Gå til innhold

store problemer med å komme på internett medNextGenTel.. trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

jeg skjønner ikke det her...

har en mini-pc hvor jeg har brukt trådløs config til naboen frem til idag da jeg fikk min egen internett hos NGT. jeg kobler opp slik som anvist på brukerveiledningen. har ingen telefon, men jeg har direkte kontakt fra veggen. montøren var her å sjekket om det var i orden, og det var det. såh... jeg kjører en CAT5-kabel fra port 1 på routeren (som fulgte med NGT-pakken) til pc'en min, men når jeg kjører brukerveiledningen, så får jeg ikke koblet det hele opp mot internett! jeg har fjernet alt av brannmurer, restartet samt forsøkt å kjøre ipconfing /renew (via CMD) uten at det hjelper. jeg finner selvfølgelig IP-adresse, standard gateway og det der. det står også "lan" på "tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks"....

jeg går til http://10.0.0.1, og der får jeg opplyst dette:

530754.jpeg

(kun internett jeg ikke får koblet til...)

så ja, prøver jeg f.eks å koble til www.vg.no på IE/FF/Opera, så får jeg altsså ikke koblet til...

jeg prøvde også å kjøre en tilkobling direkte til stasjonær PC, men samme problem der...

nå skriver jeg denne posten via trådløsnettverket til naboen min. når jeg koblet alt til istad, hadde jeg selvfølgelig deaktivert trådløsen samt alle de andre stod allerede på "frakoblet" eller "deaktivert"...

trenger despeart hjelp her! noen som vet hva som er gæærnt?!

Endret av lknight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er det som er så rart... jeg har ikke fått noe brukernavn og passord ark/brev fra NGT... de har heller ikke nevnt noe om dette i samtalene jeg har hatt med de, til tross for at jeg har spurt om hva jeg trenger for å koble opp... hvor skal jeg legge inn dette da..?

EDIT: har dog kundenummeret på plass som jeg har fått tilsendt via e-post..

Endret av lknight
Lenke til kommentar
det er det som er så rart... jeg har ikke fått noe brukernavn og passord ark/brev fra NGT... de har heller ikke nevnt noe om dette i samtalene jeg har hatt med de, til tross for at jeg har spurt om hva jeg trenger for å koble opp... hvor skal jeg legge inn dette da..?

EDIT: har dog kundenummeret på plass som jeg har fått tilsendt via e-post..

Trenger ikke å gjøre noe her da det er autoaktivering på ruteren, dvs enkelt så mulig.

Har du testet en reboot på ruteren (lite hull på baksiden der du kan stikke inn en nål), pleier å funke.

Virker som om ruteren din ikke får IP i dette tilfelle, alternativet er å ringe NGT så tror jeg nok de kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

ah!jeg prøvde å resette, men det hjalp ikke... skal jeg først resette også replugge kontakten i veggen eller holder det bare med å restarte? sistnevnte fungerte iallefall ikke. har også prøvd å trekke ut kontakten også plugge den inn igjen, men ingen resultat.

lenge å vente til mandag, gitt... heh.

altså... kjører jeg 'ipconfig', får jeg opp:

tilkoblingsspesifikt dns-suffiks: lan

ip-adresse: 10.0.0.17

nettverksmaske: 255.255.255.0

standard gateway: 10.0.0.1

...

er det riktig, eller..? den dns-suffiksen... skal det stå "lan" der..? jeg vet ikke hvordan den kom dit... hmmm..

Endret av lknight
Lenke til kommentar
ah!jeg prøvde å resette, men det hjalp ikke... skal jeg først resette også replugge kontakten i veggen eller holder det bare med å restarte? sistnevnte fungerte iallefall ikke. har også prøvd å trekke ut kontakten også plugge den inn igjen, men ingen resultat.

lenge å vente til mandag, gitt... heh.

altså... kjører jeg 'ipconfig', får jeg opp:

tilkoblingsspesifikt dns-suffiks: lan

ip-adresse: 10.0.0.17

nettverksmaske: 255.255.255.0

standard gateway: 10.0.0.1

...

er det riktig, eller..? den dns-suffiksen... skal det stå "lan" der..? jeg vet ikke hvordan den kom dit... hmmm..

Har du logget deg inn på ruteren å sett om den har sync med sentralen?

Ser også om den har ppp IP, om den så har dette så ligger problemet sansynligvis lokalt, om ikke så er det en autoaktivering som har feilet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...