blehnda Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei har drevet å prøvd å koblet opp hornet på bilen min. men det fungerer ikke, hva er feil? synes å ha koblet det har koblet det slik! :s Lenke til kommentar
Indian Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hornet er enkelt. Du må alltid ha jording og det er ofte jording som tilslutter hele kretsen for lyd. Sjekk om rele gir klikkelyden når du trykker på knappen. Da er det nok hornet som har tatt kveld.... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) I følge tegningen har han ikke koblet igjennom relé. Prøv å trekk en kabel direkte til pluss på hornet og se om det fungerer da. PS. Vent litt. Fra knappen må du til +, ikke til jord! Du har jo ikke koblet noe på plussen... Endret 21. november 2009 av BeFs Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Ledningen med bryter kobler du på pluss og ned til hornet. Minus kobler du en ledning direkte, eventuelt via karosseri som da er jord/gods/minus. Lenke til kommentar
blehnda Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 det er jo det jeg har gjort, ser jo det ifølge tegningen min. ledning fra plussen på Tuteknappen på rattet---------> direkte til hornet. minuspolen på hornet går direkte til karosseri. minuspol på knapp går i rattstamme? right? nei, er ikke koblet gjennom rele. her er rattet, og her ser dere de røde kablene, som er koblet i en skinne, dette er + ellers vet jeg ikke helt hva jeg har gjort feil. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Etter tegningen din så har hornet fast minus/jord. Brytern din på plussledningen kobles bare på minus. Du ser vel at det blir helt feil? Hornet kan ikke virke med minus og minus. Det er rett og slett ikke noe gjennomgang av strøm. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Her er et koblingsskjema, håper du forstår nå. Endret 22. november 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
blehnda Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 jajøss, forstår! noen forslag til hvor jeg skal hente strøm ifra? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det skal du naturligvis hente fra + på batteriet, husk sikring. Er det ikke + fra før i rattet ditt? Lenke til kommentar
blehnda Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 + går gjennom hele rattstammen den. men skal det altså være 2kabler opp til rattet? en signal fra hornet og en med spenning fra sikring? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Er hornet defekt eller hva er problemet? Og de røde ledningene er du sikker på er + ? Er ganske vanlig og jorde kretsen via rattet. Lenke til kommentar
blehnda Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 alt av original kabling til hornet er vekk, så skal legge opp nytt. de røde kablene er +. her fant jeg diagrammet fra en servicemanual: Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Agvg har vel rett. Jeg vil også tro at pluss går direkte til hornet, og at du jorder den via knappen i rattet. Så den ledningen du har i rattet er vel minus. Har du multimeter? Edit: I følge koblingsskjemaet ditt så ser du at knappen i rattet går til jord. Endret 22. november 2009 av BeFs Lenke til kommentar
blehnda Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 så det blir med andre ord slik? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Yapp! Men om du kobler opp ledningene selv, så spiller det ingen rolle om det er + eller - du bruker i bryteren. Men har du lagt inn ledning i rattstammen selv? Lenke til kommentar
blehnda Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Yapp! Men om du kobler opp ledningene selv, så spiller det ingen rolle om det er + eller - du bruker i bryteren. Men har du lagt inn ledning i rattstammen selv? Det er en "prefiks ish" kabel som går opp hele rattstammen. jeg har sporet opp lederen som går fra skinnen med de røde kablene i rattet, og plintet meg videre fra kontakten under dashen til horn. det er dit jeg har kommet:p beklager mange dumme innspill her, det var vel egentlig ganske enkle greier dette, men avogtil glemmer man å tenke, takker dere alle for hjelpen! edit: må vel gjerne ha litt tverrsnitt på den kabelen fra sikringen. siden sikringen går på bremselys også, og er 20A Endret 22. november 2009 av blehnda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå