Gå til innhold

Bk: Menneskets fascinasjon for solnedgang


Larsenio

Anbefalte innlegg

Hei igjen, her er et lite tilbakeblikk på den nydelige sommeren og høsten vi hadde oppe i nord.

Bildet er minimalt etterbehandlet, og er fornøyd med hvordan jeg fikk lyset og detaljene fram her. Men er det berettiget fornøydhet fra min side?

 

Håper dette faller mer i smak enn forrige bilde jeg ville ha kritikk på :roll:

 

1/60 sek lukker og stativ

f/8

120mm

ISO 100

post-179066-1258840586_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, kjempe fint :) Flotte farger (eller kanskje "farge") og skikkelig bomullsdotter! Også er horisonten rett og riktig komponert, alltid et pluss.

 

Har egentlig ikke noe i mot lyset til høyre, selv om det sikkert hadde vært kult om hele bilde var fylt med bomullsdotter, men tror ikke det er plass til så mye crop.

 

Men den vignettingen ser ikke helt ekte ut og syntes det fikk litt uheldig effekt på høyre side, spesielt oppe i hjørnet. Kan kanskje fikses med å sette blending mode til overlay eller noe i den duren. Vanskelig å si, kanskje best uten ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for innspill, og tilbakemeldinger :new_woot:

 

Om den vignetteringen kan jeg si at den er nok ikke "ekte", dvs den er helt ekte i Lightroom2 :!:

Ellers det som er gjort er å dra ned eksponeringen littegrann og ellers bare oppskarpet litt.

Deretter lagt til vignetteringen for å bruke den som effekt. Det var ikke helt alle som var enig i at det var fint, det er jo greit å vite :thumbup:

 

Har ikke originalfila foran meg her, den er på damas mac, men skal se om jeg klarer å hente den over til rett maskin imorgen, for så å poste originalen, og kanskje en versjon uten vignettering.

 

Kan kanskje croppe bort noe himmel, får se om der er noe å hente.

 

Men tusen takk sålangt :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...