Gå til innhold

[Løst]Stereo er invertert

Anbefalte innlegg

Har et problem jeg ikke har funnet noen løsning på. Lyd-outputen på mini-jack-utgangen på pcen min er invertert. Det vil si at høyre og venstre er byttet om. En skulle kanskje tro at det ikke betydde noe, men når jeg spiller Modern Warfare 2 med headset må jeg ha det på bak fram for å høre fra hvilken kant jeg blir beskutt. Noen som kan tenke seg en bedre løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppfølgingsspørsmål:

Lyden fra fronten kommer gjennom en enkelstående kabel og ikke gjennom enkeltstående pinner. Oppsettet for pinnene på hovedkortet ser slik ut:

post-192085-1258840872.jpg

Ser ikke helt hvordan jeg får byttet om på ledningene på audio-kabelen fra front, så da er jeg egentlig like langt.

Lenke til kommentar
Fortell litt hvilken pc du har.

Har du også samme problemet når du f.eks. hører annen lyd?

Hovedkortet er et ASRock ConRoeXFire-eSATA2.

Ja er ikke bare spill-lyd som er inverta, når jeg kjører tester i lyd-driveren er også høyre og venstre byttet om. Har prøvd å rote rundt i driveren for å leite etter en innstilling der, men virker ikke som det finnes. Kanskje er det en fabrikasjonsfeil på kabelen fra kabinettet.

Lenke til kommentar

Det er out_r og out_l som er ombyttet. Hvis du har en syl eller noe annet spist kan du bøye ut den lille plastflikken på siden av pluggen som holder metalpinnen på plass, skyve ut metalpinnen og bytte om out_r og out_l pinnen. Antagelig en produksjonstabbe fra fabrikken.

Husk å bøye på plass plastflikkene etterpå så ikke pinnen glir ut når du setter pluggen på plass.

Edit, hvis lyden er ombyttet bak også kan det jo være en innstilling i software/driver for lydkortet men kan ikke noen sinne husle å ha sett i det noe lydkort før.

Endret av drbuggs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...