Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidskontrakt / arbeidsoppgaver


Lowli

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har litt problem med at jeg er ansatt i en stilling; men de siste to mnd har jeg gjort helt andre ting. Delvis ting som ikke har noe veldig mye med det jeg egentlig er ansatt som, med helt andre arbeidstider (begynner 2 timer tidligere, og dagen er 1 time lengre, med samme lønn), og jeg jobber på en annen location.

 

Og jeg er egentlig ikke veldig begeistret for de nye arbeidsoppgavene mine, eller arbeidstiden, forsåvidt. Grunnen er enkel at jeg fikk en klage fra ett par kunder, men etter å ha snakket med sjefen en uke tidligere, fikk jeg inntrykk av at det gikk greit, men at det såklart var ting å jobbe med(som jeg hadde tenkt å jobbe med). Jeg er relativt ny i jobben, også. Ga meg en sterk 4er i en skala fra 1 - 6 bare en uke før han stacka meg bort på andre arbeidsoppgaver (delvis også utleid til ett annet firma). Hoved problem var egentlig at jeg er litt distrè, og fort kan glemme ting.

 

Får samme lønn osv, såklart. Men liker det uansett ikke, og er ferdig med den foreløpige tiden min bort på andre oppgaver etter den neste uka nå, og da skal vi møtes og finne ut hva som skjer, så jeg lurer egentlig på om jeg har noe jeg kan si på saken, eller om jeg bare må godta alt han sier. For det er nemlig det jeg har gjort tidligere, men føler at jeg er litt for snill, og godtar litt for mye dritt. Han var heller ikke spesielt høfflig sist, og ihvertfall ikke så profesjonell som jeg hadde forventet.

 

Så er det noe jeg kan si på saken, eller må jeg bare godta alt som skjer ?

 

Muligens noe rotete skrevet, men om dere lurer på noe så er det bare å spørre, så skal jeg sikkert få forklart det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig sesongbasert. Får fastlønn, uansett. Men i rolige mnd jobber jeg vel 6,5 timer om dagen 4 dager i uka, og 7,5 en dag.. men i høysesong blir det fort 8,5 - 10 timer om dagen.. så det veier seg vel ca opp tenker jeg.

 

Men bryr meg egentlig ikke så mye om pengene. Vil egentlig bare være plassert på den jobben jeg skal ha, siden jeg - liker - den. Så det viktisgte er om jeg har noe krav, eller rettigheter ifht å få de arbeidsoppgavene osv som faktisk står i kontrakten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...