Gå til innhold

Hjelp til å ta steget "videre"

Nickkk

Anbefalte innlegg

Kan tenke meg du angrer når du blir rundt mot slutten av 20-åra eller senere. Om du trur du er verdens mester i styrke trening og slenger deg og alle rundt deg rett på max vekter, blir de ødelagt etter hvert. Jeg er selv ingen ekspert, men jeg stoler på instruktører på treningstudio og gymlæreren min som driver med dette. Trådstarter virker som er godt nok trent til å kunne teknikkene og kan da gjøre flere reps, i forhold til hva som hadde blitt feil om han var helt ny i dette. Men 20x3 med lite, eller 6x3 med mye er en omdiskutert og alle vil ha forskjellige meninger og erfaringer heletiden. Merklig nok, må han må nesten gamble hvilken metode han kan kjøre. Men jeg ville kjørt mange rep i ca 6-7 mnd, kanskje 8. For så å legge på mer og ta mindre rep.

Det er ikke snakk om å trene til man spyr hver gang, det er snakk om å bruke et fornuftig antall reps. Når man trener styrke, blir man ikke sterk om man står og løfter 20 repetisjoner, det er slikt man gjør for å få pump. 20 reps er mer eller mindre kondisjonstrening for musklene. Trådstarter har trent i 9 dager forresten, 'nuff said.

Hvorfor ville du trent mange reps i 6-8 mnd? Hvilket grunnlag har du for å si dette?

Hvorfor er min 50 år gamle far grisesterk og har løftet tungt i hele sitt liv (nei, han er ikke "ødelagt")?

Og så skriver du dette, som beviser at du faktisk ikke vet hva du snakker om.

Når det kommer til "Få mere ut av pr rep" tingen. Så tenker jeg at det kom litt feil ut tongue.gif

La oss bare si at, med Få rep, maks vekter får du muskler, men hele muskelen brukes ikke. Mens få rep, mindre vekter vil muskelen bruke større andel av muskelen. og du får da mere ut av kroppen, enn hva den har i volum. Skjønnte du det?

Når du løfter en lett vekt, vil muskelen aktivere sine svakeste muskelfiber fordi den ikke har behov for noe mer.

Når du løfter en tyngre vekt, vil muskelen aktivere muskelfiber med mer krutt i.

Altså, jo tyngre du løfter, jo mer av muskelen vil bli tatt i bruk, og dette fører utrolig nok til at du blir sterkere og muskelen vil bli større. Og siden det er genetisk bestemt hvordan muskelen ser ut finnes det ingen måte å trene på for å få en spesiell type kropp. Det du sier er står altså strid med en naturlov. Nok et bevis på at gymlærere og treningsinstruktører nødvendigvis (og uheldigvis som regel) ikke vet hva de snakker om.

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trådstarter har trent i 9 dager forresten, 'nuff said.

1 år - 3års pause - 1 mnde - 1 mnde pause - 14 dager! :p for å være eksakt heheheh :p (den mnden jeg tok pause nå kan jeg vell skylde på mangel på leilighet, men det er jo fikset nå =)! )

Edit: + 1 1/2 år med tungt fysisk arbeid som jeg holder på med nå! steiki jeg er ekspert as! :p

Endret av nickvaage
Lenke til kommentar
Trådstarter har trent i 9 dager forresten, 'nuff said.

1 år - 3års pause - 1 mnde - 1 mnde pause - 14 dager! :p for å være eksakt heheheh :p (den mnden jeg tok pause nå kan jeg vell skylde på mangel på leilighet, men det er jo fikset nå =)! )

Edit: + 1 1/2 år med tungt fysisk arbeid som jeg holder på med nå! steiki jeg er ekspert as! :p

Ah, da misforstod jeg førsteinlegget ditt. Anbefaler at du sjekker denne, og ikke hører for mye på han som mener ting som står i strid med naturlover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...