Gå til innhold

Hjelp til å ta steget "videre"

Nickkk

Anbefalte innlegg

Bodybuilding er en sport, det må du vite.

Nå går jeg seriøst å skyter meg, hahaha fy faen.

Han har jo inrømmet det, hvor faen bor du ? Under en stein med alle bøkene dine ?

Hva faen feiler deg da? Det er mange naturalle bodybuildere som faktisk er større enn arnold i dag. Bare fordi du er svær betyr jo ikke at du bruker bol.

Her har vi en natural bodybuilder:

side_tri3.jpg

Å nei! Det glemte jeg, bare fordi han er svær og ripped betyr det at hen bruker bol!

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva feiler det meg ?

Du brukte Arnold som et eksempel, ALLE i hele verden vet at han brukte bol.

Ser jeg en stor person tenker jeg ikke bol, men halo PJUS du brukte Arnold som eksempel. ALLE som vet litt, og er litt interisert vet at Arnold brukte bol.

Lenke til kommentar

Det var jo det jeg sa. Personlig tror jeg at han bruker bol, men galt å beskylde han. Jo, det er mulig å oppnå sånn resultatat som det der uten å bruke bol, med tanke på at du bruker hele livet ditt på å komme så langt. Ser du på Arnold og så ser du på bodybuildere den dag i dag, så ser du forskjellen. Skal love deg at om du spiser 6000+kcal om dagen, så kan du bli så svær som han, men ser ikke ut som du kan oppnå det fordi du tror jo du må bruke dop for å bli som han.

JA, JEG TROR HAN BRUKTE BOL!

Ser du forskjellen?

arnold-schwarzenegger-training.jpg

JayCutler-full.jpg

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Det var jo det jeg sa. Personlig tror jeg at han bruker bol, men galt å beskylde han. Jo, det er mulig å oppnå sånn resultatat som det der uten å bruke bol, med tanke på at du bruker hele livet ditt på å komme så langt. Ser du på Arnold og så ser du på bodybuildere den dag i dag, så ser du forskjellen.

Ingen har "beskyldt" arnold, med mindre du mener si "Jeg har brukt bol" som arnold har sagt er selv-beskyldning så ok da la gå :p

Lenke til kommentar

Pjus la meg ta det eksempelet du nettop viste meg, bare med en vri, skal vi se om du forstår hva jeg mener

FØR : http://stlouiscore.com/wp-content/uploads/...ld_computer.jpg

Etter: http://www.tech-pros.com/images/computer.png

Hvis jeg må forklare hva jeg mener, SOM ALT annet her i verden, blir ting utviklet. Til og med BOL

Så ditt eksempel blir for dumt. Ganske Naturlig at alt fra Pc, Ipod, Mobil, Anabole steroider, kurer mot sykdom, tv, alt i verden blir utviklet og blir bedre. Så hvis du prøver å si til meg at Arnold han kunne være ren fordi JAY cutler er 2x størrelsen hans ?

blir det for dumt

Endret av Zennien
Lenke til kommentar

hahahaha!!

Men nok om det ja :p

Men ja pjusk, har ikke tenkt å kun trene en ting her og en ting der for den og den muskelen vil jeg ha synlig, har lest veldig mye rundt og skal nok klare å finne ut hva som er best og sette opp et treningsprogram :)

Lenke til kommentar
Hva er feil med det da? Tror du at musklene endrer fasong hvis du trener med høy rep?

Alt avhenger hvor mye fett du bærer på om du er markert eller ikke.

Hvor skrev jeg at musklene endrer fasong med høy rep? Du trenger ikke fortelle meg hvordan muskler fungerer.

Selv om du leser bøker betyr det ikke at 5-7 reps er best, at alt Arnold gjorde må være det rette, og alle vet at man må trene med progresjon for å komme noen vei.

@trådstarter, hvis du vil ta steget videre så gjør deg selv en tjeneste og sjekk ut MyoReps. http://www.myrevolution.no/artikkel/myo-re...-pdf-format/19/

Jeg økte med over 100% i enkelte øvelser, uten at jeg måtte gå å spy på dass etter å ha løftet.

Endret av different
Lenke til kommentar

Om myo reps:

' Jeg vil også gjøre klart med en gang at Myo-reps IKKE egner seg til nybegynnere. Det er en intensiv metode som krever at du har korrekt teknikk på alle øvelser, og kjenner dine egne begrensninger i forhold til utførelse, treningstoleranse og utmattelsesterskel. Vi har et ypperlig nybegynnerprogram du kan følge, og jeg vil også anbefale minst et halvår med seriøs trening på et standard 5x5 program før du vurderer Myo-reps. Du må selvfølgelig også ha såpass kunnskaper om kosthold og kaloribehov at du vet hvordan du skal spise for å maksimere treningseffekten fra Myo-reps. '

Lenke til kommentar
Om myo reps:

' Jeg vil også gjøre klart med en gang at Myo-reps IKKE egner seg til nybegynnere. Det er en intensiv metode som krever at du har korrekt teknikk på alle øvelser, og kjenner dine egne begrensninger i forhold til utførelse, treningstoleranse og utmattelsesterskel. Vi har et ypperlig nybegynnerprogram du kan følge, og jeg vil også anbefale minst et halvår med seriøs trening på et standard 5x5 program før du vurderer Myo-reps. Du må selvfølgelig også ha såpass kunnskaper om kosthold og kaloribehov at du vet hvordan du skal spise for å maksimere treningseffekten fra Myo-reps. '

Det er korrekt. Jeg rekner meg at trådstarter hadde trent noe fra før, derav overskriften, men når jeg leser førsteinlegget igjen ser jeg jo at det ikke stemmer. My bad.

Lenke til kommentar

Ta en kikk i nybegynnertråden og velg et program ut ifra målsetting :)

5-7 reps er ikke fasiten for optimal muskelvekst, men fungerer såklart, dog vil det beste være å variere mellom høyere og lavere reps da variasjon er nøkkelen for progresjon over tid.

Pijus: Da du begynte her på forumet var du mer ydmyk, prøv å være det nå og så slipper du all kranglinga :) Flott at du leser bøker, men det later til at du lar den ene boka du har lest styre alle dine anbefalinger her inne selv om svært mange har trent helt annerledes enn artikkelforfatteren og nådd langt. Om du spør f.eks flere av verdens mest annerkjente trenere innen muskelbygging, Christian Thibadeu, Alwyn Cosgrowe osv så vil du se at de har utøvere i sin stall som har nådd svært langt på tross av at de har fulgt totalt forskjellige anbefalinger fra de du har lest.

Det finnes mange veier til Rom og ingen fasit, dog er enkelte metoder bedre enn andre ;)

Lenke til kommentar
Ta en kikk i nybegynnertråden og velg et program ut ifra målsetting :)

5-7 reps er ikke fasiten for optimal muskelvekst, men fungerer såklart, dog vil det beste være å variere mellom høyere og lavere reps da variasjon er nøkkelen for progresjon over tid.

Pijus: Da du begynte her på forumet var du mer ydmyk, prøv å være det nå og så slipper du all kranglinga :) Flott at du leser bøker, men det later til at du lar den ene boka du har lest styre alle dine anbefalinger her inne selv om svært mange har trent helt annerledes enn artikkelforfatteren og nådd langt. Om du spør f.eks flere av verdens mest annerkjente trenere innen muskelbygging, Christian Thibadeu, Alwyn Cosgrowe osv så vil du se at de har utøvere i sin stall som har nådd svært langt på tross av at de har fulgt totalt forskjellige anbefalinger fra de du har lest.

Det finnes mange veier til Rom og ingen fasit, dog er enkelte metoder bedre enn andre ;)

Har lest litt der ja, skal lese den en gang til, siden jeg er på jobb til 4 desember nå så tenkte jeg bare å forsette med amatør trening frem til da og heller bruke tid til å sette meg sikkelig inn i det før jeg velger å prøve ut noe spesielt :) Treningsrommet vi har ombord er ganske så minimalt i tilleg så der må jeg uansett lage noe selv og føle meg frem som jeg har sagt tidligere :)

Så bare å preike videre, jo flere meninger jo mer fornøyd blir jeg!

Takker for svar igjen :)

Lenke til kommentar

tungt og få rep, jobber musklene eksplosivt og vil vokse. Hvis du jobber med mindre vekter og flere rep vil musklene jobbe seg saktere større og få "mere ut av pr rep" (Vel og merke gåseøynene). Men ja, x antall % fet vesentlig på hvordan du bygger kroppen din.

Når det kommer til BOL, ser man at det ikke er muskler, men bare store deler du vugger rundt med. Det som er vanskelig med å se forskjell på bol og en stor faen er det at en som har ektemuskler kan ha mye fett og ligne på bol (Jeg kjenner en som er sånn, altså stor men uten bol og mye fet). Hvordan Arnolod trener? Han trener eksplosivt, men med flere serier..

Lenke til kommentar
tungt og få rep, jobber musklene eksplosivt og vil vokse. Hvis du jobber med mindre vekter og flere rep vil musklene jobbe seg saktere større og få "mere ut av pr rep" (Vel og merke gåseøynene). Men ja, x antall % fet vesentlig på hvordan du bygger kroppen din.

Når det kommer til BOL, ser man at det ikke er muskler, men bare store deler du vugger rundt med. Det som er vanskelig med å se forskjell på bol og en stor faen er det at en som har ektemuskler kan ha mye fett og ligne på bol (Jeg kjenner en som er sånn, altså stor men uten bol og mye fet). Hvordan Arnolod trener? Han trener eksplosivt, men med flere serier..

Den første biten der forstod jeg ikke så mye av for å være helt ærligt, din mening er tungt og få rep over mindre vekter og flere rep om jeg ikke missforstod sant? og hva mener du med å "Få mere ut av pr rep" ? og siste biten med x antall % fet(?)

Beklager om det kun er jeg som begynner å bli trett her :p

Lenke til kommentar

Den første biten der forstod jeg ikke så mye av for å være helt ærligt, din mening er tungt og få rep over mindre vekter og flere rep om jeg ikke missforstod sant? og hva mener du med å "Få mere ut av pr rep" ? og siste biten med x antall % fet(?)

Altså

Større muskler (arnold):

Få rep, maks vekter.

Atletisk V-kropp:

Flere rep (f.eks 20 rep og 3 serier) med mindre vekter. Dette er hva jeg kjører. Jeg belatster heller ikke sener og kan pådra meg sene smerter når jeg blir eldre.

Når det kommer til "Få mere ut av pr rep" tingen. Så tenker jeg at det kom litt feil ut :p

La oss bare si at, med Få rep, maks vekter får du muskler, men hele muskelen brukes ikke. Mens få rep, mindre vekter vil muskelen bruke større andel av muskelen. og du får da mere ut av kroppen, enn hva den har i volum. Skjønnte du det?

Dette med kroppsfett og bol har egentlig ikke noe med din sak å gjøre, det var disse som kranglet om kroppsbygging av bol og ikke bol. Men som du ser, har er det nesten 100% sikkert bol mens han her ikke nødvendigvis har bol, men kan ha høyt kroppsfet. Kroppsfett "skuler muskler og du kan se større ut. Om du har lite kroppsfett men fortsatt mye muskler, vil muskel senene begynne å synes, og spesielt brystmusklene vil se mye mindre ut enn det de er. En fin balanse mellom mengde kroppsfett og muskler er hva damene på stranden liker å se.

Lenke til kommentar

Altså

Større muskler (arnold):

Få rep, maks vekter.

Atletisk V-kropp:

Flere rep (f.eks 20 rep og 3 serier) med mindre vekter. Dette er hva jeg kjører. Jeg belatster heller ikke sener og kan pådra meg sene smerter når jeg blir eldre.

Når det kommer til "Få mere ut av pr rep" tingen. Så tenker jeg at det kom litt feil ut :p

La oss bare si at, med Få rep, maks vekter får du muskler, men hele muskelen brukes ikke. Mens få rep, mindre vekter vil muskelen bruke større andel av muskelen. og du får da mere ut av kroppen, enn hva den har i volum. Skjønnte du det?

Dette med kroppsfett og bol har egentlig ikke noe med din sak å gjøre, det var disse som kranglet om kroppsbygging av bol og ikke bol. Men som du ser, har er det nesten 100% sikkert bol mens han her ikke nødvendigvis har bol, men kan ha høyt kroppsfet. Kroppsfett "skuler muskler og du kan se større ut. Om du har lite kroppsfett men fortsatt mye muskler, vil muskel senene begynne å synes, og spesielt brystmusklene vil se mye mindre ut enn det de er. En fin balanse mellom mengde kroppsfett og muskler er hva damene på stranden liker å se.

Det er det jeg og har hørt sånn som du sier det så, men han stakkaren lengre oppe ble jo utskjelt når han sa det for "Det er bare en myte" som kom på neste post hehe, men uansett så foretrekker jeg egentlig "lite" og mye reps en tunge vekter og lite reps, kansje jeg er smånervøs for å ødelegge skuldrene mine eller noe sånt hehe :p

Lenke til kommentar
Altså

Større muskler (arnold):

Få rep, maks vekter.

Atletisk V-kropp:

Hvordan oppnår man "form" som en V? Jo, man trenger en stor og sterk rygg. Hvordan får man en stor og sterk rygg? Man trenger skikkelig, og ikke som en idiot med 20 reps og 3 serier. Musklene bygger seg opp på samme måte, uavhengig av treningsmetode. Hvis du vil nerfe deg selv med 20x3, be my guest.

Lenke til kommentar
Altså

Større muskler (arnold):

Få rep, maks vekter.

Atletisk V-kropp:

Hvordan oppnår man "form" som en V? Jo, man trenger en stor og sterk rygg. Hvordan får man en stor og sterk rygg? Man trenger skikkelig, og ikke som en idiot med 20 reps og 3 serier. Musklene bygger seg opp på samme måte, uavhengig av treningsmetode. Hvis du vil nerfe deg selv med 20x3, be my guest.

Be my guest og pump i vei med tyngste du klarer. Kan tenke meg du angrer når du blir rundt mot slutten av 20-åra eller senere. Om du trur du er verdens mester i styrke trening og slenger deg og alle rundt deg rett på max vekter, blir de ødelagt etter hvert. Jeg er selv ingen ekspert, men jeg stoler på instruktører på treningstudio og gymlæreren min som driver med dette. Trådstarter virker som er godt nok trent til å kunne teknikkene og kan da gjøre flere reps, i forhold til hva som hadde blitt feil om han var helt ny i dette. Men 20x3 med lite, eller 6x3 med mye er en omdiskutert og alle vil ha forskjellige meninger og erfaringer heletiden. Merklig nok, må han må nesten gamble hvilken metode han kan kjøre. Men jeg ville kjørt mange rep i ca 6-7 mnd, kanskje 8. For så å legge på mer og ta mindre rep.

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...