Gå til innhold

Hva er det verste ølet i butikkene?

Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Borg er virkeleg udrikkbart.

Men generelt sett så er industriøllet for det meste piss,

skal ein ha virkeleg godt øl må ein utanom dei store bryggeria.

Microbryggeriet, Nakne Ø, Små Vesen,.........

Der kvaliteten er gjeldane ikkje kor mange tonn "skvip" dei kjører ut.

Lenke til kommentar

Jeg syntes øl er godt uansett, men måtte helle ut øl ett par ganger. kjøpte Grans premium en gang i fjor og det smakte smør. Hadde drukket det tidligere, og da var det helt ok til prisen, men siste gangen jeg smakte det faktisk smør, må ha vært et dårlig parti eller noe feilprodusert. Har ikke drukket det etter det. Smakte en gang noe sånt som "BelleVue Kriek Classic", det var laget på kirsebær, ikke godt!

Av vanlig "butikk pils" liker jeg Ringnes Pilsner best.

Lenke til kommentar

Seidel er et herlig billigøl, drikker det i ny og ne så jeg ved andre anledninger heller kan nyte god øl fra Nøgne Ø, Håndbryggeriet eller andre spesialøl.

Men til poenget: Grans Bare er forferdelige greier. Har heller ikke så mye til overs for Tuborg.

Edit: skriveleif

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar

Borg er i følge sikre kilder akkurat det samme som Hansa Pilsner. Sånn ellers syns jeg billigvariantene får ufortjent mye tyn. BARE fra Grans er etter min smak et utmerket pilseneraktig øl, virker som om mange tror øl må koste mye over 23,- pr 0,5 for å smake anstendig. Var forresten nylig med på en rimelig improvisert blindtest hvor BARE Grans og KOMPILS (16, 80 !) kom bedre ut enn de overprisede Carlsberg og Heineken du får overalt. Eneste som skilte seg virkelig ut blant pilsener/lager var Urquell. Snobberiet synes å følge prislappen, mao.

Verdt å merke: I denne noe fuktige blindtesten kom Wells Bombardier veldig godt ut i kategorien ale. Den slo fullstendig knockout på tidligere favoritter som newcie brown feks. (jada, Bombardier er regnet som bitter, men har du smakt SKIKKELIG bitter skjønner du hvorfor den havna i ale-segmentet i denne blindtesten)

Når det er sagt: Blindtesten var på ingen måte forskånet fra påvirkning. Man svelger da forsyne meg når man smaker på øl.

Moral: drikk øl etter lommeboka. Let's be honest dudes: Hva er poenget med å drikke øl i butikk-varianter hvis det ikke er for rusens del? Så får heller smakspolitiet mene hva de vil og sippe små museslurker av I&G eller overhypet øl fra Haandbryggeriet eller Nøgne Ø. (Gode saker alt det der, men det funker ikke særlig godt for øl-fylla) Skal det nippes til noe som helst finnes det et mer enn brukbart utvalg av single malt whiskies der ute.

Lenke til kommentar

det værste ølkjøpet jeg har gjort må ha vært her nede i wales, var riktig nok ikke i butikk men selges i butikk..

jeg gikk bort til baren på en pøbb og på grunn av stor forvirrelse av MANGE tappetårn å velge i så tok jeg i god tro å kjøpte en øl som het strongbow, som da ikke på langt nær er øl men heller cider. riktig nok en bitter og jævlig cider men cider.

sånn ellers så scorer jo øl på plastflasker høyt på drittsmakskalaen i alle land

Lenke til kommentar
Seidel er et herlig billigøl, drikker det i ny og ne så jeg ved andre anledninger heller kan nyte god øl fra Nøgne Ø, Håndbryggeriet eller andre spesialøl.

Men til poenget: Grans Bare er forferdelige greier. Har heller ikke så mye til overs for Tuborg.

Edit: skriveleif

Jeg drikker utelukkende Seidel. Er faktisk mitt yndlingsøl, for å ikke si, min favoritt-drikk. Tuborg må være det verste ja. Heineken og Corona er jeg heller ikke fan av, men det er jo en helt annen kategori.

Lenke til kommentar
Heineken eller Carlsberg er utrolig jævelig.

Jeg synes Heineken er et godt og lett drikkelig øl :)

Smakte min aller første øl i bursdagsgave i går, Nordnorsk julepils :sick:

Er vel ganske kjent at den første ølen aldri er no spesielt god ;)

Må bare si meg enig i at Borg er ille.

ENIG!

Lenke til kommentar

Øl er jo alt for dyrt i Norge. Så derfor tvinges mange til å drikke skvip.

Leser et bind i Cappelens norgeshistorie nå, og der står det at i middelalderen drakk de ofte 6 potter øl om dagen. Med andre ord 12 halvlitere...........

Det kan vel neppe ha vært sterkere enn lettøl?

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...