Robocoop Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Må bare si meg enig i at Borg er ille. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg har riktignok ikke prøvd meg på alt sammen, men det verste jeg har kommet over er Ringnes (rød boks). Men dette er uansett smaksak, hvorfor diskutere dette? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 At noe er en smakssak betyr vel ikke at det ikke kan diskuteres? Det man egentlig krangler om er hvem som har best smak, men likevel. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Borg er virkeleg udrikkbart. Men generelt sett så er industriøllet for det meste piss, skal ein ha virkeleg godt øl må ein utanom dei store bryggeria. Microbryggeriet, Nakne Ø, Små Vesen,......... Der kvaliteten er gjeldane ikkje kor mange tonn "skvip" dei kjører ut. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Men dette er uansett smaksak, hvorfor diskutere dette? Øh...? Noe øl er av billig, dårlig kvalitet. Det finner vi ut i denne tråden. Lenke til kommentar
Mr Carter Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Synes Pokal (coop-ølet) var noe av det værste jeg har smakt. Borg er også rimelig grusomt. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg syntes øl er godt uansett, men måtte helle ut øl ett par ganger. kjøpte Grans premium en gang i fjor og det smakte smør. Hadde drukket det tidligere, og da var det helt ok til prisen, men siste gangen jeg smakte det faktisk smør, må ha vært et dårlig parti eller noe feilprodusert. Har ikke drukket det etter det. Smakte en gang noe sånt som "BelleVue Kriek Classic", det var laget på kirsebær, ikke godt! Av vanlig "butikk pils" liker jeg Ringnes Pilsner best. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Seidel er et herlig billigøl, drikker det i ny og ne så jeg ved andre anledninger heller kan nyte god øl fra Nøgne Ø, Håndbryggeriet eller andre spesialøl. Men til poenget: Grans Bare er forferdelige greier. Har heller ikke så mye til overs for Tuborg. Edit: skriveleif Endret 24. november 2009 av Zetheus Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Erfaringsmessig så får man ofte hva man betaler for, så billigøl som Borg og Pokal har jeg dårlige erfaringer med. Funker greit som nødøl til diverse nachspiel og greier, da går jo alt ned, men ellers styrer jeg unna. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Må bare si meg enig i at Borg er ille. Henger meg på her. Lite givende. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Borg er i følge sikre kilder akkurat det samme som Hansa Pilsner. Sånn ellers syns jeg billigvariantene får ufortjent mye tyn. BARE fra Grans er etter min smak et utmerket pilseneraktig øl, virker som om mange tror øl må koste mye over 23,- pr 0,5 for å smake anstendig. Var forresten nylig med på en rimelig improvisert blindtest hvor BARE Grans og KOMPILS (16, 80 !) kom bedre ut enn de overprisede Carlsberg og Heineken du får overalt. Eneste som skilte seg virkelig ut blant pilsener/lager var Urquell. Snobberiet synes å følge prislappen, mao. Verdt å merke: I denne noe fuktige blindtesten kom Wells Bombardier veldig godt ut i kategorien ale. Den slo fullstendig knockout på tidligere favoritter som newcie brown feks. (jada, Bombardier er regnet som bitter, men har du smakt SKIKKELIG bitter skjønner du hvorfor den havna i ale-segmentet i denne blindtesten) Når det er sagt: Blindtesten var på ingen måte forskånet fra påvirkning. Man svelger da forsyne meg når man smaker på øl. Moral: drikk øl etter lommeboka. Let's be honest dudes: Hva er poenget med å drikke øl i butikk-varianter hvis det ikke er for rusens del? Så får heller smakspolitiet mene hva de vil og sippe små museslurker av I&G eller overhypet øl fra Haandbryggeriet eller Nøgne Ø. (Gode saker alt det der, men det funker ikke særlig godt for øl-fylla) Skal det nippes til noe som helst finnes det et mer enn brukbart utvalg av single malt whiskies der ute. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Hvis jeg ikke klarer å skille mellom Grans Mammut og Hansa fatøl, så vil jeg bli overrasket. Må legge til at Mammut ølet smaker som om det har blitt brygget på restene av en..... Endret 24. november 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Pokal er nok det værste jeg har vært borti... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 det værste ølkjøpet jeg har gjort må ha vært her nede i wales, var riktig nok ikke i butikk men selges i butikk.. jeg gikk bort til baren på en pøbb og på grunn av stor forvirrelse av MANGE tappetårn å velge i så tok jeg i god tro å kjøpte en øl som het strongbow, som da ikke på langt nær er øl men heller cider. riktig nok en bitter og jævlig cider men cider. sånn ellers så scorer jo øl på plastflasker høyt på drittsmakskalaen i alle land Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Seidel er et herlig billigøl, drikker det i ny og ne så jeg ved andre anledninger heller kan nyte god øl fra Nøgne Ø, Håndbryggeriet eller andre spesialøl. Men til poenget: Grans Bare er forferdelige greier. Har heller ikke så mye til overs for Tuborg. Edit: skriveleif Jeg drikker utelukkende Seidel. Er faktisk mitt yndlingsøl, for å ikke si, min favoritt-drikk. Tuborg må være det verste ja. Heineken og Corona er jeg heller ikke fan av, men det er jo en helt annen kategori. Lenke til kommentar
Sunsqueaker Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg vil si at det absolutt kjipeste du får i Norge er Grans Premium. Tett fulgt av Seidel, Pokal, Ringnes og Odin! Derimot er alt dette som gull og regne hvis man sammenligner med det lokale egyptiske ølet som var all-inclusive på hotellet jeg var på tidligere i vinter. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) riktig nok tørr og god cider men cider. Ellers er vel amerikansk Bud noe av det verste som selges.. Endret 25. november 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Kokos-ølet de har på blant annet Spar skal være relativt grønnjævlig.Hehe. Helt riktig. Når jeg drakk dette føltes det et øyeblikk ut som jeg drakk solkrem. Forferdelig.Har imidlertid bevitnet med egne øyne at et menneske nyter denne typen øl. Det er en skikkelig kokos-fan! Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Heineken eller Carlsberg er utrolig jævelig. Jeg synes Heineken er et godt og lett drikkelig øl Smakte min aller første øl i bursdagsgave i går, Nordnorsk julepils Er vel ganske kjent at den første ølen aldri er no spesielt god Må bare si meg enig i at Borg er ille. ENIG! Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Øl er jo alt for dyrt i Norge. Så derfor tvinges mange til å drikke skvip. Leser et bind i Cappelens norgeshistorie nå, og der står det at i middelalderen drakk de ofte 6 potter øl om dagen. Med andre ord 12 halvlitere........... Det kan vel neppe ha vært sterkere enn lettøl? Endret 28. november 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå