Gå til innhold

Ska ha ny business tlf.

Reb-st

Anbefalte innlegg

Ska ge er lite guide-linjer så att ni vet kan komma med förslag utifrån det:

Tar emot och skickar mycket mail med tlf, så HSDPA/UMTS/WLAN gärna

Sänder mycket sms, så Fullt Tastatur gärna (men inget "must")

Använder sällan/aldrig kameran

Synkronisering mot Outlook

ICKE TOUCH!

Tar gärna emot hjälp här!

Endret av Reb-st
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En slik telefon uten touch i dag er som å gå tilbake 5 år.

QFT. Man får ikke slike telefoner i dag uten touch skjerm. Hva er forresten galt med touch skjerm?

Det er hvertfall piss... Har du hørt om Nokias E-serie? ikke mye touchscreen der, men likevel alt av businessfunksjoner man kan ønske seg.

Til trådstarter; sjekk Nokia E72 som kommer på markedet hvert øyeblikk.

Endret av lilleninni
Lenke til kommentar

QFT. Man får ikke slike telefoner i dag uten touch skjerm. Hva er forresten galt med touch skjerm?

Som beskrivet tidigare så önskar jag inte touch, av den enkla grund att jag skriver mycket sms/e-post "on the run" och tycker därför inte att touch passar speciellt bra då. Hoppas vi kan lämna det temaet nu!

Har kikat lite på Nokia E72, men också Samsung B7330 samt att Nokia E71 har sjunkit kraftigt i pris. Några tankar här?

Lenke til kommentar

Mine 5 siste telefoner har vært touch, men jeg er likevel spent på å høre hva egentlig en touchtelefon tilfører når det er snakk om business-bruk.

Jeg stemmer på E72. E55 er også fin, men bør prøves da tastaturet kan være irriterende.

Lenke til kommentar

Noe av det verste tullet jeg har hørt! Det er mange som ikke har lyst på touch. Kanskje dere liker touch best, men det er tull å si at det er å gå 5 år tilbake å ikke ha det!

Endret av program
Lenke til kommentar

Noe av det verste tullet jeg har hørt! Det er mange som ikke har lyst på touch. Kanskje dere liker touch best, men det er tull å si at det er å gå 5 år tilbake å ikke ha det!

Hvor mange HTC telefoner har ikke Touch som blir solgt i dag.

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Men i all verden. Hva slags telefoner HTC selger har da vel ikke noe å si for hva slags telefon TS ønsker! Er det så vanskelig å forstå?

Les dette, så kommer du lenger i livet:

TS vil ha en telefon som ikke har touch-skjerm. Kan du ikke da hjelpe han med å finne riktig telefon ut i fra hans ønsker, i stede for å prøve å hjelpe han til å finne riktig telefon ut i fra dine ønsker? Det er han som skal ha telefonen, ikke du. En gang må du lære at folk som lever utenfor dine fire vegger, har andre behov enn deg!

Endret av program
Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg nesten samme krav.

Endte opp på en nokia E51 (E52 var ikke kommet i butikken da)

Den har alt du ber om, med untak av fult tastatur.

Mitt andre alternativ var E75 som har fult tastatur, men denne er litt tykkere og siden jeg bruker telefonen 80% til å ringe med og 20% til å skrive e-post\sms valgte jeg heller litt tregere skriving med normalt mobiltastatur.

Forhandleren prøvde å selge meg en E71 men den var jeg IKKE klar for.

Det hender litt ofte at jeg må slå et nummer i farten (gjerne mens jeg kjører bil, men telefonen står i holder og jeg bruker headset) og da vil jeg ikke ha flere taster enn de jeg er vant til på telefonen.

Lenke til kommentar

iNeo

Det spelar väl ingen roll om HTC säljer det eller inte. Det är inte det jag frågar efter!! Var i "ICKE TOUCH" står det att jag vill ha en touch telefon?

La in en tråd här för att jag inte orkar lyssna på säljare som ska sälja touch-tlf till mig men det här blir ju samma sak som att gå i en butik snart.

Mitt andre alternativ var E75 som har fult tastatur, men denne er litt tykkere og siden jeg bruker telefonen 80% til å ringe med og 20% til å skrive e-post\sms valgte jeg heller litt tregere skriving med normalt mobiltastatur.

Jag 20% tlf och 80% sms/epost så E51 blir lite för "lätt" i mitt sammanhang.

Lenke til kommentar
iNeo

Det spelar väl ingen roll om HTC säljer det eller inte. Det är inte det jag frågar efter!! Var i "ICKE TOUCH" står det att jag vill ha en touch telefon?

La in en tråd här för att jag inte orkar lyssna på säljare som ska sälja touch-tlf till mig men det här blir ju samma sak som att gå i en butik snart.

Jag 20% tlf och 80% sms/epost så E51 blir lite för "lätt" i mitt sammanhang.

Da bør du definitivt vurdere E72 eller E75. Tror det blir litt smak og behag dem i mellom, men personlig er det den ryktede muligheten for å sette default tilkobling til "hvilket som helst wlan" som er en av triggerne for meg altså. I tillegg til ny og bedre funksjonsknapp med "scrolling" etter hva jeg har forstått.

edit; det er altså derfor jeg har tenkt meg en E72 når den bare dukker opp.

Endret av lilleninni
Lenke til kommentar

Så jag borde inte tänka på Samsung B7330 da och hellre fokusera på E72 kanske...

Min arbetsgivare ber mig om att se på E71 också (ekonomi, tror jag det handlar om) och helt ärligt:

Är E72 så mycket bättre än E71? Funktionsmässigt alltså...

Lenke til kommentar
Så jag borde inte tänka på Samsung B7330 da och hellre fokusera på E72 kanske...

Min arbetsgivare ber mig om att se på E71 också (ekonomi, tror jag det handlar om) och helt ärligt:

Är E72 så mycket bättre än E71? Funktionsmässigt alltså...

Nja, den er jo en oppgradering av E71 så det må jo være noe som er bedre.

- mulighet til å velge grupper av tilkobling som default (f.eks sette opp gruppe WLAN for alle de trådløse nettverkene du normalt bruker, istedet for å måtte bytte mellom hver gang du flytter på deg. Spesielt nyttig ifht Mail for Exchange som krever en default tilkobling).

- mer effektiv lesing av epost med den optiske navigasjonsknappen

- lading via USB som jo er svært praktisk

- mer minne, både bruks- og lagringsminne

- raskere dataoverføring

- separate æ,ø,å-taster

- flere separate tegnsettingsknapper

dette er i stor grad hentet fra http://www.allaboutnokia.com/ som er en av de få sidene jeg har sett som har fått testet saken...

dessuten er den ikke så mye dyrere enn E72 heller vel. E72 koster fra 3449 i nettbutikkene, E71 fra 2665. de 800 kronene hadde jeg gladelig betalt i mellomlegg altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...