Gå til innhold

Fikk tilbake laptop fra reparasjon, men...


fUsiOn

Anbefalte innlegg

Jeg sendte inn min Acer 4810TG til reparasjon for en måned siden. Den hadde en feil med vifta. Dette ble rettet og maskinen sendt tilbake. Fikk den i posten i dag og åpnet den nå for en time siden. Vifta var fin fin den ingen ulyder lenger, men maskinen ser nå slik ut:

post-7291-1258828525_thumb.jpg

 

Esken maskinen kom i hadde ingen synlige skader fra eventuellt sparking/kasting som posten driver med. (noe som er et dokumentert tilfelle) Det er heller ingen synlige skader på maskinen eller skjerm. Det var slik fra først stund jeg slo på maskinen og den har ikke falt i gulvet eller lignende. Skal ringe Acer på mandag å registrere en ny reparasjon. Dette burde vel lett gå på garantien.

 

Eneste dumme med det hele er at jeg kjøpte denne i august, fikk brukt den knappe 3 uker og har siden vært i Acer sine hender. Nå må jeg sende den tilbake igjen og jeg har behov for en laptop til daglig bruk i sammenheng med skole. Sender jeg den inn igjen nå får jeg den ikke igjen før jul, og jeg kjøpte ikke akkurat maskinen i august til skolebruk for å få den i julegave til meg selv...

 

Jeg vil ikke kladre hverken Acer eller posten. Virker rett og slett som jeg bare har vært uheldig og har fått et lettere skadeforfulgt produkt. Kjenner meg andre med Acer sine Timeline maskiner, og disse fungerer strålende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ikke ut som en typisk klem/slagskade (i hvert fall ikke på displayet). Da er det mer normalt at man ser "blekket" i skjermen renne utover. Du må nok dessverre sende den inn igjen, men du kan kreve utlånsprodukt av selger. De fleste store kjeder har utlånsmaskiner tilgjengelig, og om de skulle være tom kan de vanligvis ordne en utstillingsmaskin eller lignende. Om man tolker loven og setter ditt behov (skole) i forhold til kostnad for selger om de skulle måtte låne deg en splitter ny laptop vil det nok være i din favør. Kontakt butikken, men ikke være kravstor i første runde. Bare si at du veldig gjerne skulle hatt en lånemaskin i mellomtiden siden du bruker den til skolearbeid. Om de ikke da er behjelpelig kan du heller begynne å referere til loven.

Lenke til kommentar

Med tanke på avhjelpstid sparer du nok en del ja, men (slik jeg forstår loven) kan du ikke kreve at Acer stiller med utlånsprodukt. Så valget står vel egentlig mellom å få fikset maskinen raskere, eller å være lenger uten maskinen din med utlånsmaskin i mellomtiden. Det skader uansett ikke å høre med Amentio om de vil være behjelpelige med en utlånsmaskin, selv om du sender maskinen direkte til Acer. Men dessverre (og for så vidt delvis forståelig) er det gjerne litt vanskeligere å få utlånsprodukt fra nettbutikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...