Mr.Reese Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Okei, har et lite dilemma. Fikk igjen PC'en min fra service i dag (byttet skjermen). Før jeg leverte den inn så installerte jeg W7, men fikk noen problemer så jeg lastet ned windows Vista fra TB bare for å teste noe. Problemet var at vistaen var litt korrupt(seff fordi det var en kopi.) Så i dag bestemte jeg meg for å kjøpe W7 fra MS og jeg lastet det ned. Jeg la filen inn på minnebrikken min å prøvde å boote fra den... da fikk jeg beskjed om at BOOTMGR var borte. Har søkt en del på nettet og finner ikke noen annen løsning enn å putte CDen inn og repeare det. Problemet er at det er en piratkopi og at jeg ikke gidder å laste det ned igjen å legge inn, så jeg installerte W7 på den andre partisjonene min å kjøre det nå. Jeg vil nå fjerne vista fra C: men jeg får som sagt ikke bootet pga at filen mangler. Jeg har en notebook så har ikke CD-rom på den så lurer derfor på om det er en måte jeg kan fikse bootmgr uten en cd? Eventuelt fikse det slik at den kjører det fra W7 i stedet for vista som ikke fungerer. Jeg ønsker bare W7 på en stor partisjon så jeg må kunne boote! Håper det er noen som kan hjelpe! BTW: Sender ikke inn PC'en min til Elkjøp for å fikse det! Det er det mest sugne selskapet noen gang som ikke engang klarte å fikse skjermen etter 1måned! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Sett bios til å boote fra USB, reinstaller alt sammen. Tror det skal være mulig å repartisjonere før installasjon av Win7. Har du lagt hele .IMG filen på USB, eller har du gjort det på "den riktige måten" ? Lenke til kommentar
Mr.Reese Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Sett bios til å boote fra USB, reinstaller alt sammen. Tror det skal være mulig å repartisjonere før installasjon av Win7. Har du lagt hele .IMG filen på USB, eller har du gjort det på "den riktige måten" ? Har prøvd det første og får fortsatt bootmgr missing. Jeg la bare ISO filen onn på USB slik som jeg har gjort alle ganger før (som fungerte) også aktiverte jeg bare partisjonen via CMD. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 oki. Har bare gjort dette en gang, men er det en idé å pakke ut iso-filen før du legger den på USB? Tipper det gjør at datamaskinen faktisk klarer å boote fra usb- disken... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Du kan jo prøve å montere iso filen på dataen og dra filene fra den virtuelle stasjonen over til minne penn og så gjøre den oppstartbar? Se her: http://www.dinside.no/801164/slik-installe...aa-mini-baerbar Vet ikke om det hjelper men du kan jo teste ; -) Lenke til kommentar
Mr.Reese Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 oki. Har bare gjort dette en gang, men er det en idé å pakke ut iso-filen før du legger den på USB? Tipper det gjør at datamaskinen faktisk klarer å boote fra usb- disken... Har pakket ut ISO-filen, men den blånekter... Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Siden den ikke finner bootmngr, virker den som den leter etter noe å boote fra på HDD, ikke USB. har du prøvd å legge f.eks en linux- partisjon på USB? Forstår at det å formatere ikke er problemet, heller å boote fra USB. uansett, hvis dette hjelper: http://support.microsoft.com/kb/314058 last ned program og legg på USB (hehe, ser at dette kanskje ikke funker) derette, fiks mbr-filen slik: http://support.microsoft.com/kb/927392 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå