pRemade Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Hei,jeg trenger litt hjelp. Skal oppgradere HDD og forhåpentligvis RAM. Grunnen jeg skal skifte HDD er fordi de siste to månedene, så og si alt jeg laster ned blir corrupt, og da regner jeg med at disken er corrupt. men selv om jeg kjører sfc /scannow i CMD, chdk /r så viser den at disken er helt fin, så begynte jeg og stusse. har en ekstern harddisk, begynte og laste ned ting på den. der ble ingenting korrupt. dro de over på den interne HDD, la de over igjen og kunne ikke legge over grunnet "cyclic something something data error" Skjønner ikke hvorfor det blir slik, selv om alle scans sier disken er fin, prøvd tuneup og en del andre program. ingenting galt. så nå skal jeg kjøpe meg en ny HDD. tenkte den her ; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=423084 eller om det finnes en SSD som ikke er så ekstremt dyrt. Og skal oppgradere ram, fra 2 gb til 4 gb. men så kommer problemet. finner hvor rammen er, under. skrur av dekselet, finner bare e ram brikke? Navnet er " 1 Gb 2RxP PC2 -5300S - 55-12" og en lapp som sier bare DDR2 only. Noen som skjønner noe av det her? Og forslag til noen billige ram brikker, gidder ikke bruke all verden på denne pcen... Takk på forhånd pRemade EDIT : glemte og si at rammen er 200 pins, pcen har 2 gb. står det i min datamaskin - properties. Endret 21. november 2009 av pRemade Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Erroren er pga "Cyclic redundancy check error? Siden alle filene du kopierer blir korrupt, er det nok pga plassen fila blir kopiert til er litt ødelagt. Angående ram vil denne passe. Eller denne. Lenke til kommentar
pRemade Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Erroren er pga "Cyclic redundancy check error? Siden alle filene du kopierer blir korrupt, er det nok pga plassen fila blir kopiert til er litt ødelagt. Angående ram vil denne passe. Eller denne. akkurat den erroren, men det som er at ALT jeg laster ned til den interne blir corrupt. så og si, ALT. men hvis jeg velger og lagre det på den eksterne, akkurat samme filen. så fungerer det. Prøvd og laste ned samme filen flere ganger til den interne, men samme feilen. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor er det bare en minnebrikke på 1 gb som er der, og dataen sier jeg har 2 gb? Takk for hjelpen pRemade Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Jeg trur HDen din er litt ødelagt, men er ikke noen ekspert på slikt. Sikker på at det ikke er 2 minnebrikker der? De ligger ofte oppå hverandre på en måte. Merkelig om laptopen sier feil. Lenke til kommentar
pRemade Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Jeg trur HDen din er litt ødelagt, men er ikke noen ekspert på slikt. Sikker på at det ikke er 2 minnebrikker der? De ligger ofte oppå hverandre på en måte. Merkelig om laptopen sier feil. Det tror jeg og, men du sier er. er ikke er heller en ekspert. 150% sikker, tok ut den som lå øverst fordi jeg trodde det var to. men nei, bare en der. EDIT : kan også si at det ser ut som det er to slots der, men prøvde og putte ram brikken inn i den andre. den nederste. men fikk det ikke til, skal prøve engang til. Endret 21. november 2009 av pRemade Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Den andre spoten ligger på andre siden av hovedkortet. Du må ta av tastaturet. . Lenke til kommentar
pRemade Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Den andre spoten ligger på andre siden av hovedkortet. Du må ta av tastaturet. . huff, stemmer. husker at vi fant ut hvordan vi tok av tastaturet. takk! men vil den HDDen jeg linket passe i dataen? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 HDen skal passe helt fint. Lenke til kommentar
pRemade Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 HDen skal passe helt fint. Danke ! Takker for all hjelp^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå