Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Flere blå skjermer i Windows Vista eller XP (feil med RAM?)

Anbefalte innlegg

Prøv å klokke ned så at temperaturene ligger på maks 70C ved 100% last.

Glemte kanskje å si at det var OCCT Powersupply testen jeg kjørte da CPU ble så varm som 92 grader.

Kjørte OCCT CPU test med standard klokking, 2,83 GHz, og temperatur var ikke over 55 grader ved 100% last. Men så krasjet PCen igjen, ingen blåskjerm, den låste seg bare. Så blåskjermene har tydeligvis ikke noe med overklokking å gjøre.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, trenger ikke å være cpu som har problemer vet du, men kanskje hovedkortet rett og slett har fått seg en knekk over tid pga overklokkinga?

Sjekk at kjøleløsningene på hovedkortet sitter som de skal, kanskje ta av, rengjør og ha på ny "goop". Få testet med en annen minnebrikke, ta gjerne fra hk til samboeren og test i din, får du fortsatt blåskjerm kan du utelukke minnet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Joda, jeg har jo tenkt på at HK har fått seg en knekk pga OC, men hadde jo trodd at Asus sine HK skulle tåle OC helt greitt da.

Kjørte forresten ny OOCT CPU test i 20 minutter, temp på CPU ikke over 48 grader.

Uansett så har jeg noe DDR2 800 MHz minne liggende i en eller annen skuff så slipper jeg å knabbe fra madamen. Jeg kan jo prøve med 800 MHz minnet og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Jeg setter dette som Løst. Prøvde med det 800 MHz minnet jeg hadde, klokket litt igjen og fikk spontan restart uten BSOD igjen. Så jeg tok nok feil da jeg skrev første posten min, selv om det var feil på det minnet.

Jeg har nå fått montert det nye hovedkortet, klokket igjen til 3,4 GHz, kjørte så OCCT CPU test i 4 timer uten problem, CPU temperatur var ikke over 70 grader. Så jeg regner med at det var nok hovedkort som hadde en feil. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...