Gå til innhold

BK: Portrett Paulina


TGB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott dame, vet ikke helt hva jeg mener om bildet. Liker lyssettingen og bakgrunnen er passende, men skjønner ikke helt meningen med den gule stålbjelken.

 

Den viser vei mot et par særdeles flotte bryster, kanskje det var meningen, men det ødelegger resten av bildet for meg. Skal hun spille på bryst og sex burde hun ha gjort det med ansiktet i større grad enn det hun gjør her.

 

Det kan hende at bildet gjør seg bedre som endel av en serie, men det er vanskelig å si noe om da du har valgt å vise frem bare dette ene bildet.(vis gjerne flere... :thumbup: )

Lenke til kommentar

Enig i at det andre skiller seg positivt ut; men du har fortsatt litt problemer, mener jeg.

 

1. Du er litt for sent ute, og du slipper nesten aldri inn noe som helst ambient lys, og du lyssetter heller ikke omgivelsene. Så du får veldig mye svart på alle seriene dine, denne her plages også av at det svarte gror veldig inn. Husk at lukkeren styrer ambient, og blenderen blitz, det er ikke farlig å håndholde ned til 1/10ish lukkertider om du bruker flash på location med lav ambient. Kan se ut som du har prøvd å brukt litt fill light eller shdw / highl for å hente inn litt i det svarte, men det er bedre å fylle det med ambient når du først er ute på location.

 

2. Pass på bakgrunn. På det første er den fin fin, der har du jo helt rent sort bak henne (men hun har jo svart hår, så burde hatt hårlys), men på det andre har du type 2 bakgrunnselementer i hele bildet; og du har plassert hodet hennes foran en av de. Ett skritt til høyre hadde fiksa det fort =)

 

Sånn uten om det rent tekniske; ville jeg definitivt gått nærmere på, på begge av disse portrettene, og kanskje litt høyere og litt mere til siden så jeg hadde sett litt ned på henne.

Lenke til kommentar
Enig i at det andre skiller seg positivt ut; men du har fortsatt litt problemer, mener jeg.

 

1. Du er litt for sent ute, og du slipper nesten aldri inn noe som helst ambient lys, og du lyssetter heller ikke omgivelsene. Så du får veldig mye svart på alle seriene dine, denne her plages også av at det svarte gror veldig inn. Husk at lukkeren styrer ambient, og blenderen blitz, det er ikke farlig å håndholde ned til 1/10ish lukkertider om du bruker flash på location med lav ambient. Kan se ut som du har prøvd å brukt litt fill light eller shdw / highl for å hente inn litt i det svarte, men det er bedre å fylle det med ambient når du først er ute på location.

 

2. Pass på bakgrunn. På det første er den fin fin, der har du jo helt rent sort bak henne (men hun har jo svart hår, så burde hatt hårlys), men på det andre har du type 2 bakgrunnselementer i hele bildet; og du har plassert hodet hennes foran en av de. Ett skritt til høyre hadde fiksa det fort =)

 

Sånn uten om det rent tekniske; ville jeg definitivt gått nærmere på, på begge av disse portrettene, og kanskje litt høyere og litt mere til siden så jeg hadde sett litt ned på henne.

 

 

Personlig (snakker nå om bilde 2) så forstår jeg ikke helt hvor du vil/hva du egentlig mener? Bildet er meget bra, eneste jeg ville gitt det ekstra var litt mer luft på høyre siden. Modellens ansiktet er i fokus, antar at det er hovedmålet og der er det perfekt med den lyse fargen mot det mørke. Å f.eks lyse opp håret eller bakgrunnen mer vil bare stjele oppmerksomhet fra ansiktet. Tvert i mot ville en enda dunklere bakgrunn gitt bedre uttelling enn å lyse den/håret opp. Dvs da ment dersom man skulle prøvd noe annet.

 

Nå oppfattes bilder/motiver osv ulikt, det vil alltid som kunst være ulike meninger, men man bør huske på at det ikke en en standard og selv ha åpne øyne for andre formater/inntrykk enn en selv har satt som sine preferanser.

 

Tor

Lenke til kommentar

Takker alle for innspill :)

 

Om noen flere mener noe er det bare å legge inn. Jeg noterer meg alt som blir nevnt om hva som fungerer og ikke fungerer og forhåpentligvis fører det meg mot bilder av høyere kvalitet fremover. Den største kritikeren av eget arbeid er meg selv; man skal alltid strebe etter det perfekte (som aldri oppstår). Portrett med blitser er relativt nytt område for meg, så derfor viktig med alle tilbakemeldingene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...