Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tenger deres mening!


potteper

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe min første moped og den skal ikke koste så mye. Helst ikke over 14 000kr

Jeg har sjekket både på finn.no og autoDB.no. Har ringt litt rundt men så langt så er mitt beste alternativ denne

 

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=19203386

 

Jeg trenger deres mening om denne mopeden.

Hadde også vært fint hvis dere hadde kommet med tips til andre sykler.

Endret av Visningsnavnet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke så alt for mye om mopeder, men den så nu hvertfall ut som den var i relativt god stand, men reagerte på at det stod at den hadde 15 hk, skal ikke mopeder bare ha maks 5 hk?

 

Samtidlig er mopeden snart 6 år gammel, det er litt gammelt syntes da jeg.

 

Men anbefaler deg å prøvekjøre alle eventuelle mopeder du skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Skal ikke kjøpe en moped me trim.

jeg ba han om å ta av trimmen og sette på plomberingen, så skulle jeg heller få det med.

 

Men uansett så tror jeg at den er alt for hardt kjørt.

 

Skal ikke se bort ifra det nei.

Første som slo meg..

 

Men det lønner seg sjeldent å kjøpe en som er trimma, spesielt så hardt som det der.

Du vet aldri om de har brukt diverse "jalla" metoder på ting som må gjøres skikkelig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

kansje litt sent å svare no.. men vil bare gi trimmede mopeder et litt annet synspunkt..

Hva er det beste?

Du har en trimmet moped, la oss si med sterk trim som klrer 120km/t+ (fult prorace oppsett da), Men ihvertfall, alle lagrene i motoren blir byttet, veiv blir byttet til en sterkere, olje blir også byttet, samt alle pakninger i hele blokken. Det er ny sylinder, nytt stempel/stempelringer ny forgasser, ny reed, ny potte å nytt filter.. Da har du en helt ny motor!

Dette har blitt kjørt med 1000km og resten av sykkelen har gått 9000km

 

Så har vi en helt orginal moped, gått like langt, aldri byttet sylinder eller stempel (dette betyr at du trenger nytt stempel, kansje b-stempel),å sylinderet må hones opp igjen, eller så får du elendig komp! oljen er aldri blitt byttet, å dette legger seg som avleiringer inne i motorene, å blir helt tykk, samt allt sponet som blir laget vil samle seg i oljen, muligens ødelegge lagrene. reed'n er heller aldri blitt byttet så reedbladene er slitt, kansje litt morkne porøse, de kan knekke.. Forgasseren blir det også avleiringer i, dette medfører mindre bensin, så da vil motoren gå magert = du skjærer den til slutt. potten blir også full i eksos å dette funker som ekstra blombering.. ikke bare det, men blomberingen soter til stempelet også, da pga for mye motstand i blomberingen..

 

Hvilken ville dere tatt?

Lenke til kommentar
kansje litt sent å svare no.. men vil bare gi trimmede mopeder et litt annet synspunkt..

Hva er det beste?

Du har en trimmet moped, la oss si med sterk trim som klrer 120km/t+ (fult prorace oppsett da), Men ihvertfall, alle lagrene i motoren blir byttet, veiv blir byttet til en sterkere, olje blir også byttet, samt alle pakninger i hele blokken. Det er ny sylinder, nytt stempel/stempelringer ny forgasser, ny reed, ny potte å nytt filter.. Da har du en helt ny motor!

Dette har blitt kjørt med 1000km og resten av sykkelen har gått 9000km

 

Så har vi en helt orginal moped, gått like langt, aldri byttet sylinder eller stempel (dette betyr at du trenger nytt stempel, kansje b-stempel),å sylinderet må hones opp igjen, eller så får du elendig komp! oljen er aldri blitt byttet, å dette legger seg som avleiringer inne i motorene, å blir helt tykk, samt allt sponet som blir laget vil samle seg i oljen, muligens ødelegge lagrene. reed'n er heller aldri blitt byttet så reedbladene er slitt, kansje litt morkne porøse, de kan knekke.. Forgasseren blir det også avleiringer i, dette medfører mindre bensin, så da vil motoren gå magert = du skjærer den til slutt. potten blir også full i eksos å dette funker som ekstra blombering.. ikke bare det, men blomberingen soter til stempelet også, da pga for mye motstand i blomberingen..

 

Hvilken ville dere tatt?

spørs jo veldig hvem som har skrudd på det og da. er den en som du vet har god peiling og har gjort god jobb så er det ikke noe galt å kjøpe den trimma. men kan være uheldig og en som ikke kan det godt nokk og gjort en halveis jobb, og da er det ikke så stor forsjell lenger. uansett koster det jo ikke mer en 1500kr elns på mcd for full overhaling av am6 så har ikke så veldig mye og si.

Lenke til kommentar
kansje litt sent å svare no.. men vil bare gi trimmede mopeder et litt annet synspunkt..

Hva er det beste?

Du har en trimmet moped, la oss si med sterk trim som klrer 120km/t+ (fult prorace oppsett da), Men ihvertfall, alle lagrene i motoren blir byttet, veiv blir byttet til en sterkere, olje blir også byttet, samt alle pakninger i hele blokken. Det er ny sylinder, nytt stempel/stempelringer ny forgasser, ny reed, ny potte å nytt filter.. Da har du en helt ny motor!

Dette har blitt kjørt med 1000km og resten av sykkelen har gått 9000km

 

Så har vi en helt orginal moped, gått like langt, aldri byttet sylinder eller stempel (dette betyr at du trenger nytt stempel, kansje b-stempel),å sylinderet må hones opp igjen, eller så får du elendig komp! oljen er aldri blitt byttet, å dette legger seg som avleiringer inne i motorene, å blir helt tykk, samt allt sponet som blir laget vil samle seg i oljen, muligens ødelegge lagrene. reed'n er heller aldri blitt byttet så reedbladene er slitt, kansje litt morkne porøse, de kan knekke.. Forgasseren blir det også avleiringer i, dette medfører mindre bensin, så da vil motoren gå magert = du skjærer den til slutt. potten blir også full i eksos å dette funker som ekstra blombering.. ikke bare det, men blomberingen soter til stempelet også, da pga for mye motstand i blomberingen..

 

Hvilken ville dere tatt?

spørs jo veldig hvem som har skrudd på det og da. er den en som du vet har god peiling og har gjort god jobb så er det ikke noe galt å kjøpe den trimma. men kan være uheldig og en som ikke kan det godt nokk og gjort en halveis jobb, og da er det ikke så stor forsjell lenger. uansett koster det jo ikke mer en 1500kr elns på mcd for full overhaling av am6 så har ikke så veldig mye og si.

hehe, joda, for all del.. Skulle bare vise at det er andre måter du kan se på det :)

 

Og å få en moped til å gå i 120 skal ikke så mye til.. med tanke på ene sykkelen over :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...