potteper Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Hei Jeg skal kjøpe min første moped og den skal ikke koste så mye. Helst ikke over 14 000kr Jeg har sjekket både på finn.no og autoDB.no. Har ringt litt rundt men så langt så er mitt beste alternativ denne http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=19203386 Jeg trenger deres mening om denne mopeden. Hadde også vært fint hvis dere hadde kommet med tips til andre sykler. Endret 21. november 2009 av Visningsnavnet Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Kan ikke så alt for mye om mopeder, men den så nu hvertfall ut som den var i relativt god stand, men reagerte på at det stod at den hadde 15 hk, skal ikke mopeder bare ha maks 5 hk? Samtidlig er mopeden snart 6 år gammel, det er litt gammelt syntes da jeg. Men anbefaler deg å prøvekjøre alle eventuelle mopeder du skal kjøpe. Lenke til kommentar
potteper Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Han sir på e-post att den er trimmet å kan gå opp i 120 km/t Har lest litt rundt på forum, og alle sier at mopeder som er så mye trimmet sliter veldig på mopeden Så tror ikke jeg skal kjøpe den Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Tror du gjør rett i det også. Husk at trimming er veldig ulovlig, blir du tatt får du 4200 kr i bot. Men det værste er visst du havner i en ulykke, da dekker ikke forsikringen din det visst mopeden er trimmet, da havner du virkelig i trøbbel. Lenke til kommentar
potteper Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Skal ikke kjøpe en moped me trim. jeg ba han om å ta av trimmen og sette på plomberingen, så skulle jeg heller få det med. Men uansett så tror jeg at den er alt for hardt kjørt. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Godt mulig. Det beste du kan gjøre er å kjøpe en moped som befinner seg i ditt område, slik at du kan få prøvekjøre moped, hvertfall i det miste se på den, prøve å starte den og slike ting. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Skal ikke kjøpe en moped me trim.jeg ba han om å ta av trimmen og sette på plomberingen, så skulle jeg heller få det med. Men uansett så tror jeg at den er alt for hardt kjørt. Skal ikke se bort ifra det nei. Første som slo meg.. Men det lønner seg sjeldent å kjøpe en som er trimma, spesielt så hardt som det der. Du vet aldri om de har brukt diverse "jalla" metoder på ting som må gjøres skikkelig. Lenke til kommentar
potteper Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Er det noen som har erfaring med 2003 Aprilia Mx 50? Tror du dette er et godt kjøp: AutoDB-kode: 991490 Lenke til kommentar
didleik Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 joa så grei ut den men den er trimmet den og. men vis det er riktig at den bare har gått 1000km er det billig. etter det jeg ser sitter det på et metrakit mk2 effektanlegg. trimsyl er det også mulig det siden det står at det 75cc Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 ...skal ikke mopeder bare ha maks 5 hk? feil. Hvis jeg har forstaatt det riktig saa er det ikke noen grense paa antall HK. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Nei, nå er det kun grense på fart. Var vel før det var grense på hvor mye hk de kunne ha? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jepp trur det var to hestekrefter før, men så endret de farten fra 50km/t til 45km/t og fjernet effektgrensen. Mener ivertfall å huske det. Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 kansje litt sent å svare no.. men vil bare gi trimmede mopeder et litt annet synspunkt.. Hva er det beste? Du har en trimmet moped, la oss si med sterk trim som klrer 120km/t+ (fult prorace oppsett da), Men ihvertfall, alle lagrene i motoren blir byttet, veiv blir byttet til en sterkere, olje blir også byttet, samt alle pakninger i hele blokken. Det er ny sylinder, nytt stempel/stempelringer ny forgasser, ny reed, ny potte å nytt filter.. Da har du en helt ny motor! Dette har blitt kjørt med 1000km og resten av sykkelen har gått 9000km Så har vi en helt orginal moped, gått like langt, aldri byttet sylinder eller stempel (dette betyr at du trenger nytt stempel, kansje b-stempel),å sylinderet må hones opp igjen, eller så får du elendig komp! oljen er aldri blitt byttet, å dette legger seg som avleiringer inne i motorene, å blir helt tykk, samt allt sponet som blir laget vil samle seg i oljen, muligens ødelegge lagrene. reed'n er heller aldri blitt byttet så reedbladene er slitt, kansje litt morkne porøse, de kan knekke.. Forgasseren blir det også avleiringer i, dette medfører mindre bensin, så da vil motoren gå magert = du skjærer den til slutt. potten blir også full i eksos å dette funker som ekstra blombering.. ikke bare det, men blomberingen soter til stempelet også, da pga for mye motstand i blomberingen.. Hvilken ville dere tatt? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 kansje litt sent å svare no.. men vil bare gi trimmede mopeder et litt annet synspunkt..Hva er det beste? Du har en trimmet moped, la oss si med sterk trim som klrer 120km/t+ (fult prorace oppsett da), Men ihvertfall, alle lagrene i motoren blir byttet, veiv blir byttet til en sterkere, olje blir også byttet, samt alle pakninger i hele blokken. Det er ny sylinder, nytt stempel/stempelringer ny forgasser, ny reed, ny potte å nytt filter.. Da har du en helt ny motor! Dette har blitt kjørt med 1000km og resten av sykkelen har gått 9000km Så har vi en helt orginal moped, gått like langt, aldri byttet sylinder eller stempel (dette betyr at du trenger nytt stempel, kansje b-stempel),å sylinderet må hones opp igjen, eller så får du elendig komp! oljen er aldri blitt byttet, å dette legger seg som avleiringer inne i motorene, å blir helt tykk, samt allt sponet som blir laget vil samle seg i oljen, muligens ødelegge lagrene. reed'n er heller aldri blitt byttet så reedbladene er slitt, kansje litt morkne porøse, de kan knekke.. Forgasseren blir det også avleiringer i, dette medfører mindre bensin, så da vil motoren gå magert = du skjærer den til slutt. potten blir også full i eksos å dette funker som ekstra blombering.. ikke bare det, men blomberingen soter til stempelet også, da pga for mye motstand i blomberingen.. Hvilken ville dere tatt? spørs jo veldig hvem som har skrudd på det og da. er den en som du vet har god peiling og har gjort god jobb så er det ikke noe galt å kjøpe den trimma. men kan være uheldig og en som ikke kan det godt nokk og gjort en halveis jobb, og da er det ikke så stor forsjell lenger. uansett koster det jo ikke mer en 1500kr elns på mcd for full overhaling av am6 så har ikke så veldig mye og si. Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 kansje litt sent å svare no.. men vil bare gi trimmede mopeder et litt annet synspunkt..Hva er det beste? Du har en trimmet moped, la oss si med sterk trim som klrer 120km/t+ (fult prorace oppsett da), Men ihvertfall, alle lagrene i motoren blir byttet, veiv blir byttet til en sterkere, olje blir også byttet, samt alle pakninger i hele blokken. Det er ny sylinder, nytt stempel/stempelringer ny forgasser, ny reed, ny potte å nytt filter.. Da har du en helt ny motor! Dette har blitt kjørt med 1000km og resten av sykkelen har gått 9000km Så har vi en helt orginal moped, gått like langt, aldri byttet sylinder eller stempel (dette betyr at du trenger nytt stempel, kansje b-stempel),å sylinderet må hones opp igjen, eller så får du elendig komp! oljen er aldri blitt byttet, å dette legger seg som avleiringer inne i motorene, å blir helt tykk, samt allt sponet som blir laget vil samle seg i oljen, muligens ødelegge lagrene. reed'n er heller aldri blitt byttet så reedbladene er slitt, kansje litt morkne porøse, de kan knekke.. Forgasseren blir det også avleiringer i, dette medfører mindre bensin, så da vil motoren gå magert = du skjærer den til slutt. potten blir også full i eksos å dette funker som ekstra blombering.. ikke bare det, men blomberingen soter til stempelet også, da pga for mye motstand i blomberingen.. Hvilken ville dere tatt? spørs jo veldig hvem som har skrudd på det og da. er den en som du vet har god peiling og har gjort god jobb så er det ikke noe galt å kjøpe den trimma. men kan være uheldig og en som ikke kan det godt nokk og gjort en halveis jobb, og da er det ikke så stor forsjell lenger. uansett koster det jo ikke mer en 1500kr elns på mcd for full overhaling av am6 så har ikke så veldig mye og si. hehe, joda, for all del.. Skulle bare vise at det er andre måter du kan se på det Og å få en moped til å gå i 120 skal ikke så mye til.. med tanke på ene sykkelen over Lenke til kommentar
Dtre Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hvis du absolutt skal ha sykkel som går fortere enn 45km/t, så sats heller på 125cc. Kjører du på noen, eller tryner, så dekker ikke forsikringsselskapet skadene når du har trimma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå