Gå til innhold

Problemer med Hamachi

Karmany.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har problemer men Hamachi.

Jeg og en kamerat skal spille Settlers 3 over hamachi, men det funker ikke. :dontgetit:

Før hadde jeg vista, oppgraderte til W7 for en liten stund siden. Det funket da med AoE2 da, men nå får han ikke en gang pinget meg.

Brannmur er av selvsagt. Noen som har peiling på hva som er galt? :dontgetit:

AV: AVG

BM: Widows sin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Settlers 3 TCP/IP? (edit: eller UDP/IP for den saks skyld)

edit2:

Noen spill fra den tiden brukte utelukkende IPX for kommunikasjon (StarCraft, Command & Conquer: Red Alert) men IPX er ikke lenger støttet av Windows (Vista og nyere)

edit3:

Nå ser jeg at Settlers 3 var det første Settlers spillet som støttet internet, så da er nok TCP/IP tilgjengelig.

Siden det kjører på VPN burde ikke brannmuren være noe problem.

Det hender jeg får liknende problem, og da pleier jeg bare skru av og på Hamachi.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Hei alle sammen. Nettop opprettet brukeren min her for og besvare dette spørsmålet.

Er altså jeg som skal spille Settlers 3 mot Karmany. Har brukt Hamachi til diverse spill, da med tanken på AoE 2 som gikk veldig greitt. Hamachi "humpa" seg et par ganger når det var så mange som brukte den, men etter dem siste updatene har alt gått bra. Gikk over fra AoE 2 til Settlers 3 nå og skal se om jeg får en hamachi-people bølge med det også, hehe =). Er verdt forsøket siden det er gøy. Har til nå klart og gamet Settlers 3 med to andre karer over nettet, har brukt ulike nettverk og samme PC, så problemet ligger nok ikke der. Er litt mer redd at det har noe med oppdateringene til Karmany til W7 som har noe med dette og gjøre. Da med spesiell tanke på ting som blokker Hamachi og evnt multiplayeren på Settlers ute.

Hamachi er en grei ting og ta i bruk når en spiller. Enkel plass der man kan samle masse folk og sjekke om dem er online og klare til en match. Vil legge til at jeg ikke har (kan ha) noen programvarer som kommer i "kluss" med noe av det tekniske siden det alt har funket to ganger. Så problemet ligger på den andre siden. Forslag til hva som kan gjøres taes imot med åpent hjerte. Ble tipset om og sette nettverkskortett opp som prio 1 kort. Noen innvendinger på det?

Takk igjen :)

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Vel, jeg bruker Hamachi mellom to Windows 7 maskiner (en Laptop Asues Eee og min stasjonære) og det fungerer problemfritt. Jeg ville nok tro at problemet er et program eller en brannmur som hindrer hamachi fra å fungerer skikkelig.

Ja, jeg er nok enig med deg. Siden PCen min fungerer med andre så er det nok ikke hos meg problemet ligger. Så intill videre får Karmany ta seg av og sjekke om han har programmer som evnt. blokker at han kan dele filer. Også, om nødvendig, og åpne porter i brannmuren for og være sikker på at det er riktig sett opp =).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...