Nebuchadnezzar Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Saken er den at jeg har vondt i magen. Vanligivis er dette noe som går over av seg selv etter et par dager. Problemet mitt er at jeg har gått med vondt i magen i 10 dager. Det er ikke store smerter men nokk til at det er irriterende og utmattende. Har drukket melk og Biola for å roe magen, samt noen magepiller men ingenting har hjulpet så langt. Har lest litt på nettet og der står det at mageproblemer er ubegrunnet og legen klarer ikke å finne ut hva som er feil. Forventer ikke at noen her skal klare å finne ut hva som er feil, men heller om jeg trenger å gå til legen eller om dette bare vil blåse over. Har heller ikke spist noe unormalt i det siste. Symptomene er Konstant vondt i magen, korte smertestikk mest på høyre side rett under ribbeina av og til. Ingen matlyst overhodet. (Spiser likevel normalt) Noen smerter i ryggen på høyre side. Hyppigere vannlating (kan ha noe med høyere veskeinntak) Slapphet og trøtthet skriver jeg ikke opp, siden det sikkert er følger av at jeg har gått med dette en liten stund. Så burde jeg dra til legen ? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Gutt eller jente? Det kan være luft, det kan være nyrestein, det kan være parasitter, det kan være matallergi, det kan være noe mye verre ... Ta en tur til legen. Hvis du ofte har vondt bør du uansett gå til legen for å sjekke deg. Det er en del viktige organer på høyre side. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Gutt. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Gjør det vondt hvis du tar et dypt innpust? Det kan også være gallestein. Kanten på leveren og gallegangene ligger like under ribbeinsbuen på høyre side. Kommer smerten spesielt etter at du har spist fettrike måltider (da skilles det ut ekstra mye galle)? Tør jeg spørre om du kanskje er litt overvektig? Selv om det av og til kan være at legen ikke finner årsaken til magesmerter skal smerter som er til stede over tid alltid sjekkes opp. Det er mye som faktisk kan oppdages. Svar på det du spør om: Ja. Dra til legen. Endret 22. november 2009 av eskhyo Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg hadde også vondt i magen en perioden og symptomene lignet veldig på det, tror du kanskje det kan ha noe med stress å gjøre ? Jeg fant ihvertfall ut av det var det som det skyldtes. Passet på å slappe litt mer av, så ble det bra igjen. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Prøv å dropp melka. Det gjorde jeg da jeg hadde ofte vondt i magen. Og nå har jeg ikke det lenger. Legen kan bare videresende deg til andre, om han har en mistanke om hva det kan være. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Overvektig, nei. Veier vell rundt 60-65kg og er 170-175cm *puste dypt inn* Merker ingen akutte smerter etterpå. Har på en måte konstand vondt i magen, merker liten til ingen forskjell etter jeg har spist. Stikkende smertene i sidene dukker opp på vilkårlige tidspunkt. Stress. Litt stress, ikke slik at det er uutholdelig. Skal prøve og roe enda mer ned. Har en goood del jeg tenker på men ingen av disse tingene vil jeg se på som stressende. Gikk å la meg 19:00 i går for å slappe av, fortsatt vondt når jeg stod opp. Skal droppe melken å fokusere mer på andre væsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå