Gå til innhold

Skattekort - del 1 og del 2 ?

black_sheep

Anbefalte innlegg

Jobber fulltidstilling og en deltid etter behov. Deltidsjobben har DEL 1, og jeg sitter nå med DEL 2 i hånda fra forrige hovedarb.giver. Dreit meg ut, trodde jeg hadde levert det omvendt. Har det noe å si om jeg da leverer DEL 2 til den nye fulltidstillingen jeg har? - Startet der på mandag, og timelistene sendes nå til uka (rekker ikke å få tilbake DEL 1, og vil ikke ha 50% trekk)

Altså, resten av året har det noe å si om jeg jobber fulltid med skattekort del 2? Mer skatt eller noe?

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg husker er det ofte litt høyere skatt på del 2 enn del 1. Del 1 har gjerne tabelltrekk, mens del 2 er prosenttrekk. Det beste er derfor å gi del 1 til din hovedarbeidsgiver (der du har høyest inntekt).

Om du tror du ikke rekker å få tilbake skattekortet ditt fra forrige arbeidsgiver kan du jo levere del 2 nå (så får du en lønning med "feil" skattetrekk), og så levere rett skattekort før neste lønning.

Det er heller ingenting i veien for å bestille nytt skattekort fra Skatteetaten om det tar lang tid å få tilbake skattekortet fra forrige arbeidsgiver :)

Lenke til kommentar
Etter hva jeg husker er det ofte litt høyere skatt på del 2 enn del 1. Del 1 har gjerne tabelltrekk, mens del 2 er prosenttrekk. Det beste er derfor å gi del 1 til din hovedarbeidsgiver (der du har høyest inntekt).

Om du tror du ikke rekker å få tilbake skattekortet ditt fra forrige arbeidsgiver kan du jo levere del 2 nå (så får du en lønning med "feil" skattetrekk), og så levere rett skattekort før neste lønning.

Det er heller ingenting i veien for å bestille nytt skattekort fra Skatteetaten om det tar lang tid å få tilbake skattekortet fra forrige arbeidsgiver :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...