black_sheep Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Jobber fulltidstilling og en deltid etter behov. Deltidsjobben har DEL 1, og jeg sitter nå med DEL 2 i hånda fra forrige hovedarb.giver. Dreit meg ut, trodde jeg hadde levert det omvendt. Har det noe å si om jeg da leverer DEL 2 til den nye fulltidstillingen jeg har? - Startet der på mandag, og timelistene sendes nå til uka (rekker ikke å få tilbake DEL 1, og vil ikke ha 50% trekk) Altså, resten av året har det noe å si om jeg jobber fulltid med skattekort del 2? Mer skatt eller noe? Takker Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Etter hva jeg husker er det ofte litt høyere skatt på del 2 enn del 1. Del 1 har gjerne tabelltrekk, mens del 2 er prosenttrekk. Det beste er derfor å gi del 1 til din hovedarbeidsgiver (der du har høyest inntekt). Om du tror du ikke rekker å få tilbake skattekortet ditt fra forrige arbeidsgiver kan du jo levere del 2 nå (så får du en lønning med "feil" skattetrekk), og så levere rett skattekort før neste lønning. Det er heller ingenting i veien for å bestille nytt skattekort fra Skatteetaten om det tar lang tid å få tilbake skattekortet fra forrige arbeidsgiver Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Etter hva jeg husker er det ofte litt høyere skatt på del 2 enn del 1. Del 1 har gjerne tabelltrekk, mens del 2 er prosenttrekk. Det beste er derfor å gi del 1 til din hovedarbeidsgiver (der du har høyest inntekt). Om du tror du ikke rekker å få tilbake skattekortet ditt fra forrige arbeidsgiver kan du jo levere del 2 nå (så får du en lønning med "feil" skattetrekk), og så levere rett skattekort før neste lønning. Det er heller ingenting i veien for å bestille nytt skattekort fra Skatteetaten om det tar lang tid å få tilbake skattekortet fra forrige arbeidsgiver Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå