Gå til innhold

3 Røde lys - Xbox 360 Premium

trymlh

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle prøve assasins creed 2 krevde det en oppdatering av maskinen.

Jeg oppdaterte, men etter omstarten fikk jeg tre røde blinkende lys.

Jeg har sjekket litt rundt på nettet etter en løsning, men trådene jeg finner hinter til

en hardware feil.

Det er ingen tegn til at det skal ha skjedd noe inni maskinen, det lukter verken brent eller tegn til støv i maskinen.

Maskinen ble produsert 10.10.2006.

Kan det være mulig at dette kan ha noe med oppdateringen å gjøre?

+ Noen forslag til hvordan jeg kan reparere maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, tre røde lys betyr maskinvarefeil.

Du må kontakte Microsoft og be dem reparere den.

Reparere det selv er vanskelig og i de fleste tilfeller sjelden vellykket over lengre tid.

Antaktelig var det tilfeldig at det kom samtidig som du oppdaterte, men det kan selvsagt ikke utelukkes som årsaken.

Lenke til kommentar

Skader ikke å høre om Microsoft kan hjelpe fordi om garantien er utgått. Kanskje de kan reparere den mot betaling.

RROD kommer hovedsaklig av at hovedkortet buer seg på grunn av varmeeksponeringen over lang tid. Kombinasjon av billig tinn og dårlig lodding gjør at GPU og/eller CPU, som er loddet til hovedkortet med tinnballer (såkalt BGA), kan løsne i loddepunktene.

En måte å forsøke å reparere dette på, er å fjerne X-klampene som gir kjøleribbene dårlig press mot prosessorene, og heller skru kjøleribbene fast for fastere press. Deretter overopphete området rundt prosessorene så loddepunktene tar tak igjen. Dette har i noen tilfeller kunnet forlenge levetiden noe, men som oftest kommer problemet tilbake.

En mer omfattende prosess er å gjøre en såkalt "re-balling", dvs komplett fornying av loddepunktene. Dette er omfattende arbeid som krever erfaring og utstyr. Men sjansen for vellykket reparasjon er stor.

RROD kan i enkelte tilfeller komme andre problemer. Det kan være vanskelig å diagnosere og som oftest umulig å reparere på egenhånd.

Lenke til kommentar

Det er ingen Xbox 360 spillekonsoller solgt i Norge som ikke vil bli reparert gratis av Microsoft. Garantien er riktig nok bare 3 år, men vi har fem års reklamasjonsrett og det er Microsoft klar over. Ring dem og avtal avhenting du.

Hvis du derimot har åpnet konsollen er det verre ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min xbox fikk disc unreadable problem, slik at den fikk disc unreadable på helt nye discer. det står at det bare er 2 år, men jeg sendten inn og fikk ny tilbake, de kan du gjøre også, går garantert.

Min var fra september 06 så............

Lenke til kommentar
Min xbox fikk disc unreadable problem, slik at den fikk disc unreadable på helt nye discer. det står at det bare er 2 år, men jeg sendten inn og fikk ny tilbake, de kan du gjøre også, går garantert.

Min var fra september 06 så............

min xbox sa at eg måtte putte xbox spillene i en xbox for og spille di :p

Lenke til kommentar

Da jeg fikk tre røde lys var det noe galt med HDD'en. Har du prøvd å starte den opp uten?

pr0tip: HDD'en er Harddisken og er det greia som det faktisk står HHD på. Den er plassert på top/venstere sida av 360en ut fra om du har den stående eller liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...