Gjest Gjest :) Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei! Har hele livet hatt veldig mye luft i magen og dette har stortsett gått greit, men er jo så klart et problem når du er i situasjoner hvor du ikke kan prompe og må gå og holde det inne...Drikker veldig mye melk så prøvde og holde meg unna det et år, altså jeg drakk ikke melk direkte men fikk jo litt gjennom mat osv. det hjalp ikke og hadde fortsatt veldig mye luft i magen selvom melke inntaket ble drastisk endret. eneste jeg ellers spiser mye av er brød, men vet ikke om det kan ha noen virkning? Men problemet er når jeg er ute og drikker øl tar det helt av dagen etter. Pleier og drikke 4-5 liter øl og når jeg da våkner opp dagen etter (og en sjelden gang samme kveld som jeg drikker) har jeg ekstremt mye luft i magen. Dere skjønner jo kanskje at dette er et stort problem når du sover borte med jenter og våkner opp har så jævli vondt i magen og det skjenner som magesekken blir dratt innover siden du ikke kan slippe det ut. Tro meg, jeg har hatt mye vondt i magen i mitt liv, men de gangene det her skjer er det heeeelt sykt. Sov hos en jente for noen uker siden og måtte dra hjem i 8 tiden eller no... Den 20 min lange turen hjem derfra før jeg fikk kommet hjem og gå på do var ille! Så hva tror dere det er? Selve alkoholen eller kullsyren? Jeg tror vell heller det er kullsyren men har aldri drukket så mye brus osm jeg drikker øl på en kveld så har ikke fått sjekket. Så det jeg lurer på er om det er noe tips/medisiner mot dette? Helst reseptfrie. Til dere som sier "du må tåle litt promp og det må dama også, du vet ikke hva det vil si og ha mye luft i magen" Guttene vennene mine promper mye de også men jeg utklasser dem, og enig i at en dame må tåle litt men ikke når det er snakkom 18 årige kjærster osv. Takk for alle seriøse svar! Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Har du prøvd å drikke deg full på noe som ikke er kullsyre i? Det er i alle fall det første jeg ville prøvd, for å se om det er like ille.. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Øl (gassholdige drikkevarer generelt) er den vanligste årsaken til mye luft i magen... Finner jo mye info om dette hvis googler litt... Lenke til kommentar
Gjest Gjest :) Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Jo, har prøvd det, men lenge siden sist.. Har tenkt lenge og prøve det men øl er jo så godt! Og eneste alternativet da er sprit, og det er jo vansklig og beregne riktig mengde... Fikser ikke vin eller chamis, hater ettersmaken.. Men som sagt, noen som har noen piller eller no jeg kan ta før jeg drar ut? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Det er vel på grunn av gjæret i drikker som øl og vin at man får luft i magen, eller tar jeg helt feil? I så fall er sprit en god kandidat for deg, selv om du ikke er like glad i det. Eventuelt bare holde deg unna alkohol. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 På denne siden er det noen tips... Håndkjøpsprodukter Noen produkter kan hjelpe, men de er ikke alltid effektive. Forsøk eventuelt: * Beano er en type produkt som du får kjøpt på apotek eller helsekostbutikker i andre land, muligens ikke i Norge. Stoffet kan tilsettes bønner og grønnsaker, og det kan bidra til å redusere mengden gass de produserer. For at beano skal hjelpe, bør du innta det med det første matstykket du svelger. Det virker best når det bare er litt gass i tarmen din. * Laktasetilskudd. Tilskudd med enzymet laktase kan hjelpe deg med å fordøye laktose dersom du har laktoseintoleranse. Du kan også prøve melkeprodukter som er laktosefrie eller som har redusert mengde laktose. * Silikonpreparat. Dette er middel du får kjøpt på apoteket (Minifom, Siloxan) og som er beregnet for bruk mot luft i magen. Silikonpreparat bidrar til å bryte opp boblene i gassen, slik at gassen lettere passerer gjennom fordøyelseskanalen. Midlet angis spesielt å kunne hjelpe dem som raper mye. Dog er det langtfra alle som synes det hjelper. * Aktivt kull. Kulltabletter angis også å kunne hjelpe. Du tar dem før og etter måltid. Også her er effekten tvilsom. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Er du plaget med luft i magen også når du ikke drikker øl? Føler du en forverring i tider der du feks. spiser mye brød? Vil du si at avføringen din er normal (fast, brun)? Det kan være du har cøliaki (glutenallergi). Øl inneholder gluten, og sammen med kullsyren vil luften som dannes pga. cøliakien gjøre at du får verre luftproblemer enn den gjengse øldrikkeren. Jeg synes du skal ta deg en tur til legen og forhøre deg, kanskje spesielt ift. om du kan ta en test for cøliaki. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå