Runspack Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Skal kjøpe ny pc for max 9 tusen. Skal kjøpe fra diverse sider, men her er ihvertfall delene. Har sett på litt av hvert og har kommet frem til dette. Hk: ASUS M4A78T-E, Socket-AM3 Grafikk kort: Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5 Ram: OCZ Gold DDR3 1600MHz 4GB KIT Harddisk: Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 Kabinett: Antec Nine Hundred Midi Tower Sort PSU: Corsair TX 650W PSU Det jeg trenger hjelp til er å finne en CPU under 3000kr, det må være intel og burde kunne overklokkes til 4Ghz. Trenger også hjelp til å finne vifte til CPUen som ikke bråker stort. Vifte styring trenger jeg også hjelp med. Lurer på om grafikk kortet kan kjøre CSS glatt på full grafikk ? Åssen BenQ skjerm burde jeg kjøpe? Skal være Full-HD 24" . Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 1. HK er til amd ikke intel å bruke 3k på CPU og 2 på grafikk blir feil prioritet på gaming maskin Lenke til kommentar
Runspack Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 1. HK er til amd ikke intel å bruke 3k på CPU og 2 på grafikk blir feil prioritet på gaming maskin Føler med dum nå -.- Åssen HK og prosessor burde jeg satse på da ? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Prosessor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=366001 (evt E8400) HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352402 for eksempel. Prosessoren kan komme langt på luftkjøling, men 4GHz er kanskje et litt høyt mål, med mindre du har erfaring. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Prosessor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=366001 (evt E8400)HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352402 for eksempel. Prosessoren kan komme langt på luftkjøling, men 4GHz er kanskje et litt høyt mål, med mindre du har erfaring. støtter ikke kjøp av 775 sokkel.. 1156 er et mer fremtidsrettet valg.. i5 750, yter bra selv på 2,66GHz men den klokker fint til 3,5GHz på luft 4GHz er nok bare å glemme med mindre du bruker en del på en satans svær kjøler eller vannkjøling Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Ja, jeg er enig, men tenkte at 775 gir god ytelse til en god pris, slik at han får mer til skjerkort, fordi det er ikke store forskjellene fra E84/5/600 til i5 750 med tanke på gaming. Men jeg ville nok også gått for i5. Lenke til kommentar
Runspack Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Ja, jeg er enig, men tenkte at 775 gir god ytelse til en god pris, slik at han får mer til skjerkort, fordi det er ikke store forskjellene fra E84/5/600 til i5 750 med tanke på gaming. Men jeg ville nok også gått for i5. Så kan noen si meg et eksakt hovedkort som RAMen jeg har valgt ut vil passe til , og en prosessor som passer til hover kortet ? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 For litt over 9000 kan du iallefall få det beste en AM3 plattform kan by på Klokkevillig cpu med fri klokkegenrator radeon 5870 hovedkort med 16x16 pcie for Crossfire. DVD Brenner Samsung Samsung F3 1 tb hdd Corsiar 750 w psu Gigabyte 790FX full 16x16 crossfire support. Corsiar Dominator DDR3-1600 Asus Radeon 5870 Coolermaster Half 922 kabinett Amd Phenom 965 125 w Totalt kr 9065,- Inkludert Frakt 9164,- Her kan en faktisk spare ganske mye inn og det uten å miste ytelse out off the box, men ofre litt oppgraderingsytelse. Ca 1000 kr kan en spare inn uten å ofre ytelse out off the box. Lenke til kommentar
Runspack Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 For litt over 9000 kan du iallefall få det beste en AM3 plattform kan by på Klokkevillig cpu med fri klokkegenrator radeon 5870 hovedkort med 16x16 pcie for Crossfire. DVD Brenner Samsung Samsung F3 1 tb hdd Corsiar 750 w psu Gigabyte 790FX full 16x16 crossfire support. Corsiar Dominator DDR3-1600 Asus Radeon 5870 Coolermaster Half 922 kabinett Amd Phenom 965 125 w Totalt kr 9065,- Inkludert Frakt 9164,- Her kan en faktisk spare ganske mye inn og det uten å miste ytelse out off the box, men ofre litt oppgraderingsytelse. Ca 1000 kr kan en spare inn uten å ofre ytelse out off the box. Takk for svar, Osse. Skal kjøre det opsettet med WinXP verfall :8 Du vet vel tilfeldigvis ikke om en bra CPU kjøler til CPUen du fant ? Viftestyrer ? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Det er AMDs beste cpu noensinne som står i der, den klokker til godt over 4 ghz. Men du sa kr 9000,- skal vi ha med en high end cpu kjøler og viftestyring , så må vi jo kutte endel plasser. Det er fult mulig å kutte flere plasser her, og det er inga grunn til å ikke gjøre det, såfremst ikke du har tenkt å bygge deg et eyefinity gamer oppsett. Men her må du prioritere, med så kraftig skjermkort som 5870 er , trenger du egentlig ikke full crossfire 16x16 støtte dersom du ikke ønsker et eyefinty oppsett, men eyefinty er det råeste en kan få i gamerverden så hvorfor ikke ha muligheten åpen. For å drive 1x5870 trenger du ikke å blodklokke den amd phenom 965 125 cpu'en, det trenger du først når du slenger inn et 5870 til, så det er tidsnok med monsterkjøler da. Viftestyring Denne er grei Rimelig og god cpu kjøler, stille også Endret 21. november 2009 av Osse Lenke til kommentar
Runspack Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Det er AMDs beste cpu noensinne som står i der, den klokker til godt over 4 ghz. Men du sa kr 9000,- skal vi ha med en high end cpu kjøler og viftestyring , så må vi jo kutte endel plasser. Det er fult mulig å kutte flere plasser her, og det er inga grunn til å ikke gjøre det, såfremst ikke du har tenkt å bygge deg et eyefinity gamer oppsett. Men her må du prioritere, med så kraftig skjermkort som 5870 er , trenger du egentlig ikke full crossfire 16x16 støtte dersom du ikke ønsker et eyefinty oppsett, men eyefinty er det råeste en kan få i gamerverden så hvorfor ikke ha muligheten åpen. For å drive 1x5870 trenger du ikke å blodklokke den amd phenom 965 125 cpu'en, det trenger du først når du slenger inn et 5870 til, så det er tidsnok med monsterkjøler da. Viftestyring Denne er grei Rimelig og god cpu kjøler, stille også Takk Osse. Gode svar du kommer med. Om jeg kjøper CPU kjøleren du ga link til og viftestyring så er alti i boks. Takler priser over 9000kr så det er ikke farlig. EDIT: Det er vel ikke noen form for minus ved at CPU kjøleren er billig ? Endret 21. november 2009 av Runspack Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Det er enting som ikke er helt topp med det oppsettet jeg ga der, jeg har ikke verifisert minnestøtte på det hovedkortet fra produsent av det hovedkortet, og jeg har ikke dobbelsjekket om det er ferdig profil for det minnesettet i AMD overdrive. De ting jeg sier her er mest vesentlig dersom du ønsker å klokke godt, og vel riggen formelig ber om å bli overklokket. Så for egen intresses del kan vi godt se litt mer på hovedkort og minneløsningen for å sikre at det er den beste compoen som er. Edit: Jo minne skal ha egen profil i amd overdrive såvidt jeg kan se, men det er ikke verifisert støtte for det minne hos hovedkortprodusent, uten at det skulle ha mye å si. Og de minnebrikkene står som spesielt optimalisert for phenom hos corisar med egen profil i amd overdrive, så det skulle være beste comboen. Endret 21. november 2009 av Osse Lenke til kommentar
Oppgave Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Er dette en bra pc ? http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...rd-bell-ixtreme Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 I forhold til pris er det en meget god cpu kjøler, men går du opp til ca 400-500 kr så er det kjølere som er bedre. Noctua med flere kjøler da bedre. Disse dyre high end kjølerene vil kanksje hjelpe deg å få en ekstra 50 mhz ut av prossoreren og noen få grader lavere cpu temp på moderat overklokking. Lenke til kommentar
Oppgave Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 kor kan eg finne en sånn pc ? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Er dette en bra pc ? http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...rd-bell-ixtreme Er en grei low end amd rigg det der, ikke spesielt egnet for klokking eller bruk av amd overdrive, skjermkortet takler spill i lave oppløsninger og lave settinger godt, og er ikke så værst, så til prisen er det ikke dårlig, men det er langt fra en optimal AMD rigg. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 kor kan eg finne en sånn pc ? Du mener som den som jeg satte delene opp til, og ferdigbygget, Her har vi nok et problem, de pc byggerne som er har ikke muligheten til et slikt oppsett, netshop kan bygge nesten tilsvarende rigg for deg, en god del dyrere da, skal sjekke hva multicom kan stille opp med. Litt synd at komplett har slutta å bygge etter kundens spesifikasjoner, de har endelig fådd brukbare priser på AMD utstyr. Men du må gi meg et maks budsjett å gå utfra og om det er inkludert operativsystem, så skal jeg gjerne finne beste AMD alternativet. Lenke til kommentar
Oppgave Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 eg vil ha max pris på desktop 7000 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) inkludert windows 7 ?, du skjønner det er mye en kan gjøre for 900 kr innenfor det å bygge pc, men du kan få en brukbar rigg for 7000. Endret 21. november 2009 av Osse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå