rufus1511 Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei! Her om dagen bestemte jeg meg for å installere Windows på MacBooken min vha. Boot Camp. Kjørte Snow Leopard, men fikk en feilmelding som sa at noen filer ikke kunne flyttes. Tok dermed MacBooken med til Eplehuset for å finne ut hva som var galt, og mannen bak disken sa jeg, siden jeg kun hadde Leopard-dvden og ikke Snow Leopard-dvden for hånden, burde installere Leopard, for så å kjøre Boot Camp. Gjorde som mannen sa, og reinstallerte Leopard (etter selvfølgelig å ha tatt backup av Snow Leopard-systemet vha. Time Machine) Deretter installerte jeg XP, og spilte Battlefield 2 hele kvelden, med venner. Fungerte perfekt. I dag bestemte jeg meg for å reinstallere Snow Leopard, uten å røre Windowspartisjonen. Booter dermed fra Leopard-cden og velger å gjenopprette systemet fra en harddisk. Etter å ha ventet på at systemet skal gjenopprettes, restarter Macen. Alt ser vel og bra ut og jeg kan høre påloggingslyden. Rett før Apple-logoen skal vises, blir skjermen grå og får en melding på fire-fem språk om at jeg må restarte MacBooken. Gjør som meldingen sier, men det hele gjentar seg. I dette øyeblikk, holder jeg på å gjenopprette systemet på nytt, men frykter at noe annet er galt. Kan noen hjelpe? Hilsen en som vil ha dataene sine tilbake. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Hei! I dag bestemte jeg meg for å reinstallere Snow Leopard, uten å røre Windowspartisjonen. Booter dermed fra Leopard-cden og velger å gjenopprette systemet fra en harddisk. Etter å ha ventet på at systemet skal gjenopprettes, restarter Macen. Alt ser vel og bra ut og jeg kan høre påloggingslyden. Rett før Apple-logoen skal vises, blir skjermen grå og får en melding på fire-fem språk om at jeg må restarte MacBooken. Gjør som meldingen sier, men det hele gjentar seg. Du prøver altså å innstallere Snow leopard ved å gjennopprette SL backuppen du gjorde før du innstallerte Leopard på nytt? Var det ikke slik at du ikke fikk til å innstallere snow lopard skikkelig? Kan du ikke heller prøve å innstallere SL på normal måte med retail cd-en? Eller har jeg forstått deg feil? Endret 22. november 2009 av kakesjef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå