bechen Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei. I en stund nå har jeg lest "Anna Karenina" av Leo (Lev?) Tolstoj. For de som har lest den er det en liten murstein. Jeg synes det var en fin bok, den var skrevet godt, og jeg begynte å forstå hvorfor de gjorde det de gjorde. Men, som i alle mursteiner jeg leser, måtte jeg ta en liten pause. Jeg bestemte meg for å se hvorfor disse Twilight bøkene har blitt så populære, og begynte å lese dem. Jeg må si at twilight bøkene ikke er skrevet på en spessiel god måte, eller at man kommer i dybden i de forskjellige karakterene. Men alikevell ble jeg dratt inn i bøkene, rett og slett fordi det var noe fengende ved det hele. Twilightbøkene er ikke spesielt tynne, men alikevell er det veldig lite som skjer. Spesielt i "New Moon" skjer det egentlig ikke veldig mye. Men alikevell satt jeg og leste til 1 på natta. (Jeg legger og sovner som regel rundt 11). Det var etter at jeg hadde lest ferdig serien, at jeg oppdaget at det var lenge siden jeg hadde koset meg så mye med en bok, og vært så revet med. Det var rett og slett ikke interesant å begynne på "Anna Karenina" igjen. Det var da jeg fikk min lille "åpenbaring". Jeg gidder ikke å kaste bort min tid på bøker som ikke fenger meg. Jeg vil ha bøker som skriker til meg og ber meg lese mer av dem Så, nå leter jeg etter gode og fengende bøker jeg bør lese. Jeg har boka "1001 bøker jeg bør lese før jeg dør", men jeg mistenker at det er sikkert mange av de bra-men-ikke-fengende-og-spennende bøkene der. Har dere noen forslag for hva jeg kan lese? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Vel, David Eddings har 2 bokserier som har fenget meg meget, Belgariad og Malloreon serien. Belgariad: Pawn of Prophecy (1982) Queen of Sorcery (1982) Magician's Gambit (1983) Castle of Wizardry (1984) Enchanters' End Game (1984) Malloreon: Guardians of the West (1987) King of the Murgos (1988) Demon Lord of Karanda (1988) Sorceress of Darshiva (1989) The Seeress of Kell (1991) Det jeg likte aller best med seriene var karakterene var veldig godt utviklet og veldig godt implementert i historien. De føltes unik med sine særpreg og sine måter å gjøre ting på. Er ikke ofte jeg leser en bok jeg faktisk humrer over, men det gjorde disse 2 seriene. Belgarath og Polgara's konstante "hagling", Garion's konstante "Why me" hele tiden, Silk's retorering hele tiden om alt som sies. Nei, generelt sett en morsom bokserie å lese. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Harry Potter er det som har fenget meg mest, noen gang! DaVinci-koden klarte det samme, og nå har jeg startet på oppfølgeren Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Liker du Twilight og/eller Harry Potter er House of Night definitivt verdt å lese. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 For å nevne noen bøker som fenger meg på den måten: The Shadow of the Wind - Carlos Ruiz Zafón Do Androids Dream of Electric Sheep? - Philip K. Dick Kafka on the Shore - Haruki Murakami Victoria - Knut Hamsun Om du ikke har noe imot enda en vampyrserie kan også Anne Rice sin serie annbefales. Interview With the Vampire er fantastisk. Lenke til kommentar
bechen Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Wow, Victoria av Hamsun hadde jeg ikke forventet her... men jeg skal prøve å lese den:) Selvsagt har jeg lest Harry potter:=) DaVincie-Koden er jeg helt enig, den er nesten umulig å stoppe å lese:) er Det Tapte Symbol like bra? Jeg mistet litt interessen for Dan Brown da jeg leste den digitale festning, den var en gedigen nedtur å lese XD Jeg skal sjekke ut bøkene til David Eddings og boka House of Night, og selvsagt alle de Jann-Ove har listet opp:) Gleder meg til å lese:) En ting jeg lurte på? Leser dere sånne kjedelige bøker som er mesterverk, bare for å lese dem? eller dropper dere helt å lese dem? Og, er det ingen som har fått en åpenbaring som meg? XD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå