Habbenja Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei, Tittelen sier vel det meste. Ville gjerne vite om det var mulig å skifte skjermkort på XPS 1340? Har 256 MB skjermkort nå, ville gjerne øke til 512 MB. Vil jeg føle en forskjell hvis jeg bytter skjermkortet fra 256 til 512 når jeg spiller? Hvis ikke kan jeg bytte noe annet for at PC blir bedre? Tusen takk Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 det å skifte grafikkort på en laptop er ingen enkel eller billig sak.. ofte er grafikbrikka lodda fast til HK, eller så er det andre begrensninger.. samt å få tak i de løse grafikkbrikkene er heller ingen enkel sak.. selv om et grafikkort har mye RAM trenger det ikke bety at kortet er mye bedre.. man kan fint ha et kort som har 512MB men som yter bedre en et med 1GB, dette er pga at det er hastigheten på brikka (klokkefrekvens) som bestemmer, og om brikka er for svak vil den ikke kunne dra nytte av mye RAM feks på billigkort er mye RAM bare et salgstriks.. hva slags kort har du i maskinen nå forresten? Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) det å skifte grafikkort på en laptop er ingen enkel eller billig sak.. ofte er grafikbrikka lodda fast til HK, eller så er det andre begrensninger.. samt å få tak i de løse grafikkbrikkene er heller ingen enkel sak.. selv om et grafikkort har mye RAM trenger det ikke bety at kortet er mye bedre.. man kan fint ha et kort som har 512MB men som yter bedre en et med 1GB, dette er pga at det er hastigheten på brikka (klokkefrekvens) som bestemmer, og om brikka er for svak vil den ikke kunne dra nytte av mye RAM feks på billigkort er mye RAM bare et salgstriks.. hva slags kort har du i maskinen nå forresten? Nvidia Geforce 9500M (GF 9400MG + GF 9200MGS)... Men kan jeg ikke bytte ut andre deler som f. eks ram eller noe? ps: vet du om det er mulig å bytte batteri til 9 cellers også? klarer ikke å finne en side på dell sine sider med 9 cell som er kompatibel med xps 1340? Endret 21. november 2009 av Habbenja Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 i en laptop er det normalt at man enkelt kan bytte RAM, harddsik, batteri og CD rom enkelt... resten er en annen sak... Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) i en laptop er det normalt at man enkelt kan bytte RAM, harddsik, batteri og CD rom enkelt... resten er en annen sak... Vet ikke hvis jeg kan øke rammen fra 4 til 6 eller 8... trur du det er mulig? BTW, trur du, du kan sende en link fra dell sine sider hvor det jeg kan kjøpe et nytt ram-kort og et 9 cellers batteri? Men er det egentlig vits å bytte ram brikke? blir pc raskere? Takk EDIT: Fant et batteri på dells sine sider, men har ikke peiling på ram, så trur du/dere kunne funnet en side på dell sine sider hvor jeg kan kjøpe et ram kort som passer xps 1340? Endret 21. november 2009 av Habbenja Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 hvor mye RAM har du nå? hvor lang batteritid har du nå? et 9cellers batteri vil mest sannsynlig bli stikkende 3-4cm ut på baksiden eller noe Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Nå har jeg 4 gb ram, batteritiden er ca. 2 timer.... det er greit det at den stikker litt ut, bare den varer i minst 3,5 timer! xD Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 hva slags OS har du da? om du kjører 32 bit windows så er poenget med mer RAM helt borte spørs jo litt på hva bruken er, men det er ikke mange som har bruk for mer en 4GB RAM Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Vista Home Premium 64-bit... Bruker pc mest på skolen og det er utrolig kjipt å måtte ta ut laderen hver time. Men har ikke peiling på hvordan man velger et ram brikke, vet ikke om det passer etc. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 om du bruker den til skolebruk regner jeg med ting som office browsere og litt div småprogrammer.. tviler på at du vil merke RAM økning... bare at du har mindre penger.. Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Bruker den mye til spilling etc også... så det blir mye av alt egentlig, ikke bare skole så klart... Men synes du det er vits å øke rammen? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 nei egentlig ikke... skal sitte med en del programmer eller noe som er veldig heftig for å bruke opp 4GB Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Ok, så egentlig er det bare batteriet som er noe vits å skifte? Men går det ikke an å bytte skjermkortet? Det er vel mulig? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 det KAN være mulig å bytte skjermkort, men det avhenger hvordan det er festet på HK, samt at det å få tak i et nytt skjermkort ikker er enkelt som privatperson og det å montere selv er ikke noe en uten brukbar kunnskap får til.. Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Okei, høres veldig komplisert ut så gidder ikke det men takk for hjelpen, du svarte i allefall på spørsmålet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå