Gå til innhold

Maskinen vil ikke boote fra Windows 7 DVD! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skal legge inn Windows 7 på enda en maskin her nå, en bærbar Acer. Problemet er som så at maskinen nekter å boote opp fra installasjons disken. Har satt DVD-romen som første boot alternativ i BIOS, men den greier ikke å boote opp fra disken. Hører at den prøver å finne disken, men den rekker aldri å spinne helt opp før jeg blir sendt inn i Vista igjen. Hva er galt? Har 32bit Vista og dette er 64bit Windows 7, så kan ikke starte installasjonen inne i Vista!

Noen tips? Dette haster litt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dinside.no har en guide jeg følger. Lånte en venns W7 DVD og brente ut en DVD fra dens filer, slik Dinside sier:

Men hvem vil ha glede av dette? Microsoft har ikke for vane å dele ut Windows-DVDer til fri gjennomprøving, noe som begrenser muligheten for mange. Har du derimot tilgang på en slik, for eksempel fra jobb eller venner, er det altså mulig.

Vi legger for ordens skyld til at trikset er fullt lovlig, og bryter ikke med avtalebestemmelsene (End User License Agreement - EULA), i følge vår kilde Computerworld.com.

Tar litt tid før jeg får min egen DVD og licens, så tenkte jeg skulle prøve dette trikset. Er jo bare å skrive inn gyldig licens fra MS når jeg får det? Er det noen grunn til at dette ikke skulle gå? Står at det er helt lovlig og alt..

Uansett, prøver å brenne ut på nytt nå, og ser hva som skjer :)

Lenke til kommentar

Men det er jo det her som er problemet. Du kan ikke bare brenne ut filene og tro du har fått en oppstartbar DVD. Du må kopiere platen med et eller annet program, som også kopierer boot delen av platen.

Jeg bruker UltraIso, men det koster penger. Det finnes sikkert andre programmer som gjør samme jobben, som ikke koster penger.

Uansett, du må rippe platen helt, ikke bare kopiere filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...