Lastviking Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg kjører 2500+ barton på A7N8X. Får ikke slått av maskina fra XP - den restarter (automatisk) hver gang, og den sier at cpu-fan failed. Vifta kjører den, men i BIOS oppgir den null hastighet på alle viftene. Softwaren oppgir viftehastigheter, men den bytter om på chassisvifta og powervifta(hastighetene). Temperaturen er ok på både MB og CPU (hhv. ca 20 og 45). Noen som har tips ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Skru opp hastigheten på cpu-vifta i bios, enable q-fan. Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det at den viser 0 rpm på viftene i bios tror jeg kan være en "vanlig" feil. Det skjer hos meg også, både psu og kabinett vifta står med 0 rpm i bios. Når jeg kjører ASUS Probe i WinXP får jeg opp riktig turtall.. Det at WinXP ikke slår seg av kan ha noe med ACPI drivere og bøll og krøll å gjøre. Har du lagt in SP1 pluss oppdateringer?? Kan evt. være at du må konfige ACPI oppsett i bios... Lenke til kommentar
Lastviking Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Takk skal du. Hjem og teste Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 prøv også en bios oppgradering, det hjelper godt til på det kortet der Lenke til kommentar
Lastviking Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Formaterte disken på nytt, enabled ACPI i BIOS og la inn XP, så malte PC'en som en katt. Takk for hjelpen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå