armyyboy Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei! Fikk nytt modem fra telenor i dag, og det var ikke helt det samme som før, og jeg er ikke så god med sånn her ting, så tenkte jeg kunne spørre dere der ute med mye kunnskap. Vi fikk et ZYXEL P2602HWT TELENOR MULTIMODEM, og jeg har ikke peiling hvordan jeg skal koble dette opp, så visst noen har noen tips til meg, hadde det vært kjempe fint! Mhv.Espen R:) Lenke til kommentar
drfredf Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Det greieste er vel å følge veiledningen, dvs installere fra cd-en som fulgte med. Alternativt kan du koble pc til modem med nettverkskabel, og koble deg til modemet ved å skrive adressen http://10.0.0.138 i adressefeltet på nettleseren din. Da kommer du inn i styringsprogrammet til modemet. Brukernavn er admin, ikke noe passord. Her tror jeg det holder å trykke apply under innstillingene, det fungerte i alle fall for meg med samme modem. Evt må du selv legge inn brukernavn og passord for telenor-kontoen din. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Du kobler dette opp følgende: Veggkontakt -> [Veggkontakt]Splitter[Modem] -> [DSL]Zyxel P2602 Eksempelet ovenfor er visst du har fast-telefon, og må benytte deg av splitter Dersom du ikke har fast-telefon, kan du hoppe over leddet med splitter. Merk at fast-telefon er ISDN/PSTN, og ikke BredbåndsTelefoni. Du trenger ikke legge inn brukernavn/passord, dette går på en autoconfig som klarer dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå