Gå til innhold

Støysvak stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en ny HP PC, men er skuffet over at den faktisk har mer viftestøy enn min gamle Dell Dimension. Støyen er faktisk så merkbar at jeg vurderer å bytte den inn.

Spørsmålet er da hvilke PC'er er de mest støysvake i prisklassen rundt 5-6k? Fortrinnsvis som kan kjøpes på Elkjøp? (er ikke interressert i selvbygging....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat kjøpt en ny HP PC, men er skuffet over at den faktisk har mer viftestøy enn min gamle Dell Dimension. Støyen er faktisk så merkbar at jeg vurderer å bytte den inn.

Spørsmålet er da hvilke PC'er er de mest støysvake i prisklassen rundt 5-6k? Fortrinnsvis som kan kjøpes på Elkjøp? (er ikke interressert i selvbygging....)

http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...rd-bell-ixtreme

Knall pc!

Lenke til kommentar

Den er ikke så verst til den prisen. Litt svakt skjermkort kanskje, men om du ikke har tenkt å spille, så gjør ikke det noe.

Men før du vurderer å bytte inn hele PC'en; har du sjekket hva som støyer? Er det prosessorkjøleren, viften på skjermkortet, kabinettvifter? Dersom du finner ut hva som støyer så er det mange programmer som kan kontrollere viftehastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...