martin9 Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei! Jeg har Windows vista på min PC, og har lyst å prøve windows 7. Kan jeg innstallere windows 7 på min PC uten at Vistaen forsvinner. Jeg mener om jeg kan ha to Operativsystemer på en PC? Håper noen kan hjelpe:D Hilsen Martin Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Da må du enten ha to disken eller to partisjoner, slik at Vista ligger på den ene og Windows 7 på den andre. Kan være litt utfordrerne å få til om du ikke har så mye peil på data og ikke har en "tom" partisjon du kan bruke helt uten videre. Men det lar seg løse, så lenge du har nok plass til en ny partisjon til W7..(ca 40 GB bør du sette av) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Virtual PC kan kanskje også brukes? Lenke til kommentar
Utenomjordisk Reke Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hvorfor laster du ikke bare ned VirtualBox og installerer og kjører Windows 7 i det for å prøve det? Men jeg skal love deg at når du først har formatert for å gå over til Win7 ser du deg aldri bakover igjen. Jeg har aldri hatt problemer med Vista men nå som jeg har sammenlignet de så har jeg installert Win7 på både stasjonær og laptop rett og slett fordi det er sykt raskere og mer stabilt enn Vista. Få vekk Vista skitten! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hvorfor laster du ikke bare ned VirtualBox og installerer og kjører Windows 7 i det for å prøve det? Men jeg skal love deg at når du først har formatert for å gå over til Win7 ser du deg aldri bakover igjen. Jeg har aldri hatt problemer med Vista men nå som jeg har sammenlignet de så har jeg installert Win7 på både stasjonær og laptop rett og slett fordi det er sykt raskere og mer stabilt enn Vista. Få vekk Vista skitten! Jeg hadde mer eller mindre akkurat samme opplevelse som deg. Jeg hadde ikke noen problemer med Vista, og jeg hadde ikke noe imot å bruke det, men etter jeg gikk over til Windows 7 så har PC-en blitt mye "snillere" å bruke. Maskinen er mye mer responsiv. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Takk:D Hvordan lager jeg to partistasjoner? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Som det nevnes over her; det er ikke noe å tenke på - ta backup av viktige data og slett hele Vista-installasjonen. Bare tull og drive å kaste bort tid og harddiskplass på gammel Vista-installasjon... Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 nå er windows 7 innstallert. HAr problemer med at lyden hakker. Bruker lyddriveren som fulgte med: High definition audio. Noen forslag? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Last ned lyddriver fra produsent av lydkort / hovedkort og bruk den. Kan også være en fordel å oppdatere DirectX 9 runtime for en del spill. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Har gjort det nå. Ble bare enda verre... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Sjekk instillingene på frekvens og bitoppløsning. Hos meg står den på 24-bit 48 Khz Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Hvor finner jeg disse innstillingene? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Trykk på høyttaler ikonet, trykk deretter på ikonet av maskinvaren på toppen, og velg Advanced fanen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå