Gå til innhold

[Løst]Pc deler (garanti)

Anbefalte innlegg

Hei har et spørsmål andgående kjøping av pc deler, og bygging av pc.

Vis jeg kjøper pc deler feks på komplett. Er det garanti på delene, kan garantien eventuelt forsvinne når jeg setter dem inn i pcen? Noen som vet? :D

Endret av martey1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er selvfølgelig forskjell på garanti på PC og garanti på delene. Kjøper du ferdig-PC så må du sende inn hele PCen hvis noe går galt. Kjøper du i deler, så sender du inn den delen som er gåen.

Okei da vet jeg hva som skal gjøres vis det blir en feil med delene :)

Men vis for eksempel powersupplyen min ødelegger noen av de andre delene i pcen fordi jeg har montert pcen, vil garantien fortsatt gjelde?

Lenke til kommentar
Ja. Mener at garantien på delene dine skal gjelde. Skaff deg innboforsikring, eller idiotforsikring, så er du hvertfall trygg på saken.

Så vil jeg kunne få en ny del fordi powersupplyen min ødela delen? :S Eller må jeg ha en innboforsikring eller idiotforsikring for at det skal skje? Lurer litt på dette, fordi jeg skal bygge en ny pc og jeg vil helst vite hva som skjer vis jeg skulle klare å koble noe feil xD... Hvor mye koster innboforsikring eller idiotforsikring, vis du vet det da? :D

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at du får delene dekt hvis det er PSU som er skyld i at de blir ødelagt. Det er ganske vanskelig å koble i feil ledning, da de fleste har unike plugger.

Forsikring har du vel sålenge du bor hos foreldre som har forsikring. Hva det koster finner du ut ved å sjekke hos forsikringselskapene.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at du får delene dekt hvis det er PSU som er skyld i at de blir ødelagt. Det er ganske vanskelig å koble i feil ledning, da de fleste har unike plugger.

Forsikring har du vel sålenge du bor hos foreldre som har forsikring. Hva det koster finner du ut ved å sjekke hos forsikringselskapene.

Da har jeg fått spørsmålet mitt besvart :D Men nå kom jeg på et nytt spørsmål. Hvordan melder man at denne saken er løst?

Lenke til kommentar

For å tilføye:

Når du kjøper har du forbrukerkjøpsloven i ryggen, denne sier: "Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen."

Dette gjelder for 2 år ELLER hvis varen er ment å vare lengre enn 2 år, gjelder 5 år. Dette gjelder sånn ca for alle PC deler (Vet ikke om det er noen unntak?)

Merk: Forbrukerkjøps loven er ikke en garanti, det er en egen rettighet du har som kjøper i Norge og gjelder uansett. <snik edit snip>

Edit: Correct me if I'm wrong.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...