Junox Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 men det som er irriterende er prissystemet. adsl blir billigere om man har isdn. men siden isdn er dyrere enn analog linje blir det like mye.............doh! dette gjelder jo så klart bare telenor [ Denne Melding var redigert av: juno på 2002-01-09 14:49 ] Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Det merkeligste er at andre aktører som f.eks Nextgentel kan være så mye billigere enn telenor når de i tillegg skal betale nettleige til telenor. Er helt enig med deg som mener at oppkoblingsavgifta burde vært fjerna, for at jeg skal være ca 3 timer på nettet med mitt 56k modem (Kommer alldri inn med mere en 44k) må jeg minst koble meg opp 6 ganger på grunn av Telenor sine ustabile linjer. Og det er ikke PC-en min det er noe gale med for det skjer uansett hvilken pc jeg bruker! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Egentlig helt fjernt å ha så voldsomt oppstyr rundt ADSL. det er jo allerede gammelt og tregt!? Burde de ikke heller satset på 10 Mbit linjer (eller mer) slik som bredbåndsfabrikken drev med? Det var jo mye billigere, og det kommer sikkert til å vare litt lenger enn ADSL... Lenke til kommentar
Scap3r Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 -------- hehe, ja Storm the front! Den var det sikkert ingen som skjønte, vist dem ikke har spillt CS :razz: Lenke til kommentar
Cali3D Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Det som er virkelig tragisk og egentlig ikke skulle vert låv i det heile tatt er det faktummet at isdn online150 abbonomanget koster meir en fks et adsl abbonomang til 350Kr i mnd. Tatt direkte fra teleskit si side: Online 150 At timene blir mange og nettene lange på Internett er jo et velkjent fenomen. For å unngå at telefonregningen blir større enn lommeboka har vi innført rabattordningene Online 150 og Online Trafikk. Velg alternativet som passer deg best, og surf billigere med Telenor Internett. Online 150 kan kun fås av kunder som har ISDN-linje For storsurferen Online 150 er tilbudet til deg som bruker Internett gjennomsnittlig tre timer hver dag, eller mer. For en femhundrelapp tilbyr vi deg 150 timers surfe-tellerskritt per måned. På dagtid vil det si at du surfer opptil 70% billigere enn med vanlige tellerskritt. Og skulle du overskride de 150 timene, er prisen fortsatt så lav som 9.5 øre minuttet resten av måneden. Med Online 150 slipper du også å betale noe startavgift på oppkoblingene dine. Wow!! bare 500Kr i mnd for 150timer online morro på en delig isdn linje(7kb) !!! Stakkars dei som ikke har adgang til adsl sier no bare eg !! Skamm dere TeleHOR!!!!!!!! Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Skjønner ikke hva alle klager å syter så jævlig for. Liker man ikke Telenor så kan man vel bare bytte da vel! Og hvorfor skal de ikke ta betalt for tjenestene sine? Skal de liksom gi bort alt gratis da? Jeg tror samtlige av de som legger inn innlegg her ville gjort akurat det samme selv. Poenget er vel å tjene mest mulig penger. Og da kan man ikke akurat gi bort ting heller.......eller? Sorry folkens....ting koster penger (Og du over her, du burde heller klage til skolesjefen å få igjen penger på norsk skriftlig) [ Denne Melding var redigert av: Padrel på 2002-01-09 16:00 ] Lenke til kommentar
Xes-67 Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Padrel DU ER TEIT, du... herregud.. jobber far'n din i telehor, eller. om noen har no'n tastleifer skal du drite i. Telenor er kobbermafia rett og slett. [ Denne Melding var redigert av: Xes-67 på 2002-01-09 16:21 ] Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Nå er det faktisk muligheter for ADSL 50m nedenfor der jeg bor.. og jeg kan ikke få enda! (Jeg bor ca 1km unna Kongsvinger sentrum) Det kommer antagelig til å ta et halvt år før de oppgraderer sentralen min.. og jeg som ble oppringt av Telenor i september og ble lovt ADSL innen midten av november :sad: Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Dette har ikke noe med ADSL å gjøre men det sier litt om prisingen og kundeservicen til Telenor: Jeg driver et firma og hadde leid serverplass hos Telenor (Nextra) for ca. 1.5 år siden. Vi betalte da kampanjepris på kr. 1490,- for 50MB, 10 e-post kontoer og domenenavn, dette økte senere (mai 2001) til 3027,20 pr år. Med den siste prisøkningen er vi oppe kr. 5441,50 pr. år for denne løsningen, dette fikk vi brev om nå like etter nyttår. Prisøkningen gjelder fra 1. februar, jeg sa øyeblikkelig opp avtalen når jeg mottok brevet, men Telenor har en oppsigelsestid ut månden pluss påfølgende (dvs. ut februar)?? Til sammenligning leverer WebDeal 40MB server og 40 e-post/ftp kontoer for kun kr. 865,50 - flytting og domeneadministrasjon innkludert. Pluss at de har god service og har jobbet hurtig og bra så langt, domenet var flyttet og klargjort dagen etter bestilling. :smile: Forsvar prisingen til Telenor den som kan!!! Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Quote: On 2002-01-09 15:57, Padrel skrev:Skjønner ikke hva alle klager å syter så jævlig for. Skal ikke være så kjepphøy du, som har å/og-feil selv Lenke til kommentar
Howard Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Quote: Xes-67 skrev (2002-01-09 16:19):Padrel DU ER TEIT, du... herregud.. jobber far'n din i telehor, eller. om noen har no'n tastleifer skal du drite i. Vennligst skjerp språkbruken og prøv også å holde argumentene på et saklig nivå. Det er til det beste for oss alle. Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Jeg vet, jeg er dritteit. Noen som har tenkt på at Telenor kanskje priser seg ut av visse markeder fordi de heller vil satse på andre? Viss noen har synspungter på dette, vill jeg gjærne att dere senner mei mellinger på mæil......... Lenke til kommentar
Sword_Mas Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 ka med å sende ein mail til noken statsråd med link til denna sida? Kunne no vore eit forsøk..... eller so kunne vi no boykotta telenor for eit par måneda.. eller år.. kanskje vi kunne lagt kabel rundt om til kvarandre... lokalt nettverk over heile landet... *le rått* men men... Stå på! og få noken på hardware til å starte ei kampanje mot telenor... *kunne gjort NESTEN ka som helst for å få ei dsl linje..* mvh Leif Tore "sliter med 33.6 kb" Rusten Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hva med å sende linken til flest mulig høvdinger i Telenor? Noen som vet adresser dit? Ser ut som de ikke tør å legge ut e-post adressen til kundeservice på sidene sine engang, de vet nok at de er upop. :wink: Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2001-10-12 08:45, JarleW skrev:TELENOR er latterlig.Grunnen til at de sa at ADSL aldri ville komme til Norge er jo at alle skulle kjøpe ISDN først. Nå skal alle kjøpe ADSL før de utvikler det videre. Poenget dem's er å tyne mest penger ut av folk. ***** kommunister. Det er det de er. Eneste som jeg har fra dem som er verdt å ha er mobilabonnementet. I huleste er det for noe å si? Kommunister? Er vel en gjeng hardbarka kapitalister. Langt unna kommunismen hvertfall.... Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Ja, ja. Telenor er helt latterlige! Men hva bryr det meg? Jeg har kvittet meg med Telenor abonnementet (ISDN) og skaffet meg BKK Brendbånd (10Mbit). Dere skulle sett hvor desperate Telenor var. De ville selge oss ADSL. De kom til og med på døren. "Hahaha", sa vi, " vi skal ha ekte bredbånd!" Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2001-10-13 01:42, gold skrev:Grunnen til at Telenor er så dyre er den at de er statseid !Og de som eier den norske staten pålegger folket massevis av avgifter og skatter !Derfor er Telenor så innihel***e dyre ! grunne for at de er så dyre er at de har alt formange kontor rotter som bare flytter papir hit og dit,noen må jo betale lønningene deres,det er oss som bruker telenettet.Kjetil Lenke til kommentar
fondus Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2001-10-12 07:39, DeViSoR skrev:1. Telehuset er latterlig, ingen av de som jobber der har peiling!2. Grunner for at prisene er så dyre kan ha noe med at det koster mye penger å bygge ut sentralene for hondtering av adsl. Det er ingen unskyldning for at vi ISDN brukere skal lide, det er forresten ingen gyldig grunn til at noen skal lide. Telenor har mer enn nok kapital til å gi hele norge bedbånd i løpet av hele året... hvis de bare hadde giddet. Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 For meg virker det som om telenor bare er ute etter penger, de tenker ikke på kundene, men på hvor mange kunder de kan få. Det at de har noen kunder som ikke er uviten og som vet hva de har krav på er heller ingen hindring for deres ekspandering i utlandet. her sitter jeg med ISDN, som jeg har gjort i 6-7 år nå, med en telfonregning på minst 800,- i måneden. Og det som er enda mere irriterende er at det er dyrere for noe som er tregere! Tenker da på isdn vs xDSL. Dette virker meningsløst! Og nå som vi er i år 2002 er det enda ikke mulig å få brebånd eller bedre der jeg bor, fordi fylkeskommunen ikke tør å la andre bruke deres linjer, fordi at det kan være hackere som er ute etter info om dem. Har lenge lurt på hva som er på fylkeskommunens server... (hehe) Det at Telenor prøver å ekspandere seg, og nå ut til flere kunder i utlandet, skal ikke gå utover de kundene som de har i Norge. Dessuten er Telenor statseid, og deres mål er ikke å tjene penger, staten trenger ikke telenors penger, de pengene som telenor tjener er en dråpe i have i statens budsjett. Og ISDN ble jo tross alt oppfunnet rundt 1964 (hvis jeg ikke tar feil) Hvordan er det mulig å bruke nesten 40 år på å legge om nettet? er det virkelig så vanskelig? Det eneste jeg kan tenke meg er at Telenor vet at så lenge de kan melke kua ( i dette tilfellet er kua kundene for de av dere som ikke skjønner dette :razz:) så lenge de eier hele nettverket. Og det hjelper heller ikke noe at det er flere aktører på markedet så lenge Telenor kan ta leie for nettet. For dette tjener bare Telenor enda mere på. Det eneste som kan føre til at vi kunder ikke må betale så mye for noe som burde være en tilgjengelig for alle er at Telenor gir slipp på sitt monopol, selv om de nekter på at det er noe monopol. Tror jeg slutter her, før dette blir for langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå