Gå til innhold

Telenor er alt for dyre

Anbefalte innlegg

Ok, jeg jobber ikke i Telenor, og har vært som dere en gang jeg og.

Forsvar 1

ADSL er dyrt fordi det koster å bygge ut! Husk at andre tjenester (utenom adsl) er norge, og telenor, langt bedre enn de fleste andre land. Man kan ikke være på topp i alt!

Forsvar 2

Jeg får i underkant av 600kbps på 704 linja mi jeg og. MEN linja som blir levert til meg er seff en 704 linje. Grunnen til at rundt 10-15% går bort til overhead(tap), er at protokollene (dvs tcp/ip) suger masse av båndbredden! Kjører du andre oppe på der igjen, som f.eks. httpd, så går det ennå mer! KLAG heller til dem som har mekka tcp/ip og få dem til å komme ut med en internett protokoll som er litt intelligent!

Men jeg er faen meg enig at jeg vil ha 15Mbps linje hjemme, sånn som jeg har på jobb! Men start da for f et eget firma og legg opp alle kablene selv, og se om dere blir billigere enn telenor!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-10-12 08:45, JarleW skrev:

TELENOR er latterlig.

Grunnen til at de sa at ADSL aldri ville komme til Norge er jo at alle skulle kjøpe ISDN først. Nå skal alle kjøpe ADSL før de utvikler det videre. Poenget dem's er å tyne mest penger ut av folk.

Jævla kommunister. Det er det de er. Eneste som jeg har fra dem som er verdt å ha er mobilabonnementet.

jepp helt enig,også er de så sleipe at hvis du har isdn så får du adsl billigere

Lenke til kommentar

Fuck telenor sier jeg bare. Jeg sender mail på mail, men får ALDRI svar. Det tar HUNDRE år før de tar opp telefon på service o.l. De har råtne IT systemer som er så trege. Har dere prøvd http://www.telenormobil.no?

De sender meg mail og forteller meg at jeg kan løse inn poeng, men om jeg får gjort det pga det råtne systemet deres? NEI!

Jeg er enig med han duden om VIVA LA RESTISTANCE!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-12 11:51, gekko skrev:

Enig, kapitalisme er det korrekte ordet.

Og ja, du kan ha vanlig analog telefon på en ADSL linje. (Har det selv)

Du har ikke analog linje PÅ adsl linja i den forstand... Du har begge deler på samme trådparet (linja) inn i huset. ADSL og analog (også ISDN) operer på forskjellige frekvenser og det er derfor du har en splitter (som egentlig er et filter). ADSL har INGENVERDENSTING med telfonlinja å gjøre....

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-13 18:05, Yoshy skrev:

Quote:

On 2001-10-12 11:51, gekko skrev:

Enig, kapitalisme er det korrekte ordet.

Og ja, du kan ha vanlig analog telefon på en ADSL linje. (Har det selv)

Du har ikke analog linje PÅ adsl linja i den forstand... Du har begge deler på samme trådparet (linja) inn i huset. ADSL og analog (også ISDN) operer på forskjellige frekvenser og det er derfor du har en splitter (som egentlig er et filter). ADSL har INGENVERDENSTING med telfonlinja å gjøre....

nå henger du deg opp i detaljer. er du norsklærer eller noe?

Lenke til kommentar

Quote:

nå henger du deg opp i detaljer. er du norsklærer eller noe?

Hehe... nei det er jeg ikke. Er bare en som liker å kverulere litt =)

Dessuten så syns jeg at akkurat det med at ADSL faktisk ikke har noe med telefonlinja å gjøre er litt viktig. Det er fortsatt mange i landet som tror at ADSL erstatter telefon, noe som det IKKE gjør...

Lenke til kommentar

Helt enig med at telenor er alt for dyre!

MEN! det skal være sagt at det er vanvittig dyrt å bygge ut et slikt nett. Og med de avstandene som er i norge så kan vi ikke skylde på telenor pga det. Det bør vi helder skylde på sp som vil desentralisere norge.

Hvis vi da ser mot usa. Det er mange som har "bredbånd" der. Men nylig så kuttet exite@home linjene pga av konkurs. En tiendedel av kundene har nå fått tilbake litt av nettet med da at&t som leverandør. De betaler da ofte for 2 mbit 4mbit og 8mbit ned (de har også kutta uploaden og da mye værre enn i norge, flere 2 mbit linjer som har 128kb opp). Der har de ofte slitt med dårlige hastigheter når det er mange på nettet, (under 200-300 kb) som da er et veldig stort tap i forhold til det de betaler for.

Min telenor adsl linje er utrolig stabil. Uansett når på døgnet det er går det like fort. Telenor har også blitt bedre på brukerstøtte den siste tiden (og mye bedre med forhandlersupport).

Og en ting! det er noen på telehuset som kan litt! Men de er mye flinkere på mobiltelefoner og telefoner enn datautstyr.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-12 11:33, mlwirak skrev:

Quote:

Poenget dem's er å tyne mest penger ut av folk.

Jævla kommunister.

Skjønner ikke hva det å tyne mest penger ut av folk har med kommunisme å gjøre. Høres mer ut som kapitalisme, spør du meg...

MLW

---

hehe skulle akkurat til å si det samme

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-13 01:49, gold skrev:

Jeg synes at det er på tide med revulosjon, de satans kapitalistiske slomspungene som styrer landet må bort, VIVA LA RESISTANCE ! !

(...seriøst altså)

Hilsen en anti-kapitalistisk galing i besittelse av kinaputter ! ! ! HEHE :smile:

--------

hehe, ja

Storm the front!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-13 05:43, pkalle skrev:

Quote:

On 2001-10-13 01:42, gold skrev:

Grunnen til at Telenor er så dyre er den at de er statseid !

Og de som eier den norske staten pålegger folket massevis av avgifter og skatter !

Derfor er Telenor så innihel***e dyre !

Grunnen til at Telenor holder på sine priser er ikke bare for å suge penger av deg og meg. Telenor sattser hardt Internasjonalt og trenger all den kapital de kan klare å skaffe det er en av grunnene til at Telnopr priser sine tjenester høyere en de kunne om de bare skulle drive i "lille" Norge.

Det hele er en nøye planlagt strattegi for å kapre marked utenfor Norge.

Jeg er tildels enig i deres politikk, men det er også grenser for hvor mye hasard sttsing Teletromod kan drive med, som dere sikker har lest spurte Tormod om flere milliarder rett før sommeren noe han ikke fikk fra statten.

Telenor spiller poker med de "stor" og trenger innsats.

-------------

greit nok at de satser internasjonalt osv osv. men faen heller: ved LURERI går grensen altså. og jeg kan vedde venstrefoten min på at vi kommer ikke til å få en DRITT tilbake når (hvis) de lykkes internajonalt og tjener peng...

Lenke til kommentar

Til cdguru..

En jeg kjenner hadde samme problemet..

Løsningen i hans tilfelle var såre enkel:

byttet telefonabonnement, og ble på den måten koblet til en annen sentral som er klargjort for ADSL.

Fikk beholde det gamle nummeret også..

Lykke til

Lenke til kommentar

Leste hos IT-avisen at telenor tar 300kr i nettleie til sine Adsl-konkurrenter (next-ten-gel). Men i sverige tar Telia bare 70kr for det samme.

Er det starten på et et nytt telemonopol?

Kan ikke skjønne at kobberlinjene i Norge er så mye mer verdt enn de svenske. Tenk hvor billig adsl hadde vært hvis telenor ikke må ta all fortjenesten ut av hånda til Next-ten-gel. Prisene i sverige er jo mye lavere enn de norske "bredbånsprisene".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:

On 2001-12-14 16:08, cdguru skrev:

Takk for det sjaa, men bytta han bare til et annet telenor abonnement?

Jepp..

På den måten ble han tilkoplet nabosentralen som er klargjort for ADSL, og problemet er løst.

Lykke til

sjaa

Lenke til kommentar

Noen som synes at i oppkoblingsavgiften burde vært fjernet ? I hvertfall på internettoppkoblinger.

Blir gal av at driverne eller selve isdnkortet mitt henger seg oppe slik at jeg må restarte. Sløser vanvittig mye penger på oppkoblingsavgiften fordi kortet ringer opp sentralen og får kontakt men finner ut at kortet har hengt seg oppe slik at det ikke kan overføre brukernavn og passord.

Hadde sikkert turt å brukt dobbel-linje viss det ikke var oppkoblingsavgift.

Isdnkortet er av merket Asuscom og det klikker i alle OS.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-13 15:38, Instigator skrev:

Ok, jeg jobber ikke i Telenor, og har vært som dere en gang jeg og.

Forsvar 1

ADSL er dyrt fordi det koster å bygge ut! Husk at andre tjenester (utenom adsl) er norge, og telenor, langt bedre enn de fleste andre land. Man kan ikke være på topp i alt!

Forsvar 2

Jeg får i underkant av 600kbps på 704 linja mi jeg og. MEN linja som blir levert til meg er seff en 704 linje. Grunnen til at rundt 10-15% går bort til overhead(tap), er at protokollene (dvs tcp/ip) suger masse av båndbredden! Kjører du andre oppe på der igjen, som f.eks. httpd, så går det ennå mer! KLAG heller til dem som har mekka tcp/ip og få dem til å komme ut med en internett protokoll som er litt intelligent!

Men jeg er f*** meg enig at jeg vil ha 15Mbps linje hjemme, sånn som jeg har på jobb! Men start da for f et eget firma og legg opp alle kablene selv, og se om dere blir billigere enn telenor!

Hallo! Det er ikke snakk om at telenor ikke kan være best på alt. En i england bruker en helt "vanlig" internett operatør han betaler 130kr i mnd for oppkobling 24 timer i døgnet med 56.6 modem. Altså om jeg skulle være oppkoblet hadde det blitt langt over 3000kr mer ! det er ikke snakk om "å tjene litt ekstra" det er blodigler!

De slipper heller ikke til andre aktører. Som en annen nevnte dersom noen skulle tilby adsl over telenor sine ledningsnett tar dem svindyrt betalt for det.

Når andre land klarer det hvorfor skal da ikke norge klare det ? Hvorfor burde telenor satse på bedre telefon nett og bedre gsm nett når nesten hele norge er dekket ? Internett er fremtiden og jo lenger de har monopol og jo lenger de holder tilbake teknologi osv jo lenger bak havner norge. Alle jeg snakker med fra utlandet knekker sammen av LATTER når de hører hva jeg betaler i måneden for internett. De synes 200kr mnd blir alt for mye. Det er sånn det skal vær. Telenor burde se mer på Norge eller gi opp norge. Her er fortsatt mye å tjene om dem bygger ut og setter ned prisene. De burde få statlige påbud og de burde få tilskudd når de bygger ut, det er ikke bare telenor's jobb men også staten ! sin jobb å forsikre seg om at landet følger inn i denne tiden og ikke blir igjen her og blir til "latter". Det hadde blitt billigere for meg å flytte til utlandet å leie linje enn å sitte her med 56.6 modemet mitt.

Gidder ikke skrive mer her nå, dette bringer oss ingen vei, gidder noen her å skrive et formellt brev hvor vi klager på høge priser osv , der vi kan skrive navnene våre og slikt, Hardware.no vil nok 100% gladelig poste litt "reklame" på fremsiden om oss motstanderne så flere finner frem til siden. Så kan vi sende det til telenor når rundt 100 000 nordmenn har skrevet seg på og se om det har noen virkning. Jeg gidder ikke å gjøre det men jeg håper noen andre gidder!

Lenge leve latskapen!

Lenke til kommentar

Telenor begynte jo ikke å bygge ut ISDN før de viste om ADSL teknologien.

De fikk da masse folk til å skaffe seg ISDN greit nok det men så kom SDSL og VDSL så bygge telenor ut ADSL for å få med seg mer før de begynne på d nesta når det komme nåke såp e bedre en VDSL komme de te å bygga ut det også.

Telenor my as Stjelenor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...