Gå til innhold

Telenor er alt for dyre

Anbefalte innlegg

Hvorfor må telenor være så dyre og arrogante...de påstår på Telehuset i Trondheim at det aldri vil bli VDSL i Norge...det sa de om Adsl for tre år siden og..hvorfor må de lyve slik og ta alt for mye batalt for sine tjenester som ikke oppfyller kravene....

Max

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TELENOR er latterlig.

Grunnen til at de sa at ADSL aldri ville komme til Norge er jo at alle skulle kjøpe ISDN først. Nå skal alle kjøpe ADSL før de utvikler det videre. Poenget dem's er å tyne mest penger ut av folk.

Jævla kommunister. Det er det de er. Eneste som jeg har fra dem som er verdt å ha er mobilabonnementet.

Lenke til kommentar

Privatiseringen av Telenor var nok den mest kapitalistiske handlingen en AP regjering noen gang har vedtatt. IT messig også sannsynligvis den største feilen.

Resultatet er at eieren av den digitale infrastrukturen i landet vårt har for store komersielle interesser for seg selv til å ta seg av behovet for utbygging til felles beste.

Resultatet har blir, som vi alle vet, automatisk at utbygging bare skjer i en radius av et par kilometer fra sentrum i de store byene.

Når det samtidig ser ut til at staten bare overfører latterlige 100 mill til bredbånd og IT satsing neste år gjør intrykket fullkomment.

Jeg er normalt glad for hver eneste antydning til privatisering, men man har helt klart undervurdert at Telenor sitter på infrastruktur som kommer til å blir like viktig som veivesenets. Da blir det, etter min mening, bare statlig kontroll og leveringsplikt som kan skape fremgang i et langstrakt land som Norge.

mail.gifFikk du noe i dag?

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2001-10-12 11:51 ]

Lenke til kommentar

Er veldig skeptisk til Telenors pris- og - utbyggingspolitikk. Det synes klart at de har tynt penger ut av sine kunder i lengre tid ved bl.a å "hype" ISDN som det eneste salig-gjørende, når de samtidig må ha vært klar over ADSL og dets muligheter som lenge lå rett rundt hjørnet. Som det ganske riktig ble påpekt i en annen post, så er dette en slags monopol- situasjon som jeg er redd vi forbrukere må betale for.

Lenke til kommentar

Telnor er for tele/kommunikasjons-verdenen det som Elkjøp er for data/it-verdenen. D.v.s. dårlig.

Samtale mellom (en optimistisk) meg og en Elkjøp-ansatt :

Jeg: Har dere bredbåndsrutere.

Selgeren : Ja, vi har denne (Netgear xxxx)

Jeg: Men det er jo en ISDN-ruter

Selgeren: Ja, men det har virker bra det!

Jeg: Da får jeg vel ikke hastigheter over 128KB/s

Selgeren: Nei. Da har du jo et problem.

Det er lov å bruke hue. Hvis jeg var en person uten no' særlig peil på dette kunne jo han ha solgt meg en ruter som var ubrukelig.

Men, men. Kan vel ikke forvente noe mer. De er jo størst på "Nordkloden". Telnor er vel ikke så langt unna de heller

Lenke til kommentar

"Eneste som jeg har fra dem som er verdt å ha er mobilabonnementet. "

kan ikke skjønne det, når danske mobilopperatører har tjenester som tillater bruk av både Telenor OG netcom's net, uten å ta noe ekstra....

sms-pris: 25 øre

betalingsmåte: visa.... :cool:

Lenke til kommentar

"Resultatet har blir, som vi alle vet, automatisk at utbygging bare skjer i en radius av et par kilometer fra sentrum i de store byene"

hehe.. hvis utsagnet ditt var san så hadde det vel ikke vært adsl i namsos/volda/jensvold osv..

Prisingen for adsl er i grunnen latterlig, problemet for telenor er at det koster jævlig mye penger å bygge ut en sentral for å kunne tilby adsl. Og derfor skrur de opp prisene. Det de burde ha gjort er å stimulere etterspørselen med lavere pris slik at de fikk utnyttet ledig kapasitet pr sentral med dslam.

Og sant det er kapetalismen som rår, de må jo få inn penger for å overleve.

Helst kunne jeg ha tenkt meg at støtten fra staten gikk direkte til bredbåndsfabrikken slik at flere kunne ha fått deres tjenester.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er på tide med revulosjon, de satans kapitalistiske slomspungene som styrer landet må bort, VIVA LA RESISTANCE ! !

(...seriøst altså)

Hilsen en anti-kapitalistisk galing i besittelse av kinaputter ! ! ! HEHE :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-13 01:42, gold skrev:

Grunnen til at Telenor er så dyre er den at de er statseid !

Og de som eier den norske staten pålegger folket massevis av avgifter og skatter !

Derfor er Telenor så innihel***e dyre !

Grunnen til at Telenor holder på sine priser er ikke bare for å suge penger av deg og meg. Telenor sattser hardt Internasjonalt og trenger all den kapital de kan klare å skaffe det er en av grunnene til at Telnopr priser sine tjenester høyere en de kunne om de bare skulle drive i "lille" Norge.

Det hele er en nøye planlagt strattegi for å kapre marked utenfor Norge.

Jeg er tildels enig i deres politikk, men det er også grenser for hvor mye hasard sttsing Teletromod kan drive med, som dere sikker har lest spurte Tormod om flere milliarder rett før sommeren noe han ikke fikk fra statten.

Telenor spiller poker med de "stor" og trenger innsats.

Lenke til kommentar

Telenor er alt for dyre på internett också. Har lissom sånn hjemmepc fra HP.. med telenor internett isdn. betaler 22øre/min fra 8 på mornings til 5 på ettermiddag og 14øre/min i mellom der :

...Og da kjører jeg single ISDN 64k. I helgene er det 14øre/min hele tida da :/

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-10-13 10:50 ]

Lenke til kommentar

Om jeg husker riktig, ble ikke Telenor opprettet for å gi hele den Norske befolkningen et likeverdigt tilbud? Hverken likeverd eller tilbud har jeg sett komme fra Telenor.

ER det ikke litt kommunisme at Telenor eier linjene, og om du IKKE vil betale "leien til telenor" som er ink. i andres aktøreres pris er det ikke noen annen måte til internett eller Fast-Telefon.

Har et typisk eksempel: Accessit skulle bygge ut trådløst bredbånd til meg (10km. utenfor Stavanger) Da de kom til ullandshaugstårnet som er eigt av Telenor ble de stoppet. Etter mye om og men skulle de få en "nøkkel". Dette var i Februar 2001. I August 2001 måtte Accessit avbryte utbygningen fordi Telenor ikke ville komme med nøkkelen... I mellomtiden bygget Telenor som en gal ut ADSL tilbudet der den accessit senderen kunne sende (dessverre ikke til meg) Så nå sitter jeg fremdelers med ISDN, og ikke får bredbånd pga. Telenor.

Mvh

Allyse

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er noe en ting at telenor er dyrere enn mange andre ISP`er (det suger natyrligvis). Noe som er verre, etter min mening, er at de faktisk ikke leverer det de lover.

Jeg betaler for 704 kbit/s men får bare ca 580 kbit/s, ca 17% lavere enn det jeg skal ha.

Simpelt tjuveri spør du meg!

En ting å gjøre: KLAG KLAG KLAG!!!

Lenke til kommentar

ikke si at telenor bygger ut adsl i byene. jeg bor f*en meg innafor oslo grensa og kan ikke få adsl. jeg ringte dem i fjor vinter og dem sa: Det kommer til sommeren! jeg ringte i august og spurte igjen. nei, da skulle det komme snart. Jeg ringte igjen i forrige uke, da sa de at de ikke hadde utbyggingsplanene klare.

Så trodde jeg at jeg fant redningen, telenor Avidi over tv-kabelen. Neida, de hadde bare oppgradert sentralen for digital-tv, ikke for tv-kabel internett. de visste heller ikke når det kom.

Det virker egentlig som eneste mulighet for bredbånd er å lage en egen sentral under huset her. en kompis som bor 100meter fra meg kan få adsl nå, så da ga vel telenor f*en i resten her oppe. hva med vdsl? da må man jo bo mindre enn 500m fra den jævla sentralen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...