Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Vil jeg bli tatt for trim når mopeden går orginalt 55km/t?

Dr. Chaos

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig skaffet en Derbi Senda X-race som går i 55 km/t med bare orginale deler (testa med GPS). Kilder på nettet bekrefter dette. Om jeg blir stoppa i teknisk kontroll hvor de tester topphastighet, vil jeg da bli tatt for trimming? Jeg har ikke noen intensjon om å trimme, og jeg har selvsagt da ikke lyst til å bli tatt for det. :mad:

Endret av Crash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i grenseland på hva de godtar tror jeg.

Uansett er det ditt ansvar att den ikke går fortere enn 45. Ta evt kontakt med de du kjøpte den av å få de til å plombere ned enda litt mere.

Edit: hvis du kjøpte den ny, that is

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Hvis den er original og lovlig solgt i Norge som moped, så har du ditt på det tørre.

Men om jeg skulle bli stoppa, og en fart over maks. hastighet blir vist på kontrollen, hva skal jeg si da?

Uansett er det ditt ansvar att den ikke går fortere enn 45. Ta evt kontakt med de du kjøpte den av å få de til å plombere ned enda litt mere.

Nå kjøpte jeg den tross alt brukt, men har ikke så veldig lyst til å betale i dyre dommer for å plombere den ned 10 km/t. :/

Kan forresten også huske at de scooterne kjøreskolen benytta seg av gikk litt over 50km/t.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

Jeg har målt med GPS. Speedometeret er helt på jordet, det viser 65. I følge kjørelæreren jeg hadde så viser speedometer opp til 13% feil, og tatt i betrakning med at speedometernåla starter på 5 km/t av en eller annen grunn stemmer det ganske bra.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

om du har målt den til 55 med gps bør du få den plombert mer vis ikke får du trim bot. er DITT ansvar at den går i 45 ikke forhandler osv. du kommer til å få trimbot om de måler deg og ingen unskyldninger fungerer.

om du kjøpte den får ikke så lenge siden helt ny går du tilbake til forhandler og forklarer at den går for fort så "fikser" de den sikkert for deg gratis.

Lenke til kommentar

Vel, nå er det nok slike kontroller av Statens Vegvesen som jeg har i hodet. Etter hva jeg vet så er det enkelte ganger de har storslåtte kontroller på videregående skoler på morrakvisten/ettermidagen.

Å bli stoppa av politiet er ikke noe jeg bekymres over da jeg faktisk ikke har trimma på noen som helst måte. Det er godt mulig jeg må vise den på en trafikkstasjon om det skjer, men da får jeg ta det derifra.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...