Dr. Chaos Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Hei. Jeg har nylig skaffet en Derbi Senda X-race som går i 55 km/t med bare orginale deler (testa med GPS). Kilder på nettet bekrefter dette. Om jeg blir stoppa i teknisk kontroll hvor de tester topphastighet, vil jeg da bli tatt for trimming? Jeg har ikke noen intensjon om å trimme, og jeg har selvsagt da ikke lyst til å bli tatt for det. Endret 21. november 2009 av Crash Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hvis den er original og lovlig solgt i Norge som moped, så har du ditt på det tørre. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Det er i grenseland på hva de godtar tror jeg. Uansett er det ditt ansvar att den ikke går fortere enn 45. Ta evt kontakt med de du kjøpte den av å få de til å plombere ned enda litt mere. Edit: hvis du kjøpte den ny, that is Endret 21. november 2009 av daruu Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Hvis den er original og lovlig solgt i Norge som moped, så har du ditt på det tørre. Men om jeg skulle bli stoppa, og en fart over maks. hastighet blir vist på kontrollen, hva skal jeg si da? Uansett er det ditt ansvar att den ikke går fortere enn 45. Ta evt kontakt med de du kjøpte den av å få de til å plombere ned enda litt mere. Nå kjøpte jeg den tross alt brukt, men har ikke så veldig lyst til å betale i dyre dommer for å plombere den ned 10 km/t. :/ Kan forresten også huske at de scooterne kjøreskolen benytta seg av gikk litt over 50km/t. Endret 21. november 2009 av Crash Lenke til kommentar
Minus Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Er det speedometerhastighet eller har du målt farten med GPS? Hvis det er førstnevnte er det jo en sjans for at feilmarginen er på din side, så mopeden i realiteten ikke går raskere enn 50km/t. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Jeg har målt med GPS. Speedometeret er helt på jordet, det viser 65. I følge kjørelæreren jeg hadde så viser speedometer opp til 13% feil, og tatt i betrakning med at speedometernåla starter på 5 km/t av en eller annen grunn stemmer det ganske bra. Endret 21. november 2009 av Crash Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 om du har målt den til 55 med gps bør du få den plombert mer vis ikke får du trim bot. er DITT ansvar at den går i 45 ikke forhandler osv. du kommer til å få trimbot om de måler deg og ingen unskyldninger fungerer. om du kjøpte den får ikke så lenge siden helt ny går du tilbake til forhandler og forklarer at den går for fort så "fikser" de den sikkert for deg gratis. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Nå kjøpte jeg den brukt av privatperson, men jeg får nesten se hva jeg gjør. Relativt tråkig å måtte begynne å styre med å strupe ned mopeden så lite som det er snakk om. Men takk for svar. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 tror grensa går på 52 km/t over det så er det avskiltning. få få den til å gå ca50 på gps Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Det går nok helt fint skal du se, ikke bekymre deg for den lille bagatellen der. Hadde den gått 60-65 hadde det vært noe helt annet. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Kommer til å bli tatt etter reglene ja. Men nå spørs det på karen som stopper deg også Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Vel, nå er det nok slike kontroller av Statens Vegvesen som jeg har i hodet. Etter hva jeg vet så er det enkelte ganger de har storslåtte kontroller på videregående skoler på morrakvisten/ettermidagen. Å bli stoppa av politiet er ikke noe jeg bekymres over da jeg faktisk ikke har trimma på noen som helst måte. Det er godt mulig jeg må vise den på en trafikkstasjon om det skjer, men da får jeg ta det derifra. Endret 22. november 2009 av Crash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå