Gå til innhold

[Løst]2 X Asus Radeon HD5770 Crossfire

hrc3035

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vis du ikke setter på en vannkjøling vill du ikke merke noen spesiell ytelses bedring grunnet at kortene sitter så tett inntil at varmen fra viftene senker ytelsen på begge 2.

Ok.... har nå sett flere tester og oppsett med dette og det er ingen som har noe vanvittig med kjøling på et slik oppsett. Iallefall ikke på Hd5770 oppsettet.

Lenke til kommentar
vis du ikke setter på en vannkjøling vill du ikke merke noen spesiell ytelses bedring grunnet at kortene sitter så tett inntil at varmen fra viftene senker ytelsen på begge 2.

Hva begrunner du dette med? At temperaturen muligens vil kunne stige med et par grader når du setter to kort i crossfire er greit nok (høyere lufttemperatur inne i kabinettet, og evt litt trangt med plass mellom skjermkortene), men dette vil på ingen måte påvirke ytelsen til kortene i crossfire. Høyere temperatur vil påvirke stabiliteten til kortene, men selv i crossfire må du i allefall doble temperaturene før du vil få stabilitetsproblemer på standard frekvenser.

5770 har vist seg å skalere veldig bra i crossfire, så dette er absolutt et godt oppsett :-)

Her kan du lese et review av 5770 i crossfire, og jeg sitere :

"Like our other HD 5000 series CrossFire testing, adding the second card seems to do very little to overall temperature."

Lenke til kommentar

jeg har dette, fungerer veldig bra!

jeg fikk dem på tilbud fra komplett, så jeg fikk det ganske billig, derfor ble det et bra kjøp. men de yter ikke så mye mer enn 5850 at det er vedret 6-700kr mer. da kan du heller kjøpe ett 5870, evt 5850. Hvis du derimot har ett fra før så kan jeg anbefale ett til.

du trenger ikke noe ekstra kjøling, ikke i det hele tatt.

jeg har dem oc på 900/1400, (850/1200standard) og med viftene på 50-60% går ikke det øverste(det varmeste) opver 75 grader i spill eller furmark. det nedereste kortet er nesten 10 grader kaldere enn det øverste.

Lenke til kommentar

Har er spørsmål til, jeg skal bygge denne maskinen med 2x 5770, når jeg har satt sammen hele maskinen, kan jeg sette i begge kortene på engang i fresh install av windows 7.. eller må jeg begynne med 1 kort først. Tenker litt her på om feilmeldinger i windows....om det henger seg,....pga av 2 kort eller om windows har standard drivere her....

Lenke til kommentar

Du har bare en skjerm har du ikke?

Da kobler du bare den inn i det øverste kortet, setter på broen og booter opp og legger inn Catalyst driveren.

Så går du inn i CCC (Catalyst Control Center) og skrur på CrossFire der og du er klar til å kjøre.

Ikke noe mer, ikke noe mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...