Gå til innhold

Ny restaurant i Stavanger - Renaa Restauranter

Anbefalte innlegg

Det er ikke hver dag det åpnes en ny restaurant i Stavanger men for et par dager siden åpnet faktisk 2 nye restauranter. For de som er kjent i Stavanger er Craigs kjøkken og Jans mat og vinhus kjente navn. Craigs gikk konk i år og nå har lokalene til både Craigs og Jans blitt til Renaa Restauranter der de gamle lokalene til Craigs har blitt til Matbaren som skal være en mer uformell spiseplass mens de gamle lokalene til Jans har blitt til Renaa Restauranten. Navnet Renaa kommer fra Sven Erik Renaa som er en kokk med et ganske godt rykte. Han har blant annet vært leder for kokkelandslaget siden 2005. Her er deres hjemmeside http://restaurantrenaa.no/index.htm . Jeg var på åpningsfesten og jeg har lagt ut noen bilder i denne bloggen: http://eatingoutinstavanger.blogspot.com/2...nt-in-town.html .

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Virker som et "image" restaurant. Betale mye, få et lite "minimalistisk" oppyntet matbit. Synes det kunne hatt menyen på websiden.

Venter til Egons åpner i April jeg. =)

Du betaler mye for gode råvarer, godt håndverk, god mat, god service og god atmosfære. På Egon betaler du lite for dårlig service, middelmådige råvarer, middelmådig til dårlig håndverk, kjedelig mat og OK atmosfære.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg var for første gang på matbaren der i dag (eller i går nå da mtp. tiden...), og opplevelsen jeg sitter igjen med er ganske hyggelig! Maten var utsøkt (hadde entrecôte) og den hyggelige servitøren gjorde det som hun selv var, å bringe fram et hyggelig måltid. Stemningen der inne vil jeg si var koselig :) Kommer ikke på noe negativt egentlig, kanskje litt høyere musikk for den la jeg ikker så mye merke til?

Prisen var mindre enn forventet, også hyggelig! Du kunne få 3-retters måltider der for kun 450,- som jeg ikke klager på. Som sagt så betaler du for kvaliteten på råvarene.

Min kveld kom på 1000,- med 2 entrecôte, 2 desserter og til drikke ble det 2 glass øl, eplemos og sånn god kaffi.

Så jeg sitter igjen med en god følelse :) Vil gjerne dra dit igjen, bare på restauranten da heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...