magnho Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei jeg er en gutt på 17 år, fyller 18 om 4 månder. Jeg har gått Vg1 Bygg å Anleggsteknikk og går nå på vg2 (Tømrer linja). Når jeg først skulle velge en videregående skole så sto det mellom Elektro eller Byggfag, jeg valgte byggfag pga rådgivereren på skolen min sa jeg brude velge dette pga jeg er ikke noe særlig tess når det kommer til matte. Vi har bare matte på vg1 på byggfag og jeg fikk 2er som standpunkt. Ellers ligger jeg på 3 og 4 i alle andre fag. Jeg er nå sirka halveis i åra på vg2 og jeg har jobbet en del som tømrer uten for skolen, for ett firma. Og jeg jobber ute på skolen sammens med klassen (Vi kler om ett stort hus) Jeg føler at jeg ikke helt "brenner" for faget tømrer, jeg syntes det er helt ok, men jeg er heller en som er mere intresert i teknologi, alt som har med Data osv å gjøre. På fritiden så driver jeg 90% av tiden min med venner og data, jeg har alltid vært en data freak helt siden jeg fikk min egen pc som begynner å bli noen år siden. Jeg vurderer nå og kansje gå ferdig vg2 tømrer linja så begynne på vg1 elektro, så går jeg over til vg2 data og elektronikk. Jeg trur dette er noe jeg kunne ha likt mere å drive med, men vet ikke helt om jeg klarer det med mine matte kunskaper, eller om jeg burde.... Jeg har jo bare ett halvt år igjen på skolen så kan jeg begynne som lærling. Men jeg vil helst trives med det jeg skal gjøre så si resten av livet mitt.... Har noen, noen tips, anbefalinger, anything ? please help Er veldig veldig usikker :/ Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 For min del er matte best på kalkulator, men det var ikke noe problem å få fagbrev elektro. Om du allerede nå tror du har valgt feil, så ville jeg absolutt revurdert. Tek er gøy Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hva med IKT-linjen? da slipper du vell å gå VG1 om igjen. Lenke til kommentar
TerjeMa Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Du kan jo ta videreutdanning etter tømrerfaget, skal ikke mange åra til så sitter du foran en pc hehe Matte klarer du hvis du virkelig vil og interesserer deg for det. noe du garantert gjør når du holder på med videreutdanning! Du får jo også tatt oppfriskningskurs i matte før du begynner med videreutdanningen, så blir det litt lettere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå