Chad Thundercock Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Noen som vet hva som er best å gå for? Har hørt at det er mye feil med V24....ligger det noe i det? Det er de 40HK i differanse som frister hos V24 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Som du sier, det er mye problemer med bl.a. toppene på 24v-modellen. Men, det ser ikke ut til at det stopper folk fra å kjøpe og bruke de. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 24v er litt mindre driftsikkert ja, men kommer litt an på hordan du skal bruke motoren. Skal du herje ville jeg ikke kjøpt 24v. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Takker for svar gutta, tingen er at jeg kan få begge biler for ca like pris i samme Km-stand og må prøve å se hva som gir mest for pengene. 40 HK er ganske mye, men samtidig vil man ikke ha en bil som spiser toppakninger til frokost. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 12v'n (m103) er hvertfall bortimot skuddsikker om du planlegger å bruke bilen hardt! Jeg ville valgt 24v'n (m104) i dag, men det er pga. jeg har roa ned plaginga av motoren Lenke til kommentar
rublings Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 12v tåler en liten turbo i tillegg, bare så du er klar over det Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Liten? tåler da mer enn det. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Er det lett da? Fant dette på bilforumet: Trim til MB 124 med M102 (200E/230E) og M103 (260E/300E) er nok ikke så lett! Da må man igang med mekaniske endringer slik som kam/porting/polering av innsug/eksos, stivere ventilfjærer, senking av komp eller overlading! Det er fordi disse motorene har elektromekanisk styrt innsprut..Kan ikke chippes! (eneste som styres elektronisk er blandingsforhold) Endret 21. november 2009 av dicktator Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Fikses lett med ny sprut. Megasquirt f.eks. Forsåvidt samme med M104. Kan kjøre opp til ~0.8 bar med stock innmat også Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Fikses lett med ny sprut. Megasquirt f.eks. Lett og lett... Har du noengang prøvd å mappe en bil med megasquirt uten egentlig å ha så veldig mye kunnskaper om denslags på forhånd? Kan garantere deg at det blir LAAAAAANGT fra optimalt... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Jeg trenger innspill Er i kontakt med en som selger en 300CE-24 93 mod for 60K. Bilen har gått ca 190 000km Han sier at det er en del ting som må gjøres. Noe rust i skjermbuene, litt rust på en av bremserørene bak, og litt hvor reservedekket er å finne. Noe svetting i motoren, oljetrykk på 3 ved lav temperatur. Bilen behøver en ny oljeservice. Bakre potte lekker litt, antennen beveger seg dårlig, vindusheisen funker ikke og skinnene i takluken må reguleres evn byttes. Noe slitt seteskinn og noen lys er gående i dasjbordet. Ellers i bra stand. Masse kvitteringer og servicehefte følger med. Hva tror dere? Sammenlignet med andre biler der ute, virker dette mistenksomt billig til å være en 1993 mod med så lav km-stand. Hvor dyrt tror dere det blir å ordne opp kjerra? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg ga akkurat 40k for en TE 4-matic i markant bedre stand enn den der, den hadde dog gått en del lengre og var 91-mod. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Er ikke det vanvittig mye feil med 4-maticen? Virker dette som katta i sekken eller..? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 4-maticen trenger overhaling mellom 200-300k, ja. Den jeg kjøpte var nyoverhalt, og nylakkert på sidene - byttet foringer for 20k siste året. Totalt påkostet like mye som jeg ga for den. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Er det bare meg eller ser det ut som om antall km er blitt tuklet med? Se hvor ujevn noen av tallene er; Lenke til kommentar
rublings Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Er det bare meg eller ser det ut som om antall km er blitt tuklet med? Se hvor ujevn noen av tallene er; Slapp av, det skal være slik. Endret 23. november 2009 av rublings Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Mekanisk kobling, har en tendens til å bli slik da Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Blir de slik? Har da hatt mange biler med mekanisk teller og tallene står da på linje, har man mekanisk tuklet med telleren vil man ofte se slike ting som dette, jeg ville ha sjekket historikken på bilen nøye. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Tallene på min 124 blir slik før den tar et "stort sprang", som sånn på bildet der hvor den skal hoppe fra 195 til 196 tusen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Du har nok rett, la ikke merke til at den var på vei til og gå over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå