Gå til innhold

Ekstra batteri til Nikon D70s. Originalt eller uoriginalt?


Anbefalte innlegg

Jeg er helt avhengig av at kameraet mitt funker når jeg er ute på jobber, så jeg har bestemt meg for å kjøpe inn et batteri jeg kan ha i reserve. Problemet er bare at jeg ikke aner hvor eller hva jeg skal kjøpe. De uoriginale er jo langt billigere enn Nikon sine, men samtidig vet jeg ikke om de er av tilsvarende kvalitet.

 

For eksempel her på Battery Club, er det jo under halve prisen for et uoriginalt, men jeg gidder ikke kjøpe det om det er crap kvalitet.

 

Noen erfaringer ute og går?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er helt avhengig av at kameraet mitt funker når jeg er ute på jobber, så jeg har bestemt meg for å kjøpe inn et batteri jeg kan ha i reserve. Problemet er bare at jeg ikke aner hvor eller hva jeg skal kjøpe. De uoriginale er jo langt billigere enn Nikon sine, men samtidig vet jeg ikke om de er av tilsvarende kvalitet.

 

For eksempel her på Battery Club, er det jo under halve prisen for et uoriginalt, men jeg gidder ikke kjøpe det om det er crap kvalitet.

 

Noen erfaringer ute og går?

 

Nå hører man uhyre sjeldent at batterier har eksplodert o.l. så tror ikke du risikerer at et ikke fungerer, men som du skriver så er du avhengig av at kameraet fungerer når du er ute på jobber, og jeg personlig ville ikke basert dette på å spare ett par hundrelapper.

 

Dette vekka meg natt til onsdag btw:

 

post-46959-1258794809_thumb.jpg

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar
Wow. Aldri lad batterier over natta må vel være det man lærer av slikt. Ble det flammer? Altså.. om du ikke hadde våkna ville det da begynt å brenne i huset?

 

Ingen brann, jeg har 4 slike ladere og de ligger på tykk stålplate, kan vel si at har sendt avgårde en reklamasjon inkl bilde. Når det har vært en del fotografering lader jeg også om natta for å kunne ha nok batterier klare, SB-900 blitsen har voksent forbruk til tider.

 

Måtte banke en kjøkkenkniv ved siden av batteriet for å få slått det løst fra plasten, så ingen tvil om at det er varme her, man ser deler av printplaten.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det stemmer at det er Nikon som er produsent av batteriet. Sjekka med det de selger til mitt kamera, og da står det at Canon er produsent. Det er Sanyo som er celleprodusent, det står det iallefall på klart på begge.

 

På selve det uorginale batteriet mitt står det ikke produsent, kun "Made in Japan" og hvilke batterier det erstatter.

 

Men det er jo enkelt å kontakte dem og spørre om det, jeg ville gjort det om jeg var i tvil.

Lenke til kommentar

Hehe, fikk svar fra dem veldig kjapt, og nå har de forandret teksten. "Kompatibel med b.la. Nikon" står det nå, og ikke "Produsent: Nikon". Det er riiimelig stor forskjell, vil jeg mene. :p

 

Har du handlet billige batterier der før, k-ryeng? Til Nikon, for eksempel? Jeg har veldig noia for at de skal smelte under lading, og sånt.

Lenke til kommentar
Har du handlet billige batterier der før, k-ryeng? Til Nikon, for eksempel? Jeg har veldig noia for at de skal smelte under lading, og sånt.
Nei, har ikke handlet selv, men de har et meget godt rykte, og garanterer at de dekker skader deres batterier måtte gjøre.

 

Altitec garanterer at varene fungerer etter spesifikasjonene og at de ikke gjør skade på ditt produkt. Dersom varene ikke fungerer som anvist, erstatter Altitec varen med tilsvarende ny vare eller reparasjon. Produktets (det du bruker batteriet/laderen på) reklamasjonsrett påvirkes ikke om du bruker kompatibelt eller uoriginalt batteri/lader, selv om enkelte produsenter hevder dette. Hvis noen av produktene kjøpt av oss ødelegger/skader det du bruker det på eller forårsaker andre følgeskader, dekker vi alle kostnader i denne forbindelse.
Lenke til kommentar

Altitec har nettopp fått nytt utseende på siden sin. Sikkert pga det at det hadde kommet en feilopplysning med "produsent" fremfor "kompatibelt med". De rettet det jo opp da de ble gjort oppmerksomme på det.

 

Men iallefall.. jeg ville uten tvil kjøpt hos dem fremfor enhver utenlandsk, eller norsk, nettbutikk som ikke sier noe om batteriene sine annet enn at de passer til produktet. F.eks. den nettbutikken som det linkes til i åpningsposten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...