Howard Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Ny teknologi bedrer oppetid Ny "micro-rebooting"-teknologi kan føre til økt oppetid for datamaskiner. Det mener forskere tilknyttet Stanford- og Berkeley-universitetene. Les saken her. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Dette skal føre til 99.999% oppetid, noe som betyr i praksis at maskinen er nede omtrent 5 minutter per år. En slik oppetid er i dag kun mulig med solide servere. Det finnes eksempler på at Linux klarer en opptid på 185 dager i året, og Windows XP på 87 dager i året. Errrm, tilgjengelighet og oppetid er ikke helt det samme. Både windowsbokser og linuxbokser klarer fint å være tilgjengelige godt over 99% av tiden - selv om de rebooter flere ganger i perioden. Det finnes eksempler på oppetid (altså oppe uten reboot) som er godt over 1000 dager. Se for eks: http://www.tuxtime.dk/index.php?page=top10&os=Linux *Litt* research bør dere vel klare, og ikke bare plukke den første linken dere finner på google (Antar at det var http://users.pandora.be/guy.geens/uptime.html dere sikta til) Lenke til kommentar
gittela Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det skal også sies at dette ikke er spesielt nytt i Unix verden. Riktignok ser det ut til å være litt mer omfattende, men de fleste Unix-systemer er i stand til å restarte enkelt-prosesser, og dermed unga nedetid. SLik er det også mulig å få opp igjen en stivnet prosess, evt et program, uten at alt går i bakken. Helt enig, litt research fra redaksjonen er en god ting. :-) Howard Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg klarer bare en uptime på 11 dager med windows xp, så mister jeg internett Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Min egen ynkelige linuxboks hadde 165 dager oppetid her forleden da en av diskene krasja. **sukk** Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 har en liten webserver med windows XP som har vært oppegående uten restart i 94 dager nå, og er enda i god form... greit nok, ikke den voldsomme belastningen på den, men likevel. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Linux kan stå på til dommedag da. Hadde root på en webserver i usa som hadde godt over 1 og 1/2 år før den ble så gammel at de byttet den ut Rebooting is for adding new hardware! Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 høres jo gøy ut endelig blir vi kvitt alle &¤"##¤ blåskjermer! eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Slå dette da http://www.novell.com/coolsolutions/netwar...winners_nw.html Winners The grand prize, a Palm Pilot, has been awarded to Bart Burkhardt, who has not had to worry about his box for over 2331 days. Novell er nr 1 på uptime. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå