Wattengård Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Prøvde i dag å legge om kablingen til kabelmodemet i kjelleren i dag. Tenkte å få flyttet det ut i et oppbevaringsrom. Men, tenke seg til, når jeg vår ferdig med å koble så nektet det å fungere lenger. Er det noe spesiellt å ta hensyn til når man kabler koaks? Jeg har passet på å få god kobling til skjerm i alle uttak. Jeg har terminator på det siste uttaket (det nye) og enda vil det ikke fungere. Noen tips? Jeg får bilde på tv. Så jeg vet det er i alle fall litt kontakt der... -C- Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 kan det være for skarp vinkel i noen hjørner? har du flytta veggkontakten, eller hvordan har du gjort det? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Nei. Etter jeg hadde ræla nok så tok jeg av alt det nye og skulle koble det tilbake slik det var. Men det funker fortsatt ikke. Jeg mistenker kanskje at veggboksen jeg kjøpte på Clas er defekt. Analog tv funker greit med perfekt bilde, men kabelmodemet får ingen signaler... Skulle hatt kabeltester... Det er ikke forskjell på veggbokser for TV/RADIO/SAT og TV/RADIO/INTENET er det vel? Samme plugg, samme plassering. (?) -C- Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Der har du nok problemet ditt for det er forskjell på nevnte uttak. Du kan ukke bruke et sat uttak for internett, det har du nettopp bekreftet. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Hmz... Da har ikke Clas rett uttak i butikken... Må vel på City Radio/TV da? Eller noe slikt? Og er du 100% sikker på dette? EDIT: Ser på TVECO sin nettshop at det er forskjell på disse uttakene. (De selger iallefall TV/RADIO/SAT _og_ "MULTIMEDIA" uttak...) Så vi får vel føre opp denne på listen "Christian gjør ting han ikke kan". -C- Endret 21. november 2009 av ChristianW Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 100% sikker er jeg ikke men etter å ha lagt opp coax anlegg i jobben og lyttet til erfarne "fjellfolk" så skal det du har prøvd på ikke fungere. Det var Macab uttak jeg blei anbefalt til dette bruket. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 jepp det er forskjell på multimedia og satelittutgangen, har selv prøvd dette Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Da var det oppe og gå gitt. Med orntli boks kjøpt på City Radio/TV service Da var det bare å få trekt en nettverkskabel andre veien -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå