fjertbert Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hei,er ganske grønn i hvilket kamera som er best til emnetittel.Har sett på Nikon og Canon sine men er usikker hvilket som er best når det gjelder å ta bilder i raske bevegelser etc..Vil også ha kamera som tar knallgode bilder.prisområde:5000-10000kr Har sett på: Nikon D90,Canon EOS 500D & Canon EOS 50D Tips mottas meg stor takk Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Kamera er ikke like viktig som optikken når det gjelder speilrefleks/bruksområde. Med mindre du trenger mulighet for heftige bildeserier er alle de du nevner, og også de fleste andre modeller mer enn gode nok. Hvis du skal stå på sidelinjen og ta bilder av hestesport/fotball, og vil nært på, er ett teleobjektiv tingen. Med god lysstyrke kan de fort bli litt dyre. Endret 20. november 2009 av MrLee Lenke til kommentar
fjertbert Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Kamera er ikke like viktig som optikken når det gjelder speilrefleks/bruksområde.Med mindre du trenger mulighet for heftige bildeserier er alle de du nevner, og også de fleste andre modeller mer enn gode nok. Hvis du skal stå på sidelinjen og ta bilder av hestesport/fotball, og vil nært på, er ett teleobjektiv tingen. Med god lysstyrke kan de fort bli litt dyre. Hvilken teleobjektiv vil du anbefale?er ute etter allround objektiv også. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Kamera er ikke like viktig som optikken når det gjelder speilrefleks/bruksområde.Med mindre du trenger mulighet for heftige bildeserier er alle de du nevner, og også de fleste andre modeller mer enn gode nok. Hvis du skal stå på sidelinjen og ta bilder av hestesport/fotball, og vil nært på, er ett teleobjektiv tingen. Med god lysstyrke kan de fort bli litt dyre. Hvilken teleobjektiv vil du anbefale?er ute etter allround objektiv også. Lyssterk tele og allround objektiv i ett finnes ikke. Så her må man gå for 2 separate objektiv uansett. For rimelig tele kan man se på Nikon AF-D 180mm f/2.8 på bruktmarkedet, eventuelt 80-200mm f/2.8. Standardobjektiv 18-55 (eller deromkring) veldig bra om man går for lyssterkt og dyrt; eventuelt kan du se på Nikon 16-85mm som ikke er like lyssterk; men fortsatt bra. Endret 21. november 2009 av TGB Lenke til kommentar
fjertbert Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Ser Canon EOS 500D har: 3.4 frames per second continuous shooting vil det bli dårlige bilder med f.eks en hest som hopper over hinder? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Du bør opp i 5 bilder pr sek når det gjelder sport. Har prøvd meg på både 3 og 5 bilder pr sek, og 5 bps er verdt det. Til Canon så har du både noenlunde lyssterkt og stort zoom-område, men det koster. Rettere sagt 21.500, også veier den nesten 1,7 kg. Du kommer nok ikke helt i ønsket mål med 5000-10000 for både hus og objektiv, men det går jo an å satse litt "lavere". Nå har jeg Canon selv, og kjenner det merket best, men Nikon har sikkert tilsvarende løsninger. Prøv å se om du kan få tak i 40D (bør være en del billigere enn 50D, siden 40D ikke selges lenger), og gå enten for Canon 70-300 eller 70-200 f/4 (uten IS er den billigste). Du får litt mer zoom med 70-300, men bildekvaliteten blir en del bedre med 70-200. Lenke til kommentar
fjertbert Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Du bør opp i 5 bilder pr sek når det gjelder sport. Har prøvd meg på både 3 og 5 bilder pr sek, og 5 bps er verdt det. Til Canon så har du både noenlunde lyssterkt og stort zoom-område, men det koster. Rettere sagt 21.500, også veier den nesten 1,7 kg. Du kommer nok ikke helt i ønsket mål med 5000-10000 for både hus og objektiv, men det går jo an å satse litt "lavere". Nå har jeg Canon selv, og kjenner det merket best, men Nikon har sikkert tilsvarende løsninger. Prøv å se om du kan få tak i 40D (bør være en del billigere enn 50D, siden 40D ikke selges lenger), og gå enten for Canon 70-300 eller 70-200 f/4 (uten IS er den billigste). Du får litt mer zoom med 70-300, men bildekvaliteten blir en del bedre med 70-200. Da må jeg opp til Canon EOS 50D ser jeg. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei,er ganske grønn i hvilket kamera som er best til emnetittel.Har sett på Nikon og Canon sine men er usikker hvilket som er best når det gjelder å ta bilder i raske bevegelser etc..Vil også ha kamera som tar knallgode bilder.prisområde:5000-10000kr Har sett på: Nikon D90,Canon EOS 500D & Canon EOS 50D Tips mottas meg stor takk Til sport vil jeg si 7D, D300(s) er to åpenbare kandidater - til sport går det ikke an å få rask nok autofokus. Til hunden min, som er en saluki, så er ikke D5000 og D90 rask nok til å henge med i svingene selv på høylys dag med rask proff AF-S optikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå