TST Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Ordinære joysticker er tilpasset ordinære hender, men hvordan ser egentlig en slik normal hånd ut? Vi har tatt en titt på Saitek sin Cyborg 3D, en joystick som bemerker seg blant annet med gode tilpassningsmuligheter. Cyborg 3D kan justeres for å passe de fleste, så vel venstrehendte som høyrehendte. http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=172 Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Windows XP i noen tilfeller (hos meg, f.eks) har vanskelig å gjenkjenne joysticken så jeg må koble den av og på for at windows kan "se" den. Frustrerende for dem som restarter datamaskin flere ganger daglig. Saitek vet om feil men de sier at det er WinXP sin feil og ikke Saitek sin. Jeg har det vanskelig å tro siden jeg har masse USB enheter fra andre produsenter og ingen av dem har noen problemer med WinXP. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg har ingen slike problemer her, bruker XP med SP1. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Da er du heldig.... Se her... http://saitek.63rd.co.uk/showthread.php?threadid=2073 Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Ikke får å såre noen, men Joystick er ut. Tilogmed i mange flyspill er kombinasjonen tastatur mus bedre en joystick. F.eks. freelancer. Commance er best med tastatur mus, Mech4.. Det var jo off topic men jeg mener at Joystiickens tid er talt. Ikke får entusiaster men for vanlige simulationspillere er det ikke nødvendig og kan være en ulempe i spill. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Ja, jeg er enig med deg..... Spiller Freelancer med mus og tastatur men BF1942 med joystick. Egentlig, BF1942 er eneste spill hvor jeg bruker joystick. Egentlig, det er bare to spill som jeg spiller nå. Lenke til kommentar
TST Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Ikke får å såre noen, men Joystick er ut. Tilogmed i mange flyspill er kombinasjonen tastatur mus bedre en joystick. F.eks. freelancer. Commance er best med tastatur mus, Mech4 Hverken Mech 4, Commanche eller Freelancer er flysimulatorer. At du mener noe annet enn joystick passer bedre i de spillene kommer ikke akkurat overraskende på noen. Men ekte fly har brukt joysticker eller flight sticks i alle år, og vil gjøre det fremover også. Det mest naturlige for flyspill er nettopp joysticks eller flight sticks. Din mening om at joysticks til flysimulatorer er ut er neppe spesielt utbredt. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Ikke får å såre noen, men Joystick er ut. Tilogmed i mange flyspill er kombinasjonen tastatur mus bedre en joystick. F.eks. freelancer. Commance er best med tastatur mus, Mech4.. Det var jo off topic men jeg mener at Joystiickens tid er talt. Ikke får entusiaster men for vanlige simulationspillere er det ikke nødvendig og kan være en ulempe i spill. Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal si. Du kunne ikke tatt mer feil. De flyspillene der en joystick måtte være en ulempe er rett og slett ikke verdt å spille. Det finnes neppe et skikkelig flyspill der ikke opplevelsen er uendelig mye bedre (og resultatet likeså) med joystick enn med mus. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Falcon 4.0 m.m må være morsomt med tastatur/mus , humre.. Takke meg til min Saitek Cyborg 2000.. Gameporttilkobling er saker, skal jeg si dere! (Har selv reparert Joysticken flere ganger, da en viss rød ledning i basen har en lei tendens til å ryke. Slem tabbe der, Saitek, mye penger å spare på å lage for korte ledninger?) Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Bluesix Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 jeg er venstrehendt så dette hørtes ut som joysticken for meg, hvor kan jeg få kjøpt den ? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 jeg er venstrehendt så dette hørtes ut som joysticken for meg, hvor kan jeg få kjøpt den ? Jeg har i alle fall sett den på Komplett til 541,- men det kan hende andre har den billigere for alt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg