Gå til innhold

Kvote - Netcom mobilt bredbånd

Anbefalte innlegg

Hei!

Den siste mnd har jeg fått meldinger fra Netcom at jeg har oversteget mitt kvote nivå og forbindelsen min blir nå begrenset helt ned til 200kbit resten av mnd!!..

Dette har jeg aldrig hatt tidligere og når jeg tegnet den 12mnd lange avtalen med Netcom kan jeg ikke se at det sto noe om kvote.. "Fri nelasting"

Er dette etisk riktig av Netcom som levrandør og innføre til eksisterende brukere uten og innformere?

Kan Netcom endre ab. helt som de selv finner det for godt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er "Mobilt Bredbånd Hele Tiden" du har?

Alle priser er inkl. mva. Gjelder i Norge. Etter 4 GB pr måned reduseres hastigheten til 200Kb/s.

Dette er for å begrense folk som "misbruker" nettet, slik at det ødelegger for andre.

Når inngikk du avtalen?

Lenke til kommentar

er vel noe i samma duren som iConnect for iphone, der står det fri bruk av internett, også via Tethering(bruke den som mobilt bredbånd) og der må du lete for å finne fram til at etter 5GB hver måned, blir hastigheten nedgradert til Edge,( er ikke sikkert på hvor raskt dette er, men sikkert ikke så vanskelig å finne ut av :p).

Lenke til kommentar

Og, NetCom kan endre avtalen, men ikke uten å si i fra

15. Endring av priser og andre vilkår

NetCom har rett til å gjøre endringer i priser og abonnementsvilkår. Endringer NetCom antar vil være av en viss betydning og til ugunst for Kunden, vil Kunden bli varslet om senest én måned før endringen trer i kraft. Om NetCom ikke lenger tilbyr den aktuelle tjeneste, kan NetCom si opp Abonnementsavtalen eller deler av den med 1 måneds varsel.

Men du må være obs på:

16. For NetCom Mobilt Bredbånd

NetCom har rett til å stenge tilgangen (eller redusere hastigheten) til Tjenesten for Kunden dersom det etter NetComs vurdering er sannsynlig at misbruk pågår f.eks. når Kunden:

1. Bruker Tjenesten i strid med Avtalen, lov, offentlige vedtak, dom mv.

2. Misbruker eller skaper forstyrrelser i kommunikasjonsnettet eller overfor andre, for eksempel igjennom massekommunikasjon (spam), eller gjennom å skape trusler mot sikkerhet og helse

3. Krenker tredjemanns opphavsrettigheter eller andre rettigheter, f.eks. ved ulovlig fildeling eller bruk av webspidere

4. Benytter Tjenestene på en måte som tar kapasitet i nettet utover en normal bruk, f.eks. ved fildeling, spidering til ulovlige formål

5. Tilknytter, endrer, gjør inngrep eller tilføyelser i utstyret, herunder konfigurasjon, uten NetComs skriftlige forhåndssamtykke

6. Videreselger, utleier kapasitet, eller på annen måte tilbyr Tjenestene til tredjepart, f.eks. ved etablering av IP-telefoniløsninger basert på Tjenestene

7. Volder tap eller skade for tredjemann eller NetCom

8. Oppgir feil eller mangelfull kundeinformasjon

9. Misligholder betalingsforpliktelsen, herunder overskridelse av kredittgrense

NetCom har, for å sikre at alle kunder får mest mulig lik tilgang, satt grenseverdier på de ulike Mobilt Bredbånd abonnementene. NetCom forbeholder seg retten til å strupe hastigheten ned til 200 Kbps for nedlasting og 30 Kbps for opplasting dersom grenseverdiene nedenfor overskrides. Dette gjelder for kunder som totalt konsumerer mer enn grenseverdiene i løpet av en måned (opplasting + nedlasting).

Grenseverdiene er som følger:

PRIVAT

Litt bruk: 1 GB

Fritid: 2 GB

Fri bruk: 4 GB

Premium: 7 GB

Kundene vil automatisk justeres opp til normal hastighet når neste periode starter.

Sikker på at du har lest avtalevilkårene? ;)

Lenke til kommentar
er vel noe i samma duren som iConnect for iphone, der står det fri bruk av internett, også via Tethering(bruke den som mobilt bredbånd) og der må du lete for å finne fram til at etter 5GB hver måned, blir hastigheten nedgradert til Edge,( er ikke sikkert på hvor raskt dette er, men sikkert ikke så vanskelig å finne ut av :p).

Selvfølgelig må man lete litt, det må man jo også for å finne ut prisen hva det koster å ringe.

https://netcom.no/abonnement/mobilabonnemen...abonnement_topp

Det er ikke vanskelig å se her hva Fri Bruk* betyr, om man orker å finne ut litt detaljer.

Og det er fremdeles fri bruk, bare tregere.

Jeg var i hvert fall fullt klar over det.

Lenke til kommentar
joda, jeg viste det helt klart når jeg kjøpte den, men jeg mener at netcom er en smule misvisende når de selger en iphone 3GS med iConnect for å så negradere til edge.

Ja, klart det. Jeg synes det er misvisende å vise til at toppfarten på en Ferrari 355GTB er 330km/t når jeg kun har lov til å kjøre i max. 90km/t på tur til jobb.

Hadde NetCom åpnet for fri bruk uansett hva, så hadde vel hverken jeg eller du hatt noe bruk for mobiltelefoner som støttet 3G. Da hadde nettkapasiteten blitt spist opp av noen "egoister" rimelig fort.

Lenke til kommentar
...hastigheten nedgradert til Edge,( er ikke sikkert på hvor raskt dette er, men sikkert ikke så vanskelig å finne ut av :p).

Edge = 100kbit/s, omtrent som en 56k modem.

Ikke noe å trakte etter.

Oksebæsj, nesten dobbelt så fort som ett slikt modem faktisk.

EDGE ligger forøvrig mellom 100-200kbit/s ned og 50-100kbit/s opp.

Men uansett, hastigheten blir strupet ned til 200/30.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...