volk Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hei, har nylig tilkoblet meg til Viken sin fibernett, ethernet virker bra, men trådløst tilkobling fungerer ikke. Har vært i kontakt med kundeservice, de har prøvt alt (som var ikke mye!) men har ikke flere ideer. De sier at internet er levert og hvis trådløst ikke virker så har ikke de noe å gjøre med det . Det jeg har prøvt: bruk WPA2 og WEP knøkkel, kanal auto, 1, 6, 11 (selvsagt reboot av viken hjemmesentralen i mellom) har desuten ny Dell PC med vista ultimate, med Broadcom NetLink Gigabit Ethernet Når jeg søker etter trådløse net, ser jeg nettet mitt. Sier logge på, men "windows kan ikke koble til". Diagnostiser hjelper selvsagt ikke.' Jeg klarte en gang veldig kort å koble meg til netverket, men etter 1-2 minutter var netverket borte. Da var det riktignok helt bort. Søkte igjen, og fant det etter ca. 5 minutter igjen, men da kunne jeg ikke koble meg til lenger. Viken sa at det kan hender at andre trådløs netverk i område kunne ødelegge min forbindelse, men det tror jeg ikke noe på. Det er bare 3-4 andre netverk som jeg kan se, og det er vel ikke noe problem egentlig, eller? Er veldig glad hvis noen har opplevt noe liknende og fant en løsning. Samme problem oppstår foressten med min gamle Windows XP PC... Volker Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Så du har prøvd med 2 forskjellige pcer på et nettverk du har endret kanaler og kryptering på.. Hva med å endre SSID og fjerne kryptering? Lenke til kommentar
volk Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Så du har prøvd med 2 forskjellige pcer på et nettverk du har endret kanaler og kryptering på.. Hva med å endre SSID og fjerne kryptering? Yes, I tried to change the SSID name, but without any result (don't actually know why that should matter) and I do not have the option to use an unsave net from Viken. The strangest thing though is. The wireless is now working, for 2 days, constantly without problems. I did not change anything else, it just now worked. So, I really hope it will work now, but I will post the problem again if it should return. Thanks so far... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå