Gjest Guest_Lars_* Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 G20 her... Jeg er livredd for å miste håret, merka jeg var litt tynn i virvelen her om dagen og fikk helt panikk, men slo meg litt til ro da jeg fant ut at jeg har vært det sannsynligvis hele tiden... De fleste i familien min av onkler osv har full frisyre , selv onkler opp til 90 år. Faren min ble skallet tidlig, jeg vet ikke helt når (har ikke hatt lyst til å spørre heller) men vet ihverfall det var rimelig blankt når han var 30 år, idag har han full costanza sveis. Besteffar på fars side var tynn i håret, men ikke skallet, broren hans er 90 år og har ingen tegn til hårtap. Bestefar på mors side vet jeg ikke, han er nesten skallet på toppen nå, men han er jo snart 90 og da... Håper jeg ikke har fars gener på hår, men åssen finner jeg egentlig ut hvor sannsynlig det er og ikke minst når jeg mister hår? Eller er det helt uforutsigbart og meningsløst å spekulere i? Hadde sovet så utrolig mye bedre om jeg visste litt mer om hvor sannsynig det er at jeg blir skallet, fordi jeg elsker håret mitt og ser ikke for meg åssen jeg skal takle en sånn bekymring nå som jeg så ung. Håper noen som virkelig vet hva de snakker om kan svare, og alle andre gutter som er 20+ må gjerne fortelle om håret sitt + nær familie for å se sammenhengen Lenke til kommentar
Aicstein Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Kan ta en gen test og finne det ut på den måten (tror jeg) Vet ikke hvor mye av slike mulightere det er i Norge, kanskje på radium hospitalet i Oslo. Vet jeg at det blandt annet er slike firmaer både på Island og Grønland. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hårtap er arvelig, man får det fra menn på morssiden. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lars_* Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hvilke menn da? Bestefaren min er skallet nå, men tror ikke han ble det spesielt tidlig... Er det mindre sannsynlig jeg vil få det fra faren min? Redd for det siden han ble skallet så tidlig... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Unnskyld meg, men er det virkelig mulig å sende en blodprøve til et genetisk senter, og få svar på om man har anlegg for det ene og det andre? Må sikkert koste tusenvis av kroner. For min del høres det mye lurere ut å bruke pengene på behandling for problemet hvis/når det dukker opp. Framtida kjenner ingen likevel... Lenke til kommentar
Aicstein Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 det er mulig å ta en gentest for å finne ut mange av dine arvelige egenskaper, dette gjelder da selvfølgelig mer en bare hårtap. det "vanligste" grunnen til å teste seg er vel mer for å finne ut om man har noen veldig dødelige arvelige sykdommer. prisen vet jeg ikke noe om, annet enn at det finnes slike labber på Island, og at Island ikke er et ekstremt dyrt sted for oss nordmenn Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Hårtap er arvelig, man får det fra menn på morssiden. Får man det fra menn på morssiden? Farsiden: Min far har 4 brødre og det er bare han og en til som er litt tynn i hyssingen. Faren hadde også litt lite på toppen. Morssiden: Min mor har 4 brødre og ingen har tegn til hårtap i det hele tatt. Ikke Bestefaren min hadde det heller. Jeg, selv har tynt hår. De andre fettrene mine på morssiden har tjukt hår. Vil jeg, eller vil jeg ikke ende opp som faren min? Edit: Ikke det at der er gale, for all del. Men jeg ser ikke for meg selv uten hår - Selv om det ikke ser på bra ut nå heller Endret 27. desember 2009 av EMS15 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 G20 her... Jeg er livredd for å miste håret, merka jeg var litt tynn i virvelen her om dagen og fikk helt panikk, men slo meg litt til ro da jeg fant ut at jeg har vært det sannsynligvis hele tiden... De fleste i familien min av onkler osv har full frisyre , selv onkler opp til 90 år. Faren min ble skallet tidlig, jeg vet ikke helt når (har ikke hatt lyst til å spørre heller) men vet ihverfall det var rimelig blankt når han var 30 år, idag har han full costanza sveis. Besteffar på fars side var tynn i håret, men ikke skallet, broren hans er 90 år og har ingen tegn til hårtap. Bestefar på mors side vet jeg ikke, han er nesten skallet på toppen nå, men han er jo snart 90 og da... Håper jeg ikke har fars gener på hår, men åssen finner jeg egentlig ut hvor sannsynlig det er og ikke minst når jeg mister hår? Eller er det helt uforutsigbart og meningsløst å spekulere i? Hadde sovet så utrolig mye bedre om jeg visste litt mer om hvor sannsynig det er at jeg blir skallet, fordi jeg elsker håret mitt og ser ikke for meg åssen jeg skal takle en sånn bekymring nå som jeg så ung. Håper noen som virkelig vet hva de snakker om kan svare, og alle andre gutter som er 20+ må gjerne fortelle om håret sitt + nær familie for å se sammenhengen Hvordan gikk det med håret, har du mistet mer siden 2009? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå