Gå til innhold

[Løst]Velge riktig bærbar, HP vs ASUS

Aassen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenkte å kjøpe meg en ny bærbar pc, og har etter iherdig research kommet frem til to reelle alternativer:

HP DM3-1040eo

cdon.no

ASUS UL30A

komplett.no

Etter som jeg har trålet dette forumet, innser jeg at det sitter en del kompetente personer rundt omkring. Jeg lurer derfor på hvilket av disse alternativene jeg burde velge.

HP`en liker jeg pga designet, størrelsen og selve merket. Jeg har hørt mye bra om HP.

ASUS kom først inn som et reelt alternativ i forbindelse med ett oppslag i diverse nettaviser i dag, og derav en test på dette forumet.

Det viktigste for meg er at PC`n har en skjerm som ikke er større enn 13,3`, har minimum 4gb ram og brukbar batterikapasitet. Så dersom noen av en eller annen grunn anbefaler noen andre maskiner innen samme kategori, fyr løs :)

Bruksområde er for det meste nettsurfing, skolearbeide og FM gaming.

Takker på forhånd for relevant respons

mvh,

Kristian

Endret av Aassen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du er på jakt etter en pc med minimum 4GB ram, så har du jo ekskludert en av dine 2 kandidater :p

Dersom jeg hadde vært på jakt etter en pc med greit ytelse og til div. skolearbeid, så ville jeg vel gått for Asus sin - også mtp batteritid

HP:

RAM: 4 GB (2 x 2048 MB DDR3)

ASUS:

RAM 4 GB (installert) / 4 GB (maks.) - DDR3 SDRAM - 1066 MHz ( 2 x 2 GB )

?

Lenke til kommentar

Takker for innspill :)

Foreløpig 3-0 i ASUS sin favør, selv om jeg ikke ville lagt for mye vekt på nevnte test (dinside +++).

Noe som gjør at jeg i utgangspunktet helte litt mer til HP`en er det faktum at den har optisk enhet (dvd-rom) og har ett noe heftigere design.

Men nå ser det kanskje ut som om det blir ASUS på meg, tiden vil vise det.

Ellers litt kjedelig at det i praksis bare er cdon.no som tilbyr faktura som betalingsmetode...

Endret av Aassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...