Gå til innhold

Avinstallere Windows Vista

Anbefalte innlegg

Eg skaffet meg Windows 7 Ultimate for noen uker siden. Installerte det bare og fikk windows 7 som os. For litt siden sa en kompiss at eg burde ha avinstallert vista før eg installerte windows 7. Siden eg ikkje gjorde dette sier han at vista ligger innpå og tar mye plass på pcen min. Er dette tilfelle? Om det er det, kan eg fjerne det?

- Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo an på om du valgte oppgradering eller egentilpasset installasjon....

Valgte du oppgradering, finner du kanskje en mappe som heter windows.old på c:, den kan du trygt slette for å frigjøre plass.

Så kan det jo også være at du har installert Windows 7 på en annen partisjon da, men sjekk for Windows.old først.

Og før det igjen, kanskje sjekke om hvor mye plass du bruker på disken/partisjonen der windows 7 ligger...kanskje du egentlig ikke har noe problem?

Lenke til kommentar

Enten må du fortelle oss mer om hvordan du har delt opp disken, om du har delt den opp i flere partisjoner.

Jeg går ut i fra at du egentlig ikke har noe problem, men bare tror det. Om ikke windows.old ligger på c: (der Windows mappen skal ligge) så har du ikke den gamle windows versjonen installert der lengre.

Hva gjorde du under installasjonen da?

http://samfunn.myhken.com/?p=915

w7format1.jpg

Hva valgte du her f.eks?

For å sjekke om du har flere partisjoner går du her:

Kontrollpanel\System og sikkerhet\Administrative verktøy\Datamaskinbehandling

w7utvid1.jpg

Lenke til kommentar

Hmmm, litt tungt å hjelpe deg, da du kun svarer på deler av spørsmålene jeg stiller.

Slik det ser ut for meg så er det kun c: som brukes til operativsystem. Om du ikke finner mappen windows.old rett på c:, så finnes det i alle fall ikke noe filer fra Vista igjen på disken din.

Da er det jo ikke noe problem, saken er da løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...