unwill Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det er en del skjermkort på markedet som både har video inn & ut. Video ut er jo kjempegreit å ha hvis man skal vise den på TVen for eksempel, men video inn...? Kan jeg bruke en videomaskin som tuner og ta inn tv-bilder istedenfor å bruke penger på et TV-kort (TV-tuner-kort). Hvilken inngang er det som er vanlig på TV-inn på skjermkortene? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Vido-in tror jeg brukes ved filmredigering e.l Ved Video-ut brukes S-video noe som de aller fleste tv-apparater i dag har (ved mindre du har en eldgammal tv) :wink: Lenke til kommentar
unwill Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Det jeg egentlig lurte på var om de video-inn portene er så gode at man kan bruke et program til å konstant streame TV-bilder med den? Lenke til kommentar
HawP Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Antakelig så er det kun kompositt og/eller s-video, altså sannsynligvis ingen tuner. Størrelse på bildet varierer nok fra kort til kort, men jeg vil tippe at de fleste ikke har større enn 352x288 (halv høyde og bredde av et "full-størrelse" (PAL) tv-bilde). Edit: du spurte om kvaliteten, og jeg vil tippe at den sikkert er god nok (husk det er analog). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå