leifeinar Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Fant en review av et spennede kabinett fra Antec, Antec ISK 300-65 Mini-ITX ble litt småforelsket i det og bestemte meg for og bygge har det meste av HW, men det som brukes er : Zotac GeForce 9300-ITX WiFi Thermalright AXP-140 Sapphire Radeon HD 4350 256MB DDR2 Western Digital Scorpio 500GB, 150W pico psu synest det er ganske iiotisk at kabinettet kommer med kun 65W psu, 90W hadde gitt flere muligheter. Viftene blir 2 stk 8cm noctua Venter bare på kabinettet, er kommet i butikkene men er ikke lagervare Endret 21. november 2009 av leifeinar Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hvorfor eget skjermkort som er marginalt raskere enn det innebygde skjermkortet? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Hvorfor eget skjermkort som er marginalt raskere enn det innebygde skjermkortet? Si det er vel ca dobbel ytelse? skjermkortet er med mest som et eksperiment, har lyst på et av de nye 40nm kortene når de kommer over jul. så har det med for og prøve meg frem. så er vel også utvalget i "low profile" ganske begrenset. eller vet du om kraftigere utgaver? men vet ikke hvilken grad jeg har bruk for et externt kort egentlig da internt er ganske fint. har egentlig bruk for det i ei annen maskin. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg er inne på noe aka det samme. HK du har valgt er bankers. Cpu må bli noe effektivt men som kan kjøre mvk i 1080p uten problemer..bruker i dag en macbook med 2ghz core duo. Den takler det ikke for å si det sånn Har du planer om en e8400 eller liknende? Hadde vært kjekt med noe slikt. Jeg er ute etter et "bedre" kabinett..ser at silverstone har et ganske fint kabinett med 300w psu. Noe større men det er ikke snakk om enorme forskjeller. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Det sitter en E8600 på hovedkortet mitt faktisk Har det silverstone kabinettet også, det er fint, der kan man også dra på en del med skjermkort hvis man har lyst. angående psu så skal visst det PSU brettet tåle 135W, så da går det vel bare og bestille seg et større adapter som DETTE vil tro det passer. er en kar på et annet forum som tester ut akkurat dette. (bestilte meg like greit det adaptret selv, 160,- ferdig levert 65W er for lite sånn egentlig synest jeg Endret 23. november 2009 av leifeinar Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Koster det kabinettet? Har sett på dette fra netshop: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=137362# Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Hvilket kabinett tenker du på? silverstone koster litt over 800 og antec koster, 550,- fin pris egentlig. og funker det fint med den power brick fra ebay så ender jeg på 700,- fint kabinett der hos netshop, men drøy pris Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 med GF 8xxx/nyere HD3xxx/nyere er det mulig å avlaste cpu ved avspilling av video via MPC-HC, så selv en atom 1.6ghz ska klare 1080p med riktig skjermkort =) programmet gjør det ikke "out of the box" krever litt tweeking... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 En atom ser ok ut det...problemet er at den er litt "treig" i forhold til en 3ghz c2d Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg er inne på noe aka det samme. HK du har valgt er bankers. Cpu må bli noe effektivt men som kan kjøre mvk i 1080p uten problemer..bruker i dag en macbook med 2ghz core duo. Den takler det ikke for å si det sånn Har du planer om en e8400 eller liknende? Hadde vært kjekt med noe slikt. Jeg er ute etter et "bedre" kabinett..ser at silverstone har et ganske fint kabinett med 300w psu. Noe større men det er ikke snakk om enorme forskjeller. skulle vell egentlig quota den Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Problemet er at jeg trenger noe plassbesparende.. Maskinen jeg har satt sammen med: Zodac m-itx Intel E8400 4GB ram ddr2 OrigenAE M10 320gb 2,5" (trenger ikke mer da jeg streamer fra server) Koster det meg 6500,- En mac mini med 2,53Ghz koster det samme! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Omsider fikk jeg kabinettet på nyttårsaften satte det sammen i går. skal slenge ut noen bilder og meninger om ei stund Hvorfor eget skjermkort som er marginalt raskere enn det innebygde skjermkortet? ble overasket over hvor svakt det skjermkortet var. syntetisk i 3dM 2006 scorer HD4350 1900 poeng mot 1700 på integrert...... hadde forventet dobbel ytelse, men burde vel kanskje lest litt før jeg handlet Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 noen bilder, ble ganske mørke. står ved en 24" synest det er et fint kabinett, skikkelig stål ikke noe 0,1mm aluminium bruker ikke orginal psu, men pico psuen det ble mye mere ryddig. testet den med 5770 og E8600 det taklet den fint. andre ting 0og tenke på er at man bør undervolte, det er ikke støttet i bios men kan gøres med program. ved og gå fra 1,225V til 1.1V datt jeg fra 1+2W til 80 under load.... og temp datt med 28 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå